Bigger Kawa
Το Kawasaki ΖΧ 130 ήταν το μεγαλύτερο σε κυβισμό παπί που έχει εμφανιστεί με το όνομα της Kawasaki, γραμμένο φαρδιά-πλατιά στα πλαϊνά του καπάκια.
Για την ακρίβεια ήταν από τα μεγαλύτερου μεγέθους λογότυπα που έχουν εμφανιστεί πάνω σε δίτροχο της Kawasaki. Το Kawasaki ΖΧ 130 διατηρεί καλό όνομα στην αγορά μεταχειρισμένων.
Το Kawasaki ΖΧ 130 παρουσιάστηκε στην Ελλάδα το 2008 σε δύο εκδόσεις, μία με χυτές αλουμινένιες ζάντες (σαν Sporty) και μία έκδοση με ακτίνες (σαν Trendy) με χαμηλότερη τιμή.
Η εμφάνισή του ήταν “διαφορετική” προσπαθούσε να θυμίζει μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα της Kawasaki, ο προβολέας ήταν μεγάλος σχήματος “σφήνας” και κατέβαινε χαμηλά στο μπροστινό φτερό. Οι μισοί που το έβλεπαν το έκριναν σαν άσχημο, κι άλλοι μισοί σαν πολύ όμορφο. Η συνολική ποιότητα κατασκευής ήταν καλή (προς πολύ καλή), όπως και τα πλαστικά τμήματα και το φινίρισμα.
ΛΟΓΩ ΚΥΒΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ξεπερνούσε τα συνηθισμένα 125 του ανταγωνισμού το Kawasaki ΖΧ 130 είχε να να αντιμετωπίσει το “αδελφό” Modenas X-cite 135, που ήταν το ίδιο μηχανάκι κατά 95% και το Yamaha Crypton X 135 που θεωρητικά ήταν κατά 20% (12,6 hp, έναντι 10,5 hp του ZX) ισχυρότερο. Στην πράξη οι διαφορές στις επιδόσεις υπέρ του Crypton στο δρόμο ήταν μικρότερες. Το Kawasaki ΖΧ 130 κατασκευαζόταν στην Ταϊλάνδη, η παραγωγή διακόπηκε στις αρχές του ’10 και μια χρονιά μετά το παπί επανήλθε στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας λόγω του ότι υπήρχε ζήτηση από το κοινό.
Πέρα από τη διαφοροποίηση του κυβισμού το Kawasaki ΖΧ 130 είχε την καινοτομία ότι ο ανεφοδιασμός γινόταν από τάπα και ρεζερβουάρ, που βρίσκονταν τοποθετημένα στο μπροστινό κομμάτι του φέρινγκ-ποδιάς, πίσω από τον προβολέα. Άνοιγες πρώτα το καπάκι του ρύγχους – με το γύρισμα του κλειδιού στον κεντρικό διακόπτη – και έτσι δεν χρειαζόταν να κατέβεις από τη σέλα στον ανεφοδιασμό, σε αντίθεση με όλα τα παπιά που έχουν το ντεπόζιτο κάτω από τη σέλα.
Αφού το 3,8 λιτρο ντεπόζιτο βρισκόταν στη “μύτη” του (αιχμηρής σπορ σχεδίασης του παπιού) δύο τινά συμβαίνουν: υπάρχει διαφορετική κατανομή βάρους που ναι μεν φέρνει λίγο βάρος προς τον μπροστινό τροχό – ψηλά βέβαια- βελτιώνοντας ελαφρώς την οδική συμπεριφορά. Κυρίως όμως λόγω νέας τοποθέτησης του ντεπόζιτου, έμενε ελεύθερος χώρος κάτω από τη σέλα προσφέροντας έτσι έναν συμπαθητικά μεγάλο χώρο αποθήκευσης. Μπορούσε να χωρέσει συγκεκριμένο ανοικτό-μισό κράνος, αλλά και να μεταφέρει και να αποθηκεύσει μικροπράγματα.
