“Αδιανόητες