Η μαγεία του πρωτοπόρου
Φανταστείτε τύμπανα να κτυπούν, τρομπέτες να παιανίζουν, να ανοίγει η αυλαία και ο νέος παίκτης που λέγεται SYM Magic 125 SR να πατάει τον τροχό του στις ακτές μας. Εφοδιασμένο με πλήθος όπλων, φανερών και κρυφών, έτοιμο για τη μεγάλη μάχη της ελληνικής αγοράς των παπιών. Μια από τις απαιτητικότερες στον κόσμο.
Πρωτιές κομίζει στην άκρη της Βαλκανικής, και όχι μόνο, το SYM Magic 125 SR.
Από τη διαφορετική εμφάνιση, τις προδιαγραφές Euro4 στα καυσαέρια και την κατανάλωση καύσιμου, τα αμορτισέρ λαδιού-αερίου, τα LED, το ψηφιακό πολυόργανο, μέχρι τα γεφυρωμένα δισκόφρενα με CBS.
Η τιμή του δεν ξεπερνάει τα 1.945 ευρώ και αν γίνει πληρωμή τοις μετρητοίς χαμηλώνει κατά 150 ευρώ, στα 1.795.
Το SYM Magic 125 SR μπαίνει δυναμικά στην ελληνική αγορά παπιών φέρνοντας για πρώτη φορά, όχι μόνο το όνομα της SYM στο χώρο, αλλά και τη “μαγεία”–magic των προδιαγραφών Euro4.
Οι Euro4 υποχρεώνουν τα δίτροχα σε προδιαγραφές που έχουν να κάνουν με την παθητική και ενεργητική ασφάλεια, αλλά και τομείς ποιότητας κατασκευής.
Από την άλλη γνωρίζουμε ότι δύσκολος θα είναι ο δρόμος του SYM Magic 125 SR προς την καταξίωση και την κορυφή, ειδικά όταν έχει να αντιμετωπίσει γίγαντες του χώρου: την Honda και τη Yamaha, αλλά και την Daytona που έχει καθιερωθεί δυναμικά στην αγορά τα τελευταία χρόνια.
Η SYM δεν είναι νέα στο χώρο των παπιών, ήδη από το ’60 κατασκευάζει παπιά και μάλιστα το πρώτο δίτροχο που κατασκεύασε ποτέ ήταν παπί, όπως έχουμε γράψει και στο ιστορικό άρθρο που είχαμε αφιερώσει για τα 60 χρόνια της εταιρίας. (διαβάστε το εδώ)
Επίσης το SYM Magic 125 SR παραδίδεται σε ένα ελληνικό κοινό αναβατών παπιών, που είναι ιδιαίτερα απαιτητικό, όντας επι σειρά δεκαετιών εκπαιδευμένο.
ΕΜΦΑΝΙΣΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
Διαφέρει στον τομέα της εμφάνισης το SYM Magic 125 SR αφού χρησιμοποιεί την τεχνική των “πολλών, διαφορετικών, κομματιών” στο κουστούμι του, που δημιουργούν ένα σύνθετο, διακοπτόμενο, αλλά συνολικά δεμένο σύνολο. Για παράδειγμα η ποδιά αποτελείται από 4-5 κομμάτια, ενώ κάλλιστα θα μπορούσε να είναι ενιαία.
Επίσης η ποδιά είναι πλατύτερη των υπόλοιπων μοντέρνων παπιών ειδικά στο ανώτερό της τμήμα, προσφέροντας μεγαλύτερη προστασία από κρύο και βροχή στα γόνατα του αναβάτη.
Παράλληλα, κάθε κομμάτι μπορεί να είναι βαμμένο με διαφορετικό χρώμα. Με αυτό τον τρόπο μειώνονται οι μεγάλες επιφάνειες και δημιουργείται η εντύπωση ότι το παπί είναι “μυώδες”, γεροδεμένο, ανθεκτικό.
Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, όπως και τα βαψίματα, αν και τα πλαστικά είναι μάλλον λίγο σκληρά. Όπως γίνεται φανερό το SYM Magic 125 SR “κάνει μπαμ” ότι είναι SYM, θυμίζοντας σε σημεία και τα σκούτερ της εταιρίας.
Προσοχή έχει δοθεί και στη σχεδίαση του πολυεδρικού προβολέα και των φώτων πορείας και ιδιαίτερα του πολύ όμορφου οπίσθιου φωτιστικού σώματος με LED.