ΤΟ KAWASAKI ZX 130 διαθέτει έναν μονοκύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα 130,3 κ.εκ. που τροφοδοτείται από καρμπυρατέρ της Keihin (24mm), με 10,5 ίππους στις 7.750 σ.α.λ., και ροπή 1,07 kgm στις 5.500 σ.α.λ. (τιμές εργοστασίου). Ο κινητήρας αποδίδει προοδευτικά και “τραβάει” από τις χαμηλές στροφές χωρίς δισταγμούς και εμφανίζει καλή ιπποδύναμη στις υψηλές στροφές. Οι επιδόσεις του είναι καλές αφού βοηθούνται από την κοντή κλιμάκωση των σχέσεων, που δίνουν καλές επιταχύνσεις. Η τετάρτη σχέση στο κιβώτιο, θα δείξει κοντά στα 130 km/h στο κοντέρ με τη βελόνα του στροφόμετρου να δείνει κοντά στα 8.000 rpm. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι καλό και θετικό στις αλλαγές, με λίγο πιο σκληρό κούμπωμα της 2ας.
Η κατανάλωση φτάνει τα 2,9lt στα 100 χιλιόμετρα και όταν το παπί οδηγιέται γρήγορα ανεβαίνει πάνω από τα 3,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Με κανονική οδήγηση η αυτονομία φτάνει τα 130 περίπου χιλιόμετρα.
Μικρό είναι σε διαστάσεις το ΖΧ, παρόλο που μοιάζει μεγαλύτερο από το πλάι, με το επιμηκυμένο μπροστινό σύστημα. Χαμηλό είναι και το ύψος της σέλας, όπως και το πλάτος της. Το καλό “ζύγισμα” του παπιού είναι εμφανές στον αναβάτη που κάθεται σε ουδέτερη θέση πάνω στο ΖΧ – που ταιριάζει εργονομικά σε πλήθος αναστημάτων – με το κέντρο βάρους να βρίσκεται χαμηλά, κάνοντας το σύνολο ευέλικτο και φιλικό, αν και το βάρος είναι λίγο παραπάνω στα 107 κιλά. Στη πόλη η μικρή ακτίνα στροφής του τιμονιού βοηθάει έτσι ώστε να ελίσσεται με ευκολία ανάμεσα και δίπλα στα αυτοκίνητα.
ΤO ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ ΤΩΝ 220mm με την 2έμβολη δαγκάνα αρκετά καλό σε δύναμη, αλλά έχει μέτρια αίσθηση στη μανέτα, ενώ το πίσω ταμπούρο είναι μέτριο από πλευράς δύναμης. Οι αναρτήσεις είναι μαλακές και προσφέρουν άνεση, με τα πίσω αμορτισέρ της Showa να υπολείπονται απόσβεσης και να είναι μέτρια συνολικά. Η άνεση του αναβάτη βοηθιέται και από την καλή και μεγάλη σέλα, ενώ ο λίγος παραπάνω όγκος δεν δυσκολεύει το ευέλικτο συνολικά παπί μέσα στην μποτιλιαρισμένη πόλη.
ΤΟ ΚΡΑΤΗΜΑ ΤΟΥ Kawasaki ZX 130 αξιολογείται σαν πάνω από τον μέσο όρο, με το πιρούνι να ακολουθεί καλά την τροχιά που του ορίζει ο αναβάτης, ακόμα και κάτω από πίεση και το πίσω μέρος να είναι αυτό που θα διαμαρτυρηθεί πρώτο και θα αρχίσει να εμφανίζει νευρικότητα. Από την άλλη όπως είπαμε το ΖΧ επικεντρώνεται στην άνεση του αναβάτη, κάτι σημαντικό για τους κακούς ελληνικούς δρόμους.
Στις λεπτομέρειες σημειώνουμε: τη φραγή ασφαλείας στην κεντρική κλειδαριά, τα όργανα που είναι πλήρως αναλογικά και εκτός από το κοντέρ, την ένδειξη επιλεγμένης ταχύτητας στο κιβώτιο, υπάρχει και στροφόμετρο, την ξεχωριστή κλειδαριά για τη σέλα.
Τι πρέπει να προσέξει ο υποψήφιος αγοραστής μεταχειρισμένου Kawasaki ZX 130:
- Έχουν αναφερθεί αρρυθμίες στο ρελαντί και στην τροφοδοσία από το καρμπυρατέρ, ειδικά τους χειμερινούς μήνες. Ο κινητήρας απαιτούσε οπωσδήποτε εκκίνηση με ανοικτό τσοκ και καλό ζέσταμα για να δουλέψει σωστά.
