SuperPapi

KEEWAY TARGET 125, Super Test: Δυνατά από την πρώτη φορά

03/10/2016 Μιχάλης Λαζαρίδης Βασίλης Αντζουλάτος

O τοξότης που πέτυχε κέντρο

Στοχεύοντας το Keeway Target 125 στην καθημερινή μετακίνηση στη χαμηλή τιμή των 1.350 ευρώ, αποτέλεσε ένα παπί-έκπληξη σε πλήθος τομέων. 

Keeway Target || 31.05.2016

Το Keeway Target 125 αποτελούσε άγνωστη ποσότητα σε γενικές γραμμές, ειδικά στο χώρο των περιοδικών και ιστοσελίδων Ειδικού Τύπου.

Άγνωστο ήταν και για εμάς στο SuperPapi και το συγκεκριμένο μοντέλο μας είχε τραβήξει την περιέργεια λόγω εμφάνισης, αλλά και γιατί είχαμε ακούσει ότι υπήρχαν πολύ θετικά σχόλια από αυτούς που το είχαν αγοράσει.

Keeway Target || 31.05.2016

Ζητήσαμε λοιπόν από την αντιπροσωπεία να προγραμματίσει δοκιμή και έτσι κι έγινε.

Ξέρετε, μετά από πολλά χρόνια δοκιμών -μοτοσυκλετών παντός είδους, σκούτερ, παπιών – ο δημοσιογράφος-δοκιμαστής αποκτά την ικανότητα να μπορεί να καταλάβει σύντομα τα προβλήματα, αλλά και την αξία ενός δίτροχου, ήδη από τα πρώτα χιλιόμετρα που διανύει πάνω στη σέλα του.

Keeway Target || 31.05.2016

Αυτό συνέβη και στην περίπτωση του Keeway Target 125 που μετά από λίγα λεπτά οδήγησης – κι ενός περάσματος από κακοτράχαλο χωματόδρομο – έδωσε πολύ θετική πρώτη εντύπωση στον δοκιμαστή. Ναι, είναι “αστεράκι” τούτο εδώ το παπί και θα σας εξηγήσουμε παρακάτω γιατί.

ΕΜΦΑΝΙΣΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Όπως είναι γνωστό τα σκούτερ και τα παπιά της Keeway κατασκευάζονται από τον κινεζικό όμιλο εταιριών Qianjiang Group, εταιρία που έχει αγοράσει την ιταλική Benelli.

Έχει σημασία αυτή η πληροφορία γιατί τα design της Keeway έχουν δημιουργηθεί στη γειτονική χώρα, που φημίζεται για την καλαισθησία των δημιουργιών της.

Keeway Target || 31.05.2016

Απ’ ότι φαίνεται και το Keeway Target 125 έχει σχεδιαστεί στην Ιταλία, κι ένας από τους λόγους που συνηγορεί σε αυτό είναι πως έχει γίνει σαφής προσπάθεια να “ξεκολλήσει” η σχεδίαση από τις γραμμές των παπιών και να θυμίζει scooter.

Αυτό συνέβη ίσως γιατί οι Ευρωπαίοι δεν αντιλαμβάνονται την λειτουργικότητα των παπιών και την αποτελεσματικότητά τους, και εκτός εξαιρέσεων (βλ. Μεγάλη Βρετανία) δεν μπορούν να καταλάβουν τον χαρακτήρα τους: ποδιά, ημιαυτόματο σασμάν, κενό ανάμεσα σε σέλα και λαιμό, οριζόντιος κύλινδρος.

Keeway Target || 31.05.2016

Στο Keeway Target 125 το βάψιμο, το φινίρισμα, όπως και η ποιότητα των πλαστικών είναι πολύ καλή και το σύνολο αποπνέει έναν αέρα σοβαρότητας και πολυτέλειας. Νομίζουμε ότι δεν απευθύνεται σε ένα σκληροπυρηνικό σπορ νεανικό κοινό και μάλλον στοχεύει ένα μεγαλύτερης ηλικίας συντηρητικότερο κοινό.

Έξυπνα ταιριασμένα τα πλαστικά κομμάτια χρησιμοποιούν 4 διαφορετικά χρώματα, με ιδιαιτερότητες το γκρι μεταλλικό μπροστινό φτερό, τα μεγάλα πλαστικά κομμάτια στα κατώτερα μέρη του.

Keeway Target || 31.05.2016

Το σύνολο της ουράς θα μπορούσε να φιλοξενηθεί σε σκούτερ. Όμως και η σέλα είναι πλατιά και ανοίγοντάς την αποκαλύπτεται ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του Keeway Target 125 που δεν είναι ευρύτερα γνωστό: κάτω από τη σέλα ο χώρος είναι μεγάλος και σωστά διαμορφωμένος έτσι ώστε να χωράει ένα φουλφέις κράνος!

