MotorBike.gr

KAWASAKI VERSYS-X 300, Super Test: Crossover στους μικρούς κυβισμούς

15/05/2017 Μιχάλης Λαζαρίδης Νικόλας Καρρέρ

Μικρό (μόνο στο όνομα)

Νέα άφιξη στην νέα κατηγορία 300 cc από την Kawasaki. Τολμά, με το VersysX 300 να πλαισιώσει το ομόσταυλο, σπορ δρόμου Ninja, με την παρουσίαση του VERsatile SYStem και στα 300 κυβικά (εκτός από τα ήδη υπάρχοντα 650 και 1000). Πρόκειται για μια κατασκευή με αισθητική που παραπέμπει στα μεγάλα on/off/adventure και παρουσιάζεται σαν ικανή να κάνει πολλά –versatile=πολύπλευρη, πολλαπλών εφαρμογών.

Με μια φευγαλέα, απρόσεκτη ματιά εύκολα θα μπερδέψει κάποιος το Kawasaki VersysX 300 με το μεγαλύτερο 650, καθώς είναι κατά ένα μόλις εκατοστό, πιο κοντό, αλλά πιο μακρύ (κατά μισό εκατοστό), πιο φαρδύ (κατά δύο εκατοστά), με ψηλότερη κατά μισό πόντο σέλα και πιο μακρύ μεταξόνιο (κατά τρισήμισυ πόντους).

Γωνιώδης αισθητική, θυμίζει ελαφρώς το πρώτο KLE, το καμπύλο 500 του ’91. Το σύνολο υποστηρίζει με θάρρος και τιμιότητα την σχεδιαστική του άποψη όμως, γεγονός που οφείλουν να παραδεχθούν ακόμη και όσοι διαφωνούν με αυτήν

Οι διαφορές τους φυσικά είναι αμέτρητες, αλλά η πρώτη εντύπωση είναι ενός μεγάλου (σίγουρα όχι τρακόσια) αντβεντουροειδούς”.

Πρέπει να προσέξεις τον προβολέα, το πιρούνι, το ψαλίδι, την εξάτμιση, τις ακτινωτές ζάντες, τον μοναδικό δίσκο φρένου μπροστά και να μην προσέξεις τις μικρές διαστάσεις του κινητήρα που τεχνηέντως μισο-καλύπτεται από διάφορα πλαστικά.

ΕΜΦΑΝΙΣΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Η σχεδίασή του Kawasaki VersysX 300 φέρνει πιο κοντά στο πρώτο ΚΤΜ 950 Adventure, αυτό του ’04, με πολλές γωνίες και αρκετά, επίσης πολυγωνικά, καλύμματα.

Δείχνει «μαζικά βιομηχανοποιημένο», είναι όμως καλοσχεδιασμένο, χωρίς κάτι παράταιρο ή κραυγαλέο. με ποιότητα κατασκευής σαφώς πάνω της αναμενόμενης από ταϊλανδέζικη γραμμή παραγωγής.

Μακάρι να αποδειχθεί ανθεκτική στο χρόνο και τις υπεριώδεις. Τα καλοβαμμένα πλαστικά εφαρμόζουν τέλεια. Καλαίσθητες, ανοξείδωτες βίδες τα συγκρατούν και δίνουν έναν τόνο ποιότητας στο σύνολο, παρά την όποια οικονομία.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Το Kawasaki VersysX 300 κινείται από έναν δικύλινδρο σε σειρά, υγρόψυκτο κινητήρα, 296 cc, με 2 ΕΕΚ και 4 βαλβίδες στον κύλινδρο. Η απόδοσή του φτάνει τους 40 ίππους στις 11.500rpm.

Το μοτέρ είναι του Ninja 300, με διαφορετική χαρτογράφηση ψεκασμού και αβάνς (κατά 4,7 ° περισσότερο και νωρίτερα, στις 4.000 σαλ αντί των 7.000 του Ninja) που, σε συνδυασμό με μεγαλύτερο κατά 4 δόντια πισινό γρανάζι (πιο κοντές σχέσεις), κάνουν το Versys να φαίνεται (και να είναι) πιο δυνατό στις μεσαίες στροφές.