- Τα αμορτισέρ της Showa έχαναν μέρος της λειτουργίας τους μετά από καιρό, απαιτώντας την αλλαγή τους με after market.
- Τα άβαφα εσωτερικά μαύρα πλαστικά της ποδιάς αν εκτείθονταν διαρκώς στον ήλιο θάμπωναν κάνοντας άσχημο συνδυασμό με τα καλοφινιρισμένα πλαστικά που βρίσκονταν δίπλα τους.
ΜΕΣΗ ΤΙΜΗ: Η μέση τιμή του μοντέλου είναι τα 1.450 ευρώ. Οι τιμές των μεταχειρισμένων Kawasaki ZX 130 ξεκινούν από τα 950 περίπου ευρώ (μοντέλα 2008) και φτάνουν μέχρι τα 1.300-1.800 ευρώ για τα μεταγενέστερα μοντέλα. Οι τιμές ορίζονται ανάλογα με το έτος, της συνολικής κατάστασης του συγκεκριμένου παπιού και χιλιομέτρων που έχει διανύσει.
ΥΠΕΡ
- Kινητήρας
- Eπιδόσεις
- Ποιότητα κατασκευής
- Μαλακές αναρτήσεις
- Στροφόμετρο
- Χώρος κάτω από τη σέλα
ΚΑΤΑ
- Πίσω φρένο
- Αμορτισέρ
- Κράτημα σε υψηλές ταχύτητες
- Χωρητικότητα ρεζερβουάρ-αυτονομία
- Προστασία από τον αέρα
ΚAWASAKI ZX 130 (2008-2011)
ΤEXNIKA XAPAKTHPIΣTIKA
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Τύπος | Tετράχρονος μονοκύλινδρος, αερόψυκτος με δύο βαλβίδες κι έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής |
---|---|
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) | 53.0 x 59,1 |
Kυβισμός (cc) | 130cc |
Λόγος συμπίεσης | 10: 1 |
Τροφοδοσία | Kαρμπιρατέρ Keihin NCV24 |
Ιπποδύναμη (hp/rpm) | 10.5 / 7.500 |
Ροπή (kgm / rpm) | 1.07 / 5500 |
Εκκίνηση | Mίζα και μανιβέλα |
Συμπλέκτης | Αυτόματος φυγοκεντρικός και υγρός πολύδισκος |
Xωρητικότητα λαδιού κινητήρα (lt) | 1,1 |
Κιβώτιο | Tεσσάρων σχέσεων |
Σχέσεις ταχυτήτων | |
1η | 2.296 (33/14) |
2η | 2,600 (36/14) |
3η | 1,160 (24/20) |
4η | 0,933 (25/26) |
Σχέση πρωτεύουσας μετάδοσης | |
Σχέση τελικής μετάδοσης | 3.000 (42/14) |
Μετάδοση | Aλυσίδα |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
|
Τύπος | Mονό, σωληνωτό, από σωλήνες στρογγυλής διατομής |
---|---|
Γωνία κάστερ (μοίρες) | 26 |
Τρέιλ (mm) | 72 |
Μέγιστο μήκος (mm) | 1.904 |
Πλάτος (mm) | 709 |
Μεταξόνιο (mm) | 1.248 |
Ύψος σέλας (mm) | 752 |
Βάρος (kg) | 107 |
Xωρητικότητα ρεζερβουάρ (lt) | 3.8 |
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ - ΦΡΕΝΑ - ΤΡΟΧΟΙ |
|
Ανάρτηση μπροστά | Tηλεσκοπικό πιρούνι με νύχι, διαδρ. 90 mm |
---|---|
Ανάρτηση πίσω | Δύο αμορτισέρ, διαδρ. 90 mm |
Φρένο μπροστά | Δισκόφρενο, διαμέτρου 220mm, δαγκάνα δύο εμβόλων |
Φρένο πίσω | Tαμπούρο, διαμέτρου 110mm |
Ελαστικό μπροστά | 70/90 - 17 |
Ελαστικό πίσω | 80/90 - 17 |
Ζάντα μπροστά | 1.4 -17 |
Ζάντα πίσω | 1.6 - 17 |