MotorBike.gr

Yamaha Tracer 7 2024, Super Test: Σταθερή αξία

29/12/2024

Ταιριάζει παντού και πάντα 

 *Κυβισμός: 689 cc * Ιπποδύναμη: 73,4 ίπποι (54 kW) στις 8.750 rpm * Τελική: 196 km/h *Βάρος: 197 kg (γεμάτη)* Τιμή: 9.700 ευρώ (Δεκέμβριος 2024) 

 Οκτώ χρόνια έχουν περάσει από όταν η παράχθηκε η πρώτη Yamaha Tracer 7, η οποία ήρθε να προστεθεί στην οικογένεια μοτοσυκλετών του εργοστασίου της Iwata που χρησιμοποιούν τον CP2 κινητήρα, ο οποίος έκανε το ντεμπούτο του το 2014 και η Touring μοτοσυκλέτα που έχει κερδίσει τα θετικά σχόλια του κοινού συνεχίζει να ανανεώνεται. Κείμενο: Θάνος Κυλάφης, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού 

H Tracer 7 πρωτοεμφανίστηκε το 2016, ένα χρόνο μετά το μεγαλύτερο “αδερφάκι” της, την Tracer 9 με τον τρικύλινδρο, CP3 κινητήρα.  Από τότε η Yamaha ακολουθεί την λογική των μικρών ανανεώσεων κάθε χρονιά που περνάει, με το Tracer 7  να δέχεται την τελευταία τεχνολογική του αναβάθμιση το 2023, ενώ το μοντέλο του 2024 παρέμεινε στα ίδια χνάρια, με την εμφάνισή της να έχει περάσει σε νέα εποχή από την προηγούμενη χρονιά.  

Οι γραμμές της παραμένουν “απαλές” και “μινιμάλ”, τονίζοντας την αντίθεση σε σχέση με την Tracer 9, παρά την αύξηση του όγκου των πλαστικών γύρω από το ντεπόζιτο.  

Τα δύο “σχιστομάτικα” φώτα θέσης βρίσκονται κάτω από την ρυθμιζόμενη με το χέρι ζελατίνα, ενώ ανάμεσα από τα πλαστικά “κρύβονται” εντέχνως οι δύο LED προβολείς, που ρίχνουν μια ευρεία δέσμη φωτός σε όλο το μήκος του δρόμου.  

 

Μετά το ντεπόζιτο οι γραμμές λεπταίνουν, με τη στενή σέλα, την ανασηκωμένη ουρά και το λιτό πίσω φωτιστικό σώμα να συμπληρώνουν την εικόνα.  

Να σημειώσουμε εδώ ότι η σχάρα, τα προστατευτικά κάγκελα και το κεντρικό σταντ  αποτελούν αξεσουάρ και όχι κομμάτι του στάνταρ εξοπλισμού. 

Η καρδιά της μοτοσυκλέτας παραμένει επίσης ίδια και συνεχίζει να “χτυπάει” στις 270°, μέσω του crossplane στροφάλου της.  

Πρόκειται για τον CP2 κινητήρα, έναν από τους πιο επιτυχημένους κινητήρες που έχει βγάλει ποτέ η Yamaha, τον οποίο γνωρίσαμε για πρώτη φορά στο MT-07 το 2014 και έκτοτε έχει εξοπλίσει τις Tenere, MT, Tracer και XSR, αποδεικνύοντας και με αυτό τον τρόπο την πολυχρηστικότητά του.  

 

O CP2 είναι ένας δικύλινδρος εν σειρά, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος κινητήρας με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, ο οποίος αποδίδει 73,4 ίππους στις 8.750 rpm και 67 Nm ροπής στις 6.500 rpm.  

Από άποψη βοηθημάτων είναι σχετικά “φτωχός”, καθώς δεν διαθέτει Riding Modes ή Traction Control, με τη Yamaha να κρατάει χαμηλά το κόστος σε αυτό το σημείο.  