Αυλός εισαγωγής με δύο πεταλούδες. Η μπροστινή (προς την βαλβίδα) ελέγχεται από τον αναβάτη, η άλλη, από την κεντρική μονάδα με βηματικό μοτέρ. Εξαιρετική δουλειά στην χαρτογράφηση/λειτουργία του συστήματος τροφοδοσίας: ο κινητήρας επιταχύνει ομαλά και γρήγορα (σχεδόν) από το ρελαντί μέχρι το κόκκινο. Για τους αγώνες αφαιρείται η 2η. Υποτίθεται πως η δεύτερη, ελεγχόμενη από την κεντρική μονάδα πεταλούδα βοηθά την απόδοση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Υποψιάζομαι πως χρησιμοποιείται περισσότερο για να περνά προδιαγραφές καυσαερίων το 300, παρά για κάτι άλλο… Προσέξτε το ομαλά κωνικό, σχετικά ευθύ σχήμα του αυλού (δεν χρειάζεται και δεν υπάρχει πια στένωση Venturi – την πήραν μαζί τους τα καρμπιρατέρ)

Ο κινητήρας προέρχεται από το Ninja 250 (’08-’12) με ημίξηρο κάρτερ όμως, νέο συμπλέκτη, μεγαλύτερη κατά 7,8 mm διαδρομή και ίδια διάμετρο εμβόλων, που με την σειρά του βασίζεται χαλαρά στον παλιό του ‘86 των GPz, GΡx, Anhelo και Eliminator, αφού έχει δεχθεί πολλές και χοντρές μετατροπές.

Κατάργηση των κοκκορακιών για την κίνηση των βαλβίδων, μαζί και των βιδωτών ρεγουλατόρων για την ρύθμισή τους, σοβαρός και απλούστερος τεντωτήρας καδένας εκκεντροφόρων στον κύλινδρο, αντί κάθετος στο κάρτερ, αντικατάσταση των βαριών, μαντεμένιων υδροχιτωνίων από ενιαίο μπλοκ κυλίνδρων με επίστρωση Nikasil μαζί με τον ολοκαίνουργιο συμπλέκτη, είναι μερικές από τις εξόφθαλμες.

Οι ανοξείδωτες κούρμπες της εξάτμισης ακολουθούν χαριτωμένη, οφιοειδή διαδρομή. Η προκύπτουσα αύξηση του μήκους τους συνεισφέρει στην βελτίωση της απόδοσης στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Τα πλαστικά πλευρικά προστατευτικά του κινητήρα δεν αποτελούν ό, τι ομορφότερο έχει σχεδιαστεί

ΠΛΑΙΣΙΟ – ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ – ΦΡΕΝΑ

Ο ατσάλινος σκελετός του Kawasaki VersysX 300 είναι τύπου «διαμάντι» με κρεμαστό μοτέρ και “δένεται” με τον κινητήρα σαν ενεργό τμήμα του. Αποτελείται από σοβαρών διαστάσεων κοιλοδοκό, σε ρόλο ραχοκοκκαλιάς, ενισχυμένη στην περιοχή του λαιμού, με κάθετους σωλήνες και λαμάκια.

Ανάλογα καλοφτιαγμένη είναι και η σημαντική περιοχή της βάσης του ψαλιδιού. Τα σημεία έδρασης του ψαλιδιού και της βάσης του κινητήρα αποτελούνται από παραλληλόγραμμες και κυλινδρικές αντίστοιχα θήκες, ενσωματωμένες στο πλαίσιο, διάταξη που δείχνει μελετημένη σχεδίαση και καλή κατασκευή.

Ικανοποιητικές αναρτήσεις, συνεργάζονται με καλά λάστιχα για καλό κράτημα στην άσφαλτο. Θέλεις να δεις τον πορτοκαλί ανακλαστήρα στα σκουπίδια (είναι όμως απαραίτητος σύμφωνα με τις προδιαγραφές Euro 4)

Πάνω στο πλαίσιο είναι κολλημένα τα πάντα (και τα πάντα είναι από ατσάλι), όπως οι βάσεις του κεντρικού σταντ, των μαρσπιέ οδηγού και συνεπιβάτη, εκτός από τις συνηθισμένες θέσεις, για διάφορα μέρη της μοτοσυκλέτας. Ακόμη και οι προφυλακτήρες στα μαρσπιέ του συνεπιβάτη είναι κολλητοί αλλά και ο προφυλακτήρας του σιλανσιέ!