Το Keeway Target 125 αν όχι το πρώτο, είναι από τα πρώτα παπιά που διαθέτουν αυτό το πλεονέκτημα, που του προσφέρει πολλούς θετικούς πόντους.

Οι συνδυασμοί χρωμάτων που διατίθεται το Target είναι: μαύρο, λευκό και κόκκινο.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ο κινητήρας του Keeway Target 125 είναι τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, κυβισμού 119.7 cc 2βάλβιδος (1 ΕΕΚ), που αποδίδει 8,7 ίππους στις 7.500 και τροφοδοτείται από καρμπυρατέρ.

Η ροπή του φτάνει τα 0.9 kgm στις 5.500 rpm.

Keeway Target || 31.05.2016

Το σασμάν είναι ημι-αυτόματο 4 σχέσεων, ο συμπλέκτης φυγοκεντρικός και υγρός πολύδισκος. Για την εκκίνηση υπάρχει μίζα και μανιβέλα.

Βαμμένος γκρι μεταλλικό με καλό φινίρισμα είναι ο κινητήρας που βγάζει τη μαύρη ματ εξάτμιση στη δεξιά του πλευρά. Αριστερά, στην τελική μετάδοση υπάρχει μεταλλική “θήκη” που προφυλάσσει την αλυσίδα, όπως έκαναν παλιά τα παπιά.

ΠΛΑΙΣΙΟ-ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ – ΦΡΕΝΑ

Κλασική είναι η δομή του σωληνωτού πλαισίου. Οι αναρτήσεις είναι τηλεσκοπικό πιρούνι με νύχι μπροστά και στην πίσω ανάρτηση υπάρχουν δύο αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου. Η ποιότητα και η λειτουργία των αναρτήσεων είναι πολύ καλή όπως θα δούμε παρακάτω.

Keeway Target || 31.05.2016

Στα φρένα του Keeway Target 125 συναντάμε ένα δισκόφρενο στον μπροστινό τροχό διαμέτρου 217 mm με δαγκάνα δύο εμβόλων, ενώ ο πίσω τροχός φοράει ταμπούρο διαμέτρου 130 mm. Οι 17άρηδες τροχοί του φορούν λάστιχα διαστάσεων 70/90-17 μπροστά και 80/90-17 πίσω, μάρκας Cordial κινεζικής κατασκευής και φέρουν κλασική σχεδίαση πέλματος.

Το ψαλίδι είναι από σωλήνα ορθογωνικής διατομής και οι αλουμινένιες ζάντες είναι 5μπρατσες (διπλό το κάθε μπράτσο) βαμμένες γκρι μάτ, δημιουργώντας έναν αισθητικά διακριτικό συνδυασμό.

Keeway Target || 31.05.2016

Tο βάρος του Keeway Target 125 φτάνει τα 115 κιλά, με το ντεπόζιτο που βρίσκεται κάτω από τη σέλα να χωράει 3.8 λίτρα.

ΟΔΗΓΗΣΗ, ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Η μίζα βγάζει έναν ήχο γραναζιού αφού πρώτα σπρώξει τον στρόφαλο και εκκινήσει τον κινητήρα, που θέλει ζέσταμα για να δουλέψει σωστά, ειδικά τα κρύα πρωινά. Το λεβιέ του αέρα – καρμπυρατέρ γαρ – βρίσκεται στο αριστερό άκρο τιμονιού, κάτω από τους διακόπτες.

O προβολέας ανάβει μόλις γυρίσει το κλειδί της ανάφλεξης και παραμένει αναμμένος κατά την εκκίνηση.

Keeway Target || 31.05.2016

Ο ήχος που βγαίνει από την εξάτμιση του κινητήρα του Keeway Target 125 είναι χαμηλός, μπάσος και καθόλου ενοχλητικός.

To όργανο είναι καλαίσθητο με το αναλογικό κοντέρ να κυριαρχεί στη μέση με λευκό φόντο και νούμερα μοντέρνας γραμματοσειράς, που όμως είναι κάπως λεπτά και δυσδιάκριτα, όπως και οι φωτεινές ενδείξεις των ταχυτήτων κάτω από το κοντέρ.

Το λαμπάκι της νεκράς είναι φωτεινό πάντως, ενώ δεξιά του οδόμετρου υπάρχει ένας ακριβής (ευχάριστο αυτό) δείκτης βενζίνης. Υπάρχει μόνο συνολικός χιλιομετρητής και ενδεικτικές λυχνίες φλας και μεγάλης στάθμης φωτός.