To μεταξόνιο είναι κοντά στα επίπεδα της κατηγορίας στα 1.220 mm, το ύψος σέλας στα λογικά 790mm και το βάρος του παπιού στα 103 kg.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κλασικός κινητήρας κινεί το SYM Magic 125 SR, δηλαδή τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, με έναν εκκεντροφόρο και δύο βαλβίδες επικεφαλής. Η τροφοδοσία γίνεται με ηλεκτρονικό ψεκασμό και σύμφωνα με το εργοστάσιο πιστοποιημένη (Euro4) κατανάλωση στα 2,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Oι διαστάσεις του (52.4mm Χ 57mm) είναι σαφέστατα υποτετράγωνες, με τους μηχανικούς της εταιρίας να έχουν δώσει έμφαση στη ροπή.
Η απόδοση του κινητήρα φτάνει τους 7,5 ίππους στις 7.000rpm και η ροπή τα 0.86 kgm, στις 5.000 rpm. H εκκίνησή του γίνεται από μίζα και μανιβέλα.
ΠΛΑΙΣΙΟ – ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ – ΦΡΕΝΑ
Ένα ακόμα πλεονέκτημα του SYM Magic 125 SR είναι ότι υπάρχουν δισκόφρενα στον μπροστινό και τον πίσω τροχό και μάλιστα κυματιστά, με διάμετρο 220 χιλιοστών, δαγκάνες δύο εμβόλων και σωληνάκια υψηλής πίεσης με μεταλλικό πλέγμα.
Επιπλέον τα φρένα του Magic είναι εφοδιασμένα με συνδυαζόμενο σύστημα (CBS), κι έτσι πατώντας το μεγάλης επιφάνειας πεντάλ του πίσω φρένου ενεργοποιείται εν μέρει και ο μπροστινός δίσκος.
Το συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι διαθέτει νύχι κάτω από τον άξονά του και τα δυο πίσω αμορτισέρ είναι αερίου-λαδιού, αλλά χωρίς ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίων.
Η σχεδίαση των αλουμινένιων ζαντών είναι πρωτότυπη, με 5 μπράτσα να διαιρούνται πριν το τέλος τους και “δένουν” πάνω στην περίμετρο της ζάντας με δύο μικρότερα τμήματα. Οι ζάντες του SYM Magic 125 SR είναι βαμμένες σκούρο ασημί μεταλλικό.
Τα λάστιχα που έχουν διαστάσεις 2.50-17 και 2.75-17 (μπροστά και πίσω) είναι κατασκευασμένα στην Κίνα από την εταιρία Kingstone.
ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ, ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Η θέση οδήγησης είναι όρθια με το τιμόνι χαμηλά και τα πρώτα πράγματα που βλέπει ο αναβάτης πάνω στο SYM Magic 125 SR είναι τα καλοφτιαγμένα γκριπ και οι μανέτες, όπως και ο ψηφιακός πίνακας ενδείξεων – που φωτίζεται το βράδι από ένα πολύ ωραίο μπλε χρώμα.
Οι ενδείξεις – που είναι κάπως μικρές σε μέγεθος – είναι πάμπολλες, ξεκινώντας από το μεγάλο κοντέρ και καταλήγοντας στους δύο μερικούς χιλιομετρητές, το στροφόμετρο, θερμοκρασία, στάθμη βενζίνης, μέση ωριαία ταχύτητα, αλλά και σχέση κιβωτίου.
Συγχρόνως υπάρχουν και όλες οι βασικές ενδείξεις των νεκράς, φλας, μεγάλης σκάλας φώτων, ψεκασμού, check engine, στάθμη λαδιού κινητήρα. Eίναι αυτό που λέμε: πλήρης πληροφόρηση…
Η σέλα που είναι καλοσχεδιασμένη ειδικά για το κομμάτι του αναβάτη. Ανοίγει από τον κεντρικό διακόπτη (πολύ βολική λύση) και αποκαλύπτει χρήσιμο αποθηκευτικό χώρο από κάτω της, που μπορεί να μη χωράει ανοικτό ή μισό κράνος, αλλά ένα σωρό μικροαντικείμενα.
Ο συνεπιβάτης κάθεται σε ένα κοντύτερο και στενότερο τμήμα σέλας, που έχει λιγότερο αφρώδες, λόγω του ότι από κάτω της βρίσκεται μια πομπέ τρόμπα βενζίνης και το ρεζερβουάρ που προεξέχει. Διαθέτει σχετικά φαρδιά αναδιπλούμενα μαρσπιέ, που στηρίζονται πάνω σε μια καλαίσθητη αλουμινένια βάση. Η στήριξη του συνεπιβάτη μπορεί να γίνει από μια μεγάλη αλουμινένια διπλή χειρολαβή-σχάρα.
Σημαντικό στην στήριξη του αναβάτη πάνω στο SYM Magic 125 SR είναι ότι η σέλα διαθέτει στο μπροστινό της κομμάτι “κόντρα”, όπως και στο πίσω της μέρος υπάρχει “πλάτη”-ανηφόρα. Το κάλυμμά της είναι δύο υλικών, αν και το πιο αντιολισθητικό κομμάτι έπρεπε να είναι πάνω και όχι στο πλάι της σέλας όπως τώρα.