Συνολικά, πρόκειται για μια κατασκευή με γνώμονα το χαμηλό κόστος (και τον χρόνο) παραγωγής, που δεν δείχνει όμως να έχει υποστεί συμβιβασμούς σε καίρια σημεία, εκτός από το αυξημένο βάρος, καθώς δεν χρησιμοποιείται πουθενά αλουμίνιο.

Το επίσης ατσάλινο ψαλίδι ορθογώνιας διατομής εδράζεται σε βελονοειδή ρουλμάν. Στα σημεία έδρασης και περιστροφής του μοχλικού στο UniTrak όμως, βρίσκουμε κουζινέτα.

Ατσάλι παντού. Μονάχα η ζάντα, το κέντρο, η δαγκάνα και η τρόμπα του φρένου είναι αλουμινένια. Ψαλίδι ορθογώνιας διατομής, ανάρτηση μοχλισμού Uni-trak. Η εξάτμιση έρχεται πιο ψηλά απ’ ότι στα μεγαλύτερα Versys, αλλά είναι εκτεθειμένη, δεδομένο υποψήφιο θύμα σε πτώση δεξιά

Όπως συνηθίζουν την τελευταία εικοσαετία τα περισσότερα εργοστάσια, έτσι και πάνω στο Kawasaki VersysX 300 δεν υπάρχουν γρασαδόροι στα σημεία έδρασης, που θα μπορούσαν να παρατείνουν την αξιοπιστία και την ομαλή λειτουργία τους, διευκολύνοντας την περιοδική λίπανση με κάποιο κατάλληλο γράσο (ως έχει, απαιτείται πλήρης αποσυναρμολόγηση της διάταξης).

Στο πνεύμα της οικονομίας και η έδραση του πιρουνιού σε διάσπαρτες μπίλιες αντί για αξονικά ένσφαιρα ή κωνικά ρουλμάν.

Το πιρούνι είναι το τυπικό, χωρίς ρυθμίσεις, συμβατικό γιαπωνέζικο με φλογέρα. Είναι ικανοποιητικά στιβαρό με καλάμια διαμέτρου 41 χιλιοστών, έχει όμως μόλις 13 εκατοστά διαδρομή.

Τη δεκαετία του ’80, τα ψευδοεντούρο είχαν διαδρομές αναρτήσεων πάνω από 20 εκατοστά, τα συμπεράσματα δικά σας…

Ποιοτική πινελιά στο σύνολο, τα επιμήκη πλαστικά προστατευτικά στο πάνω άκρο της μπότας επιφορτισμένα να διατηρούν τα καλάμια ανέπαφα.

Η οπίσθια ανάρτηση του Kawasaki VersysX 300 είναι με ένα αμορτισέρ αερίου-λαδιού που λειτουργεί μέσω μοχλισμού, με μικρή προοδευτικότητα. Λέγεται μεν Unitrak αλλά η συγκεκριμένη διάταξη θυμίζει αρκετά κάποιες Yamaha Monocross και άλλες τόσες Honda ProLink.

Το ελατήριο του αμορτισέρ ρυθμίζεται σε 5 θέσεις προφόρτισης. H αλλαγή της προφόρτισης του ελατηρίου του αμορτισέρ που οι περισσότεροι διαθέτουν, δεν αποτελεί και σοβαρή προσφορά, εφόσον δεν συνοδεύεται από την αντίστοιχη δυνατότητα επέμβασης στην απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς.

Τροχοί με ακτίνες και μπροστινός δεκαεννιά ιντσών προσδίδουν πιο χωμάτινο χαρακτήρα. Οι ζάντες πάντως είναι αλουμινένιες.

Δίσκος-μαργαρίτα, πλευστή δαγκάνα. Διακρίνεται ο αισθητήρας που «διαβάζει» τα κενά στο κέντρο του δίσκου και πληροφορεί την κεντρική μονάδα του ABS για την κατάσταση (ακίνητος ή όχι) και την ταχύτητα του τροχού. Κλασικοί συρταρωτοί ρυθμιστές αλυσίδας

Για τα φρένα, ό,τι ισχύει και για τις αναρτήσεις. Σταθερά δισκόφρενα με κυματοειδή περίμετρο (θεωρητικά, κρυώνουν πιο γρήγορα). Πλευστές δαγκάνες με δύο όμοια (ισομεγέθη) έμβολα (κυρίως για μείωση του κόστους, δευτερευόντως όχι τόσο απαραίτητο να είναι ανισομεγέθη). Με ABS από την Bosch.