Να πούμε εδώ ότι ο πίσω τροχός σου δίνει έγκαιρα προειδοποίηση πριν αρχίσει να γλιστράει και η ροπή κατανέμεται με ωραίο και όχι άτσαλο τρόπο, οπότε αν και το Traction θα βοηθούσε σε κάποιες καταστάσεις, δεν νιώθεις εν τέλει ότι σου λείπει.  

Στο μέλλον βέβαια περιμένουμε από τη Yamaha να εξελίξει τον κινητήρα περαιτέρω για να συμβαδίσει με τον ανταγωνισμό της κατηγορίας, ο οποίος αρχίζει και βάζει όλο και περισσότερα ηλεκτρονικά βοηθήματα στους κινητήρες αυτής της κατηγορίας.  

Το πλαίσιο έρχεται και αυτό από το MT-07 και πρόκειται για ένα ατσάλινο, σωληνωτό, περιμετρικό πλαίσιο τύπου διαμάντι, το οποίο τείνει περισσότερο προς την ευκινησία και λιγότερο προς την ακαμψία και συνεργάζεται με ένα αλουμινένιο ψαλίδι.  

 

Οι αναρτήσεις είναι ένα σημείο για το οποίο η Yamaha έχει δεχτεί αρκετή κριτική όσον αφορά το Tracer 7, κυρίως για την έλλειψη ανεστραμμένου πιρουνιού, όμως οι νέες αναρτήσεις του μοντέλου έχουν αναθεωρημένες ρυθμίσεις και αποδίδουν καλύτερα σε σχέση με πριν.  

Το πιρούνι παραμένει τηλεσκοπικό, με 41mm διάμετρο και διαδρομή 130mm (με ρύθμιση προφόρτισης και επαναφοράς), ενώ πίσω έχουμε ένα εγκάρσια τοποθετημένο στο κέντρο αμορτισέρ, διαδρομής 142mm, με δυνατότητα ρύθμισης της προφόρτισης και της απόσβεσης του ελατηρίου.  

Αναβαθμίσεις είχαμε το 2023 και στα φρένα, με τα δύο μπροστινά, υδραυλικά δισκόφρενα να μεγαλώνουν κατά 16mm (πηγαίνοντας από τα 282mm στα 298mm). 

Ο πίσω, υδραυλικός δίσκος παραμένει στα 245mm, με τις δαγκάνες μπροστά να είναι τετραπίστονες και την πίσω μονοπίστονη, ενώ το όλο σύστημα “επιβλέπεται” από δικάναλο ABS.  

 

Όντας ένα γνήσιο Touring μοντέλο της μεσαίας κατηγορίας, στοχοπροσηλωμένο στην άσφαλτο, οι αλουμινένιες ζάντες έχουν διάμετρο 17” εμπρός και πίσω, με ελαστικά (Michelin Road 6) 120/70 και 180/55 αντίστοιχα.  

Μια μεγάλη αναβάθμιση της τελευταίας χρονιάς ήταν η αντικατάσταση της LCD οθόνης με μια έγχρωμη TFT οθόνη 5”, με υψηλά επίπεδα ευκρίνειας ακόμα και στον κόντρα ήλιο, με τον χειρισμό της να γίνεται από μια ροδέλα στο δεξί μέρος του τιμονιού.   

Έχει δύο διαφορετικά θέματα (Intrefaces), ενώ υπάρχει δυνατότητα συνδεσιμότητας με Smartphone, μέσω της εφαρμογής My Ride.  

Δεξιά και αριστερά από την οθόνη υπάρχει μια θύρα USB και μια πρίζα 12V, ώστε ο αναβάτης να μπορεί να φορτίζει και εν κινήσει τις ηλεκτρονικές συσκευές του.  

Ποιοτικά η Tracer 7 στέκεται σε υψηλά επίπεδα (δεν περιμέναμε και κάτι διαφορετικό άλλωστε), με όλα τα εξαρτήματα να είναι προσεγμένα – το ίδιο και η συναρμογή τους. 

