Με το λιοντάρι στην ποδιά
Είχαμε πρόσφατα την ευκαιρία να κάνουμε μια μικρή δοκιμή του Peugeot Vox 110, ενός μοντέλου που βρίσκεται στην ελληνική αγορά ήδη 4 χρόνια και σας μεταφέρουμε τα σχόλιά μας, μαζί με την πλήρη παρουσίαση του.
Η Peugeot έχοντας μεγάλη εμπειρία στο χώρο των δύο τροχών, για πρώτη φορά στην ιστορία της το 2012, επέκτεινε στην Ελλάδα (και όχι μόνο) τη γκάμα της και στο χώρο των παπιών.
Με σήμα τον γαλλικό λέοντα το Peugeot Vox 110, σαφώς έστρεψε το ενδιαφέρον του στην ευκολία οδήγησης και στην οικονομία, όπως αρμόζει σε ένα παπί.
Κατασκευασμένο στην Κίνα το Peugeot Vox 110 έχει καλά πλαστικά και δεν τρίζει αφού η συναρμογή τους είναι καλή.
Προσεγμένη και συμπαθητική είναι και η εμφάνισή του με μικρές σπορ πινελιές, όπως τα αυτοκόλλητα, το πλάτος (μικρό) της ποδιάς, οι όμορφες ζάντες και η κόκκινη δαγκάνα του μπροστινού δισκόφρενου.
Ο μονοκύλινδ,ρος αερόψυκτος τετράχρονος κινητήρας των 110cc, με 1ΕΕΚ και 2 βαλβίδες που τροφοδοτείται από καρμπυρατέρ, αποδίδει 7.5 ίππους στις 8.500 rpm και 0,69 kgm 6.000 rpm.
Σύμφωνα με την εταιρεία, καταναλώνει 1.6 λίτρα καυσίμου στα 100 km, κάτι που αν ίσχυε και στο δρόμο θα πρόσφερε μια θεωρητική αυτονομία που αγγίζει τα 300 km!
Το ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι τεσσάρων σχέσεων και η τελικλή μετάδοση είναι κλειστή σε κλασική παπίσια “θήκη” που προστατεύει την αλυσίδα και μειώνει τις ανάγκες συντήρησής της.
Ξεκινώντας τη δοκιμή στο δρόμο ο αναβάτης πρέπει να πατήσει τη μανέτα του μπροστινού φρένου για να επιτρέψει να εκκινήσει ο κινητήρας, μια πρακτική που συναντούμε στα σκούτερ και εξυπηρετεί την ασφάλεια. Για την εκκίνηση του Peugeot Vox 110 υπάρχει και η, σωτήρια πολλές φορές, μανιβέλα.
Η θέση οδήγησης του Peugeot Vox 110 είναι όρθια με τη σέλα σε μέσο ύψος στα 780mm θα επιτρέψει και στα χαμηλότερα αναστήματα να πατούν στο έδαφος.
Το τιμόνι είναι ελαφρώς ψηλά σε σχέση με τη σέλα, την οποία θα χαρακτηρίζαμε μάλλον σκληρή, ενώ η συνολική ευελιξία και ευχρηστία του παπιού είναι υψηλή, με το βάρος να μην ξεπερνάει τα λίγα 96 κιλά – γεμάτο σύμφωνα με την εταιρία.
Ανοίγοντας το γκάζι η απόκριση του κινητήρα είναι καλή και μέχρι τα 60-65 km/h το Vox εμφανίζεται ζωντανό, ενώ από αυτή την ταχύτητα και πάνω το μοτεράκι Vox ανεβάζει αργά μέχρι να πετύχει την τελική του, που είναι 90 km/h.
H μέση κατανάλωση μετρήθηκε στα 3,0 λίτρα για 100 χλμ. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι σχετικά σκληρό, χωρίς μεγάλη ακρίβεια σε κάποιες περιπτώσεις.
Πιρούνι και δύο αμορτισέρ είναι μαλακά προσφέροντας άνεση στους ελληνικούς δρόμους και δεν τους ξεφεύγουν παρά λίγα χτυπήματα στους επιβαίνοντες. Στις μεγαλύτερες λακκούβες πάντως τερματίζουν.
Τα δύο αμορτισέρ πίσω έχουν ρύθμιση προφόρτισης των ελατηρίων τους σε πέντε θέσεις. Στα φρένα έχει επιλεχθεί η γνωστή οικονομική λύση του δισκόφρενου μπροστά (220mm) και του ταμπούρου πίσω (110mm).
Το δισκόφρενο είναι τύπου μαργαρίτα και οι αποστάσεις ακινητοποίησης που πετυχαίνει – συνεργαζόμενο με το ταμπούρο πίσω – είναι καλές.
Η ακτίνα στροφής είναι πολύ καλή και το συνολικό μέγεθος του Peugeot Vox 110 (μεταξόνιο 1.230 mm) βοηθάει τα περάσματα ανάμεσα σε αυτοκίνητα.
Η σταθερότητα του στις στροφές και στα γρήγορα κομμάτια είναι καλή αν και περιορίζεται από την ποιότητα των μέτριων ελαστικών της Kenda σε διαστάσεις 2.5-17 μπροστά και 2.75-17 πίσω.
Η τιμή του Peugeot Vox 110 στα 1.299 ευρώ χαρακτηρίζεται χαμηλή και συμφέρουσα, ενώ το όνομα της Peugeot προσδίδει μεγαλύτερη αίγλη στο παπί.
Το Peugeot Vox 110 διατίθεται σε μαύρο, κόκκινο και ασημί.