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Εκπληκτικός είναι ο κινητήρας του Kawasaki VersysX 300! Επιταχύνει καθαρά από τις 3.000 rpm (με συνεπιβάτη, από τις 5.000), ακόμη και με την μακρύτερη σχέση, χωρίς υποψία δισταγμού ή αναιμίας. Από τις 7.000 ανεβάζει γρήγορα μέχρι το κόκκινο (12.000), όπου η απόδοση πέφτει.

Δεν υπάρχει λόγος να προσπαθήσεις να το βάλεις στα κόκκινα, δεν δίνει κάτι παραπάνω, ενώ δοκιμάζεται η αξιοπιστία του. Με έκτη στο κιβώτιο, φτάνει σχετικά εύκολα κοντά στα 160 km/h (ένδειξη κοντέρ), ενώ ταξιδεύει άνετα με 130-140 χαω, με το μοτέρ να έχει αποθέματα δύναμης για εύκολες προσπεράσεις.

H κατανάλωσή του είναι λογική στα 4,4 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα κατά μέσο όρο, γεγονός που δίνει αυτονομία 380+ χιλιομέτρων από το 17λιτρο ρεζερβουάρ.

Εντυπωσιακά ελαστικός είναι ο δικύλινδρος κινητήρας του Kawasaki VersysX 300, εκκινεί άνετα την μοτοσυκλέτα από στάση με δευτέρα στο κιβώτιο, ενώ με λίγη περισσότερη προσοχή, μπορεί να κάνει το ίδιο και με τρίτη, χωρίς να ζοριστεί ο συμπλέκτης!

Ο μικρός κινητήρας της Kawasaki είναι τόσο ροπάτος και δυνατός, που δείχνει πως μπορεί να σηκώσει μακρύτερο γρανάζωμα για μεγαλύτερη τελική ή/και λιγότερες στροφές για δεδομένη ταχύτητα ταξιδιού, χωρίς να χάσει την σπιρτάδα του στις χαμηλές και μεσαίες στροφές.

Παίρνει άνετα μπροστά, ζεστός ή κρύος, δεν έχει αισθητούς κραδασμούς και λειτουργεί αθόρυβα συγκρινόμενος με τον παλιό 250, όσο και με οποιονδήποτε σύγχρονο ανταγωνιστή του.

Εξαιρετικά ελαφρύς στη χρήση είναι ο συμπλέκτης του VersysX 300, ξενίζει στην αρχή, καθώς μοιάζει να μην έχει καλή αίσθηση και πληροφόρηση, συνηθίζεται όμως αμέσως και είναι απολαυστικός και ξεκούραστος. Η η ιδιομορφία του συμπλέκτη είναι ότι συνδυάζει ενίσχυση στο άνοιγμα και περιορισμένη ολίσθηση στο κλείσιμο του γκαζιού.

Εύκολη η χρήση του με ένα μόνον δάχτυλο, είναι βέβαιο πως θα τον λατρέψουν όλοι και θα τον υιοθετούν όλο και περισσότεροι κατασκευαστές (η Honda τον παρουσίασε στο CBR1000RR του ‘08, η Yamaha τον έχει στα τρικύλινδρο 900 και από το ’13, στα τερατώδη V-2 XV1900).

Ήδη τον τοποθετεί και στο R15 του 2017 για την ασιατική αγορά, μηχανάκι τόσο σημαντικό για την εταιρεία, που επιστράτευσε τις υπηρεσίες των κ.κ. Rossi και Viñales για την παρουσίασή του στην Ινδονησία τον περασμένο Γενάρη.

Το κιβώτιο είναι σχετικά σκληρό και αρκετά θορυβώδες στις αλλαγές. Και αυτό συνηθίζεται χωρίς να ενοχλεί όσο στην πρώτη βόλτα. Με τόσο μαλακό συμπλέκτη όμως, θα ήθελες και το κιβώτιο να έχει αντίστοιχη (σαν Honda) λειτουργία.

Το Kawasaki VersysX 300 είναι ψηλό (εν γένει) και βαρύ (εν στάσει), αναβάτες ύψους μέχρι 1,75 m δυσκολεύονται να πατήσουν και τα δύο πέλματα στο έδαφος, κατάσταση που δυσχεραίνεται περαιτέρω από την θέση των μαρσπιέ.