 Στο Δρόμο – Η ώρα της δοκιμής 

 Ανεβαίνοντας πάνω στην Yamaha Tracer 7 βρίσκεται μέσα μεν στη μοτοσυκλέτα, όχι όμως σε τέτοιο βαθμό όπως σε άλλες της κατηγορίας.  

Αυτό σου επιτρέπει να έχεις και μια λίγο πιο “σπορ” θέση οδήγησης, παραμένοντας όμως στα τουριστικά πλαίσια.  

Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι η βάση της Tracer 7 είναι η γυμνή MT-07 και έτσι τα μαρσπιέ είναι λίγο ψηλότερα και λίγο πιο πίσω από ότι ίσως θα περίμενε κανείς.  

Η θέση οδήγησης είναι ξεκούραστη, καθώς το ύψος της σέλας στα 835mm σε φέρνει αρκετά ψηλά ώστε να μην αναγκάζεσαι να “κάνεις” διατάσεις για να πιάσεις το τιμόνι, ενώ ταυτόχρονα το στένεμά της στο μπροστινό μέρος επιτρέπει και σε αναβάτες χαμηλότερων αναστημάτων να πατάνε πιο εύκολα με τα δύο πόδια στο έδαφος (πάντως στον κατάλογο των αξεσουάρ υπάρχει και χαμηλότερη σέλα, περίπου στα 815mm).  

Το αφρώδες της σέλας είναι βέβαια λίγο σκληρό, ενώ σχετικά “σπαρτιάτικη” είναι η μερίδα σέλας που απολαμβάνει ο συνεπιβάτης, κάτι που ελπίζουμε σε επόμενες γενιές Tracer να αλλάξει.  

 

Η ζελατίνα καλύπτει γενικά τον κορμό του αναβάτη και τους ώμους του, σε Touring καταστάσεις όμως θα θέλαμε να είναι λίγο ψηλότερη.  

Πολύ θετικό βέβαια το γεγονός ότι ρυθμίζεται σε δύο θέσεις (με 65mm διαφορά), εύκολα και με το χέρι, ακόμα και εν κινήσει.

Ξεκινώντας τις διαδρομές, ο CP2 κινητήρας να θυμίζει με πολύ ευχάριστο τρόπο γιατί παραμένει ένας από τους καλύτερους και πιο “μοσχοπουλημένους” κινητήρες του εργοστασίου της Iwata.  

Η ροπή έρχεται από τα χαμηλά και σε ακολουθεί σε όλο το εύρος των στροφών, ενώ είναι “γλυκιά” και στρωτή, χωρίς ξεσπάσματα ή κοψίματα.  

Δύο λέξεις που τον χαρακτηρίζουν είναι η ελαστικότητα και η φιλικότητα, χωρίς όμως να στερείται δύναμης ή επιδόσεων.  

Βέβαια το δυνατό σημείο της Tracer 7 δεν είναι τόσο η ευθεία (όχι ότι εκεί δυσκολεύεται), αλλά οι στροφές.  

Ειδικά βγαίνοντας από την πόλη και ανεβαίνοντας το πρώτο βουνό που θα βρεις μπροστά σου, ένα χαμόγελο αρχίζει και εμφανίζεται στο κρυμμένο από το κράνος πρόσωπό σου.  

Το χαμηλό της βάρος (μόλις 197 κιλά με γεμάτο ντεπόζιτο) και το, κοντό για την κατηγορία, μεταξόνιο στα 1.460mm, σε συνδυασμό με το καλό ζύγισμά της, κάνει την Tracer 7 να στρίβει οριακά μόνη της, με τον αναβάτη να καταβάλει την ελάχιστη προσπάθεια και να χαίρεται την διαδρομή.  

Η αυτοπεποίθηση που σου δίνει το σύνολο είναι εξαιρετική και έτσι και λιγότερο έμπειροι αναβάτες δεν θα δυσκολευτούν να νιώσουν άνετα στις στροφές, ακόμα και όταν η πρόσφυση είναι χαμηλότερη. 