Keeway Target || 31.05.2016

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ημιαυτόματο έχει τέσσερις σχέσεις και η λειτουργία του αποτελεί έκπληξη, αφού είναι πολύ μαλακό, επιτρέποντας πανεύκολα ανεβάσματα και κατεβάσματα.

Το λεβιέ των ταχυτήτων έχει σωστά διαμορφωμένο πίσω τμήμα κι έτσι διευκολύνει τα κατεβάσματα με τη φτέρνα. Επίσης, για να ολοκληρωθεί η άριστη εικόνα το σασμάν είναι τύπου “μύλος”, περιστροφικό, πράγμα που σημαίνει ότι από στάση, κάτω από την 4η βρίσκει νεκρά.

Λόγω του design που, όπως είπαμε ξανά, μοιάζει με scooter η ποδιά είναι αρκετά φαρδιά ψηλά, ενώ το κατώτερο μέρος της έχει αφαιρεθεί για λόγους μοντέρνας αισθητικής, άρα τα παπούτσια του αναβάτη μένουν απροστάτευτα σε περάσματα από νερά.

Keeway Target || 31.05.2016

Η θέση οδήγησης του Keeway Target 125 είναι ελαφρώς “μέσα” στο παπί, με το τιμόνι κάπως πιο ψηλά.

Η σέλα είναι μαλακή, έχει αντιολισθητικό κάλυμμα και κυρίως από τις πλατύτερες που κυκλοφορούν στην αγορά προσφέροντας πολλή άνεση συγκριτικά με πολλά και πολύ ακριβότερα παπιά της αγοράς.

Το πλάτος της σέλας έχει προκύψει από τη σχεδίαση του πλαισίου, αφού έπρεπε να χωράει στον αποθηκευτικό χώρο ένα φουλφέις κράνος – έστω συγκεκριμένων διαστάσεων – ή πολλά μικροαντικείμενα, κάνοντας το Keeway Target 125 ένα από τα χρησιμότερα παπιά της ελληνικής αγοράς.

Το τιμόνι – με αντίβαρα στα άκρα του και καλά γκριπ – είναι αρκετά πλατύ ώστε να δίνει καλούς μοχλούς, αλλά βρίσκεται στο ίδιο ύψος των καθρεφτών αυτοκινήτων, άρα χρειάζεται λίγη προσοχή και υπολογισμούς κατά τη διήθηση-σφήνες.

Keeway Target || 31.05.2016

Η τροφοδοσία είναι απροβλημάτιστη, υπάρχει απόκριση και ροπή σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού, σε όλες τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα. Η απόδοση του μονοκύλινδρου, τετράχρονου των 125 κυβικών και 8,7 ίππων κρίνεται επαρκέστατη για καθημερινή οδήγηση, αν όχι για σπορ χρήση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το Keeway Target 125 πηγαίνει αργά. Μπορείς να επιμείνεις στο τέρμα ανοιχτό γκάζι και το μοτεράκι συνεχίζει να ανεβάζει στροφές χωρίς να βαρυγκωμάει.

Η πρώτη ταχύτητα βγάζει 25 km/h, η δευτέρα 50, η τρίτη 75 και η τετάρτη 95 km/h, έχοντας υπόψη ότι μετά τα 80-85 τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν πιο αργά και ότι αν υπάρχει επίπεδη μεγάλη ευθεία στο δρόμο, το κοντέρ μπορεί να φτάσει να δείχνει μέχρι και 110 km/h, κάτι παρακάτω από 100 στην πραγματικότητα.

Keeway Target || 31.05.2016

Οι κραδασμοί εμφανίζονται σαν γαργάλημα στις πατούσες των ποδιών – παρότι τα σταθερά μαρσπιέ έχουν χοντρό λάστιχο – πόδια από τα 100 km/h και πάνω.

Από πλευράς τριγμών δεν παρατηρήσαμε τίποτε – εκτός από την αλουμινένια πινακίδα που ακούμπαγε πάνω στο πίσω φτερό – στα 400 χιλιόμετρα περίπου που διανύσαμε πάνω στο Target.

Keeway Target || 31.05.2016

Το μπροστινό φρένο (δισκόφρενο) έχει καλή αίσθηση στη μανέτα και επαρκέστατη δύναμη, προσφέροντάς σου πολλή ενεργητική ασφάλεια. Εξίσου καλής απόδοσης είναι το ταμπούρο πίσω, που είναι από τα καλύτερα που κυκλοφορούν στην κατηγορία των παπιών.