Βρίσκονται (και εμποδίζουν) εκεί ακριβώς που θα ήθελαν να πάνε τα πόδια, με αποτέλεσμα ο οδηγός να πατά πιο μπροστά ή πιο πίσω, αλλά όχι στην εντελώς κάθετη (και μικρότερη) ευθεία. Θα έχουν ζήτηση οι χαμηλότερες σέλες, που διαθέτει η εταιρία σαν εξτρά αξεσουάρ.

Ο σχετικά μεγάλος όγκος από την άλλη, δημιουργεί άνετο χώρο για τον αναβάτη, που κάθεται σε όρθια θέση (σαν σε καρέκλα) και προστατεύεται από την εξ ίσου όρθια ζελατίνα.

Η σέλα είναι φαρδιά και προς την σκληρή πλευρά, αλλά υποστηρίζει καλά τον οδηγό κάνοντας τα ταξίδια στις εθνικές οδούς εύκολα και ξεκούραστα, ακόμη και με συνεπιβάτη (που δεν κάθεται τόσο άνετα όσο ο οδηγός).

Ο όποιος offroad προσανατολισμός του Kawasaki VersysX 300 δεν αφορά σε κακοτράχαλους χωματόδρομους με νεροφαγώματα, βράχια, κροκάλες κλπ. Δεν το επιτρέπουν οι 13 – 15 πόντοι διαδρομής των αναρτήσεων.

Η κίνηση στο χώμα δυσχεραίνεται και από το βάρος του (175 κιλά γεμάτο), που εξαντλεί γρήγορα και αυτήν την μικρή διαδρομή των αναρτήσεων.

Η κατάσταση επιβαρύνεται και από την έλλειψη προστασίας κάτω από τον κινητήρα που δημιουργεί μια κάποια έγνοια σχετικά με το “τι γίνεται εκεί κάτω”.

Φυσικά, ο καλός εντουράς θα πάει γρήγορα και με ασφάλεια παντού, ακόμη και με πατίνι, το μικρό Versys όμως θα δοκιμάσει τις ικανότητες και την υπομονή του σε ο,τιδήποτε περισσότερο ανώμαλο από καλοπατημένο επίπεδο χωμάτινο δρόμο.

Προς υπεράσπιση των αναρτήσεων, η λειτουργία τους σε αστικό περιβάλλον: βρίσκονται στον μέσο όρο άνεσης – στιβαρότητας, απορροφούν χωρίς πρόβλημα ακόμη και τις κακές λακκούβες, ενώ κρατούν το πλαίσιο σφιχτό και “ενιαίο”, ακόμη και κοντά στην τελική του.

Η ίδια η Kawasaki επισημαίνει στο εγχειρίδιο ιδιοκτήτη (σελ. 82 της αγγλικής έκδοσης) πως το μικρό Versys «έχει σχεδιαστεί για χρήση σε άσφαλτο και ομαλό χωματόδρομο. Δεν προορίζεται για χρήση εκτός δρόμου».

Η δεκαενιάρα ρόδα βοηθάει στο χώμα, αλλά “δίνει” βαρύτερο τιμόνι στην άσφαλτο (σε σχέση με μια δεκαεπτάρα σαν αυτήν που φοράει το αδελφό Ninja και τα μεγάλα Versys).

Το μπροστινό φρένο του Kawasaki VersysX 300 είναι αρκετά δυνατό, αναζητά τα όρια πρόσφυσης του λάστιχου, με καλή αίσθηση και πληροφόρηση.

Στα πολύ άγρια φρένα, λίγο πριν επέμβει το ABS, το μηχανάκι τραβάει λίγο αριστερά, χωρίς όμως να προβληματίζει. Αρκεί όμως από μόνο του για να ακινητοποιήσει το βαρύ μικρό Versys με σιγουριά.

Η επέμβαση του ABS στην οπίσθια ρόδα συνοδεύεται από θόρυβο και κραδασμό που μεταφέρεται αυτούσιος στον αναβάτη.

Το φαινόμενο επιβαρύνεται και από την σταθερή σύνδεση του γραναζιού (ατσάλινο, φυσικά) στο κέντρο του τροχού, χωρίς την παρεμβολή αποσβεστήρων (silentblocks). Η κατάσταση βελτιώνεται αισθητά με συνεπιβάτη (περισσότερο βάρος πίσω).