 Όπως αναφέραμε νωρίτερα, το πλαίσιο αλλά και όλο το στήσιμο της Tracer 7 στοχεύει περισσότερο στην ευελιξία και μετά τα 160 χλμ./ώρα, αρχίζεις να νιώθεις κάποια μικρά κουνήματα, σε καμία περίπτωση ανησυχητικά, που όμως μπορεί σε ένα πολύωρο ταξίδι να συμβάλλουν λίγο παραπάνω στην κούραση. Ένα ελαφρώς μακρύτερο ψαλίδι εδώ (με την αντίστοιχα αύξηση του μεταξονίου) θα βοηθούσε την κατάσταση.  

Μέσα στην πόλη οι μαζεμένες διαστάσεις και ο εύστροφος κινητήρας την κάνουν ένα “μεγάλο παπί”, όσον αφορά την ευελιξία της στην κίνηση, με ικανοποιητικό κόψιμο τιμονιού ώστε να ξεφεύγεις από τις πιο “στενές” καταστάσεις, ενώ ο μαλακός συμπλέκτης σβήνει την κούραση από τις συνεχόμενες αλλαγές ταχυτήτων.  

 

Το τιμόνι βρίσκεται αρκετά ψηλά ώστε να περνάει πάνω από τους περισσότερους καθρέπτες των αυτοκινήτων και το πλάτος των 840mm δεν θα δυσκολέψει καθόλου στο πέρασμα ανάμεσα από την κίνηση. 

Η μέση κατανάλωση σε συνθήκες πόλης θα κινηθεί γύρω στα 5,2 – 5,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, κάτι που σημαίνει ότι με ένα ντεπόζιτο στα 17 λίτρα, έχεις μια αυτονομία γύρω στα 320 χιλιόμετρα πριν χρειαστεί να σταματήσεις για ανεφοδιασμό.

Η λειτουργία των αναρτήσεων αποσβένει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του δρόμου, ενώ οι νέες ρυθμίσεις έχουν βελτιώσει την ανατροφοδότηση που σου δίνει το μπροστινό, ενώ βελτίωση υπάρχει και στην αίσθηση των φρένων, που έχουν πλέον δυνατότερο αρχικό δάγκωμα (αν και υπάρχουν ακόμα περιθώρια βελτίωσης).  

 Η ώρα της κρίσης 

 Αν συνοψίζαμε σε μια πρόταση την εμπειρία με την Yamaha Tracer 7, αυτή θα ήταν: “Tα κάνει όλα και συμφέρει”.  

Πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα που θα σε συνοδεύσει το ίδιο άνετα στην καθημερινότητα της πόλης, στην μικρή απόδραση της Κυριακής ή στο μεγάλο ταξίδι.  

Έχοντας συμμετάσχει στο 36ωρο του 2023 με την συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα (και οδηγώντας την εκεί 12 και 13 ώρες συνεχόμενα τη μέρα) μπορώ να πω ότι οι τουριστικές της δυνατότητες είναι μεγαλύτερες από ότι φαίνονται εκ πρώτης όψεως και ειδικά όταν βγεις από την Εθνική και πιάσεις τους επαρχιακούς δρόμους μετατρέπεται σε παιχνίδι.  

Η εργονομία της σε συνδυασμό με την απόδοση του CP2 κινητήρα της την κάνει ταυτόχρονα “σχολείο” για έναν πιο άπειρο αναβάτη και “παιχνίδι” για έναν πιο έμπειρο, όπου ο καθένας μπορεί να τραβήξει την χρυσή τομή του.  

Τεχνολογικά η αναβάθμιση του 2023 βοήθησε το μοντέλο, όμως με τον ανταγωνισμό να γίνεται όλο και πιο σκληρός, περιμένουμε το επόμενο βήμα από τη Yamaha, η οποία σε καμία περίπτωση δεν είναι νωχελική ή “αργή” σε αυτές τις καταστάσεις.  