Το μπροστινό δισκόφρενο με τη δαγκάνα των δύο εμβόλων θα χρειαστεί να πιέζεις με τρία δάχτυλα τη μανέτα ειδικά αν ζεσταθεί μετά από αλλεπάλληλα πατήματα, απαιτώντας περισσότερη δύναμη από τον αναβάτη. Το σημαντικό είναι ότι η ακαμψία του πιρουνιού είναι καλή (όπως και ο τρόπος βύθισής του) που δεν έχει την τάση να στρεβλώσει και να “τραβήξει” δεξιά ή αριστερά. Στο έντονο φρενάρισμα αντιδρά σαν ένα καλό πιρούνι μικρής μοτοσυκλέτας.

Keeway Target || 31.05.2016

Οι αναρτήσεις είναι μαλακές σε βαθμό που σε κάνουν να οδηγάς το Keeway Target 125 ανακουφισμένος που δεν θα υποφέρει η μέση σου από τις κακοτεχνίες των δρόμων, όπως συχνά συμβαίνει με άλλα παπιά. Οι αναρτήσεις τερματίζουν μεν, αλλά προοδευτικά δε, κι έτσι μπορείς να παίξεις με την προφόρτιση του ελατηρίου – αν θέλεις να κουβαλήσεις περισσότερο βάρος ή πιο σκληρή συμπεριφορά.

Οι μαλακές αναρτήσεις και μέτριας ποιότητας λάστιχα δεν ενδείκνυνται για γρήγορες βόλτες, οδηγώντας το παπί στο όριο. Πρακτικά το Keeway Target 125 προσφέρει καλά επίπεδα ασφαλείας μέχρι τα 70-80 χ.α.ω, κι από και και πάνω – όπως η συντριπτική πλειοψηφία των παπιών – αρχίζει να δυσανασχετεί λόγω κοντού μεταξονίου και γρήγορης γεωμετρίας.

Τα λάστιχα παρότι είναι παλαιάς σχεδίασης και δεν σε “πείθουν” εμφανισιακά, δεν τα πηγαίνουν τόσο άσχημα έτσι ώστε να πρέπει να αλλαχτούν άμεσα. Για απαιτητικούς αναβάτες η αλλαγή είναι προτεινόμενη.

Keeway Target || 31.05.2016

ΕΠΙΛΟΓΟΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Στην περίπτωση του Keeway Target 125 έχουμε να κάνουμε με ένα “διαφορετικό” και ιδιαίτερης αισθητικής παπί που κάνει εντύπωση ήδη από σταματημένο. Ήταν αρκετοί αυτοί που ενδιαφέρονταν να ρωτήσουν καθώς περιμέναμε στα φανάρια και ακόμα θετικά εκφράστηκαν όσοι το οδήγησαν. Τους άρεσε ο συνολικός άνετος και φιλικός χαρακτήρας του παπιού μαζί με το ροπάτο μοτεράκι που δεν απαιτεί πολλές αλλαγές ταχυτήτων, αλλά και οι μαλακές αναρτήσεις και τα αποτελεσματικά φρένα.

Εντάξει, για το χώρο κάτω από τη σέλα πιστεύουμε ότι αυτή το σημαντικό χαρακτηριστικό θα έπρεπε να είναι “σημαία” στη διαφήμιση του Keeway Target 125. Παράλληλα η τιμή του Keeway Target 125 στα 1.350 ευρώ το καθιστά ένα από τα φθηνότερα 125άρια παπιά της ελληνικής αγοράς.

Keeway Target || 31.05.2016ΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ, ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

  • Υπάρχει πλάγιο και κεντρικό στάντ, που στηρίζουν σωστά το παπί και δεν προεξέχουν ενοχλώντας τα πόδια
  • Ο κεντρικός διακόπτης διαθέτει αντικλεπτική φραγή
  • Ο συνεπιβάτης διαθέτει δυο μεγάλες πλαστικές χειρολαβές – που βρίσκονται στην ουρά του παπιού – για τη στήριξή του
  • Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που ένας γάντζος είναι απαραίτητος πίσω από την ποδιά. Όχι μόνο στο Target αλλά και στα περισσότερα παπιά
  • Τα φώτα είναι πολύ καλά με στενή δέσμη όμως
  • Η κόρνα είναι αδύναμη
  • Καθρέφτες είναι όμορφοι, αλλά η κομμένη κάτω-εξωτερική γωνία τους περιορίζει το οπτικό πεδίο
  • Η σέλα ανοίγει από ξεχωριστή κλειδαριά στο αριστερό πλαϊνό καπάκι
  • Στο δεξί άκρο του τιμονιού υπάρχει διακόπτης αλάρμ

ΥΠΕΡ

  • Αναρτήσεις, φρένα
  • Κινητήρας-σασμάν
  • Άνεση – σέλα
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Χώρος για full face κράνος κάτω από τη σέλα

ΚΑΤΑ

  • Λάστιχα
  • Κόρνα
  • Προστασία της ποδιάς στο κάτω της μέρος

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!