Κλασικοί και εύχρηστοι διακόπτες δείχνουν καλής ποιότητας. Υπάρχει κουμπί alarm, που αναβοσβήνει και τα τέσσερα φλας και εγγυάται την ταχύτατη αποφόρτιση της μπαταρίας. Το τιμόνι ρυθμίζεται πανεύκολα λύνοντας τις τέσσερεις βίδες του καβαλέτου. Μη ρυθμιζόμενες μανέτες (μπαίνουν aftermarket), μονός προβολέας. Η ζελατίνα κάνει καλή δουλειά, φτάνεις ξεκούραστος. Καλή (φαρδιά) έδραση μανέτας συμπλέκτη, λογικά θα αργήσει να φθαρεί

Το Kawasaki VersysX 300 δεν μοιάζει με μοτοσυκλέτα δρόμου, στην άσφαλτο όμως τα καταφέρνει θαυμάσια! Το στιβαρό πλαίσιο είναι προβλέψιμο, με ενιαία αίσθηση, πληροφορεί και εμπνέει ασφάλεια στον αναβάτη.

Παρά τον μεγάλο όγκο, που το φέρνει πιο κοντά στο μάτι σε 500-650 και προϊδεάζει ανάλογα, ανταποκρίνεται καλά και σε νευρική οδήγηση, χωρίς να γίνεται και το ίδιο νευρικό.

Χρειάζεται μόνο λίγη περισσότερη δύναμη για να στρίψει, πάντα σε σχέση με τα sport της κατηγορίας. Άμα το παρακάνεις, πρώτο απ’ όλα, εγκαταλείπει το αμορτισέρ και αρχίζουν οι ταλαντώσεις από πίσω…

ΤΕΛΙΚΑ

Εν τέλει, πρόκειται για μια πολύ καλή αγορά, με χαμηλή τιμή, σχεδόν ιαπωνικό φινίρισμα και ποιότητα κατασκευής. Ανοίγει ορίζοντες για τον αρχάριο που καλείται να χαρεί να τους εξερευνήσει.

Το Kawasaki VersysX 300 απευθύνεται και στον παλιό μοτοσυκλετιστή, καλύπτοντας ένα αρκετά ευρύ φάσμα χρήσεων (από «σαν παπί» μέχρι καθημερινό, και λίγο σπορ, περισσότερο στα νερά του σε μεγάλες βόλτες και ταξιδάκια).

Ο μεσήλικας μηχανόβιος θα χαρεί τις επιδόσεις (“όχι να μας περνάνε κι οι βέσπες”, όπου συμπεριλαμβάνονται τα σύγχρονα, δυνατά μεγάλα σκούτερ) και το μικρό, σχετικά με τα μεγαλύτερα, βάρος (κάτι τα χρόνια, κάτι οι αμέτρητες τούμπες, “άντε να τα σηκώσεις τα εξακοσάρια τόσα που γίνανε, γιόκα μου!”)

Αν το Kawasaki VersysX 300 ήταν κοντύτερο και ελαφρύτερο, θα τα κατάφερνε πιο άνετα στην πόλη, χωρίς αυτό να σημαίνει πως είναι ακατάλληλο ως έχει. Ταξιδεύει άνετα, παρά τον μικρό αλλά, εντυπωσιακό σε απόδοση, κινητήρα.

Όποιος θέλει μια καθημερινή μοτοσυκλέτα ελαφρύτερη, φθηνότερη, πιο οικονομική και πιο ευέλικτη από τα 500/650, που ταυτόχρονα ταξιδεύει και με άνεση, δεν θα απογοητευθεί.

ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ, ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

  • Δεν υπάρχει πληροφορία που να μην δίνει το πολυόργανο του Kawasaki VersysX 300: στροφόμετρο, ταχύμετρο, ένδειξη θερμοκρασίας ψυκτικού υγρού, στάθμης βενζίνης, σχέσης κιβωτίου, ολικός και δύο μερικοί χιλιομετροδείκτες, ρολόι, ενδεικτικές λυχνίες νεκράς, φλας δεξιά-αριστερά, μεγάλης σκάλας προβολέα, χαμηλής πίεσης λαδιού, υπερθέρμανσης ψυκτικού υγρού (>115° C). Επίσης υπάρχει ένδειξη φόρτισης μπαταρίας (ενεργοποιείται στην περίπτωση υπο-φόρτισης <11,0 V αλλά και υπερ-φόρτισης >16,0 V), ελέγχου συστήματος διαχείρισης κινητήρα, ελέγχου συστήματος ABS, χαμηλής στάθμης βενζίνης, δείκτης κατανάλωσης, αυτονομίας και οικονομικής οδήγησης, γενική προειδοποιητική λυχνία. Καλό είναι να το μελετήσετε εν στάσει . Εν κινήσει, η ενασχόληση με τις ενδείξεις είναι πιθανό να λήξει με αναπάντεχο κάρφωμα σε ο,τιδήποτε υπάρχει μπροστά…

  • Τα μαρσπιέ του οδηγού με λάστιχο από την επάνω πλευρά και αντίβαρο από την κάτω, συντελούν στην εξάλειψη των κραδασμών που θα ενοχλούσαν τα πέλματα. Ο συνεπιβάτης αισθάνεται τους υψίσυχνους κραδασμούς που μουδιάζουν τα πόδια καθώς πατά σε γυμνά αλουμινένια μαρσπιέ.

  • Οι καθρέφτες, εναρμονισμένοι με τις επιταγές του στιλ της μοτοσυκλέτας, θυσιάζουν ένα χρήσιμο μέρος του οπτικού πεδίου.
  • Τα μακριά (και λεπτά) αντίβαρα στα άκρα του τιμονιού, δυσχεραίνουν τους (συνυφασμένους με την έννοια της μοτοσυκλέτας) ελιγμούς ανάμεσα στα σταθμευμένα αυτοκίνητα κατά την κίνηση στην πόλη. Θα μπορούσαν να είναι κοντύτερα και φαρδύτερα (να εξασκούν την ίδια ροπή ως προς τον άξονα περιστροφής του τιμονιού, χωρίς να εξέχουν τόσο πολύ).

  • Στα (ευτελή, κατά την συνήθη ιαπωνική πρακτική) εργαλεία, δεν περιλαμβάνεται μπουζόκλειδο, το μόνο χρήσιμο, καθώς η πρόσβαση στα μπουζί με οποιοδήποτε άλλο, είναι αρκετά δύσκολη.
  • Διατίθεται πλήρης γκάμα αξεσουάρ σχεδιασμένα και κατασκευασμένα από την Kawasaki για την συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα. Αυτό εξασφαλίζει εύκολη και σωστή τοποθέτηση, χωρίς χρονοβόρες και αμφιβόλου ποιότητας πατέντες όπως συνηθίζεται με αρκετά aftermarket.

Επίσης καλοσχεδιασμένη ουρά, φανάρι και φλας μετα-διαστημικής αισθητικής. Η (στάνταρ) σχάρα έχει άγκιστρα για δέσιμο

Ενδιαφέρουσα τάπα βενζίνης, στο πλαίσιο της αισθητικής άποψης του Versys

Η πλαστική τάπα του λαιμού, μοιάζει με βίδα allen. Ωραίες, ανοξείδωτες βίδες συγκρατούν το μονοκόμματο καβαλέτο του τιμονιού. Με μικρό εξάγωνο κεφάλι (10 mm αντί του ιαπωνικού στάνταρ 12 mm), είναι ελαφρύτερες και φτηνότερες

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΤΙΜΗ: 5.990 ευρώ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Τετράχρονος, δικύλινδρος, υγρόψυκτος, κυβισμού 296 cc, με 2 ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο, τροφοδοσία με ψεκασμό

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ: 40 hp, στις 11.500 rpm

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΠΡΟΣΤΑ/ ΠΙΣΩ: Τηλεσκοπικό πιρούνι, συμβατικό, με καλάμια διαμέτρου 41 mm, διαδρομής 130 mm / Ένα αμορτισέρ, διαδρομής τροχού 148 mm

ΦΡΕΝΟ ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ: Δισκόφρενο διαμέτρου 290 mm / Δισκόφρενο διαμέτρου 220 mm με ABS

ΤΡΟΧΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ/ΠΙΣΩ: 19 ιντσών / 17 ιντσών (διαστάσεις ελαστικών 100/90 μπροστά, 130/80 πίσω)

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 1.450 mm

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ: 845 mm

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 17 lt

ΒΑΡΟΣ: 175 kg (γεμάτο)

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: ΤΕΟΜΟΤΟ Α.Ε. λεωφόρος Κηφισού 29, Αιγάλεω 122 42 τηλ: 2103410684, www.kawasaki.gr

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!