Η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται πανεύκολα με μίζα ή μανιβέλα και ο ήχος που εκπέμπεται είναι διαφορετικός από τα άλλα παπιά και πολύ χαμηλός. Το σασμάν τύπου μύλος είναι εύκολο στη χρήση και στο άνοιγμα του γκαζιού η ροπή κάνει την εμφάνισή της.
Οι επιταχύνσεις στις χαμηλές ταχύτητες είναι καλές και κάθε μια από τις σχέσεις επιτυχγάνει τις εξής ταχύτητες: 1η – 40, 2α – 60, 3η – 80 και 4η τα 105 km/h. Ενώ οι κραδασμοί είναι πολύ διακριτικοί, μετά τα 90 km/h και πάνω εμφανίζονται σαν γαργάλημα στη σέλα. Το τράβηγμα του κινητήρα μειώνεται μετά την επιλογή της τελευταίας σχέσης του ημιαυτόματου κιβωτίου.
Η μέση κατανάλωση μετρήθηκε στα 2,6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, με ήπια οδήγηση και διαδρομές μέσα στην πόλη. Άρα το ρεζερβουάρ των 5,2 λίτρων θα προσφέρει κοντά στα 200 χιλιόμετρα αυτονομίας.
Στο κομμάτι της ενεργητικής ασφάλειας ο αναβάτης του SYM Magic 125 SR διαθέτει ένα ζευγάρι εξαιρετικών φρένων που το τοποθετούν στα κορυφαία παπιά της αγοράς.
Τα φρένα από την άλλη κάνουν τα λάστιχα να φαίνονται ανεπαρκή και πρότασή μας είναι να προτιμηθούν ένα καλύτερο ζευγάρι ελαστικών που θα μεταμορφώσουν το παπί και στο φρενάρισμα, αλλά και στις στροφές.
Ειδικά σε βρεγμένο δρόμο ή γλιστερή άσφαλτο το μπροστινό φρένο θέλει προσοχή.
Οι αναρτήσεις του Magic 125 μπορεί να σκληρές αλλά έχουν σωστές αποσβέσεις ακόμα και με – ελαφρύ – δεύτερο άτομο, παρότι δεν υπάρχουν ρυθμίσεις στα αμορτισέρ για να αυξηθεί η προφόρτιση του ελατηρίου.
Τα φώτα του SYM Magic 125 SR είναι τα καλύτερα που έχουμε δει ποτέ σε παπί και γενικά από τα καλύτερα σε μικρές μοτοσυκλέτες.
Το πολύ ωραίο σχήμα του στοπ στην ουρά ανταποδίδει για το όχι καλαίσθητο τελείωμα της σέλας.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Μπορεί το SYM Magic 125 SR να είναι το νεότερο μέλος της οικογένειας των παπιών, αλλά αυτό δεν το εμποδίζει να τα βάλει με όλο τον ανταγωνισμό. Το κυριότερο είναι ότι συμμορφώνεται με τις αυστηρές, δύσκολες να περαστούν, προδιαγραφές Euro4 και αυτό του δίνει θετικούς πόντους, εκτός από τις εκπομπές καυσαερίων, κατανάλωση, φρένα, φώτα, κ.α.
Συγχρόνως το SYM Magic 125 SR έχει υποχρεωτικά προδιαγραφές αξιοπιστίας κινητήρα – αφού μέσα στις προδιαγραφές Euro4 υπάρχει και μέτρηση-δοκιμασία του κινητήρα, μετά από συγκεκριμένο αριθμό χιλιάδων χιλιομέτρων. Αυτό δίνει μια παραπάνω σιγουριά σε αυτόν που θα το προτιμήσει. Κι όλα αυτά με ανταγωνιστική τιμή και κυρίως με το θάρρος και τα εύσημα του πρωτοπόρου.
ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ
- Το πλάγιο στάντ, λόγω προδιαγραφών, είναι αυτόματα αναδιπλούμενο… και επικίνδυνο να ρίξει το SYM Magic 125 SR στο έδαφος
- Κάπως σκληρή είναι η λειτουργία των διακοπτών στο τιμόνι
- Οι καθρέφτες προσφέρουν μέτρια εικόνα και η κόρνα είναι αδύναμη
- Στην ποδιά κάτω από το τιμόνι υπάρχει χρήσιμο γαντζάκι για σακούλες
ΥΠΕΡ
- Πληροί τις προδιαγραφές Euro4
- Εξοπλισμός – Φώτα
- Ροπή κινητήρα
- Φρένα
ΚΑΤΑ
- Στενή ποδιά
- Απόδοση κινητήρα στις υψηλές στροφές
- Πλάγιο στάντ
- Λάστιχα