Αυτό που κάνουν οι Ιάπωνες ότι αφουγκράζονται τα σχόλια αλλά και τις κινήσεις του ανταγωνισμού και από εκεί και πέρα προχωράνε σε στοχευμένες παρεμβάσεις στα μοντέλα τους, χωρίς να κάνουν εκ βάθρων αλλαγές που θα άλλαζαν το συνολικότερο χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Αυτό ακριβώς έχουν κάνει με την Tracer 7. 

Περισσότερες πληροφορίες: www.yamaha-motor.eu 

 Θετικά Σημεία 

  • Λειτουργία Κινητήρα 
  • Ισορροπημένη και φιλική εργονομία 
  • “Πασπαρτού” που αποδίδει εξίσου καλά σε όλες τις καταστάσεις 
  • Βελτιωμένες αναρτήσεις και φρένα 

 Χρειάζεται βελτίωση  

  • Έλλειψη κεντρικού σταντ 
  • Μικρές ταλαντώσεις στις μεγάλες ταχύτητες 
  • Ανεμοκάλυψη για του πιο ψηλούς 
  • Σκληρή σέλα 

 Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις 

  • Σημαντική η ευκολία στη ρύθμιση της ζελατίνας, που γίνεται εν κινήσει 
  • Η εξάτμιση είναι αρκετά χαμηλά τοποθετημένη, έχοντας έτσι μικρή απόσταση από το έδαφος 
  • Η TFT οθόνη έχει σωστά κατανεμημένες τις πληροφορίες ώστε με μια γρήγορα ματιά να βρίσκεις αυτό που θες, χωρίς να αποσπάσαι από το δρόμο 
  • Οι σχετικά μικροί καθρέπτες έχουν περιορισμένο πεδίο ορατότητας 
  • Οι LED προβολείς απλώνουν την δέσμη φωτός τους, παρέχοντας επαρκή φωτισμό ακόμα και σε κακές συνθήκες 
  • Πρακτική και εύκολη στη χρήση η ροδέλα χειρισμού της TFT οθόνης 
  • Ελαφριά αίσθηση και μεγάλη προθυμία στην αλλαγή κατεύθυνσης 
  • Τα φλας είναι τοποθετημένα ψηλά και έτσι είναι περισσότερο ορατά στα περιβάλλοντα οχήματα 

 Yamaha Tracer 7 – Τεχνικά χαρακτηριστικά 

Τιμή (€)  9.700 
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ    
Τύπος  4T, Δικύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος, 2EEK 
Χωρητικότητα (cc)  689 
Διάμετρος x Διαδρομή (mm)  80 x 68,6 
Μέγιστη ιπποδύναμη (hp/rpm)  73,4 / 8,750 
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm)  6,83 / 6,500 
Συμπλέκτης  Υγρός, πολύδισκος 
Κιβώτιο ταχυτήτων  Κιβώτιο 6 σχέσεων 
ΠΛΑΙΣΙΟ    
Τύπος  Ατσάλινο, σωληνωτό  
Διαστάσεις Μ x Π x Υ (mm)  2.140 x 840 x 1.290 – 1.330 
Μεταξόνιο (mm)  1.460 
Γωνία κάστερ (μοίρες)  25 
Ίχνος (mm)  90 
Ύψος σέλας (mm)  835 
Απόσταση από έδαφος (mm)  140 
Ρεζερβουάρ (lt)  17 
Βάρος (kg)  197 (γεμάτη) 
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ    
Μπροστά  Τηλεσκοπικό πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 41 mm, διαδρομής 130 mm, ρύθμιση προφόρτισης και επαναφοράς 
Πίσω  Αμορτισέρ διαδρομής 142 mm, ρύθμισης προφόρτισης και επαναφοράς 
ΦΡΕΝΑ    
Μπροστά  Δύο δίσκοι διαμέτρου 298 mm, δαγκάνες 4 εμβόλων, ABS 
Πίσω  Δίσκος διαμέτρου 245 mm, δαγκάνα 1 εμβόλου, ABS  
ΤΡΟΧΟΙ    
Μπροστά  17 (Ελαστικό 120/70-17) 
Πίσω  17 (Ελαστικό 180/55-17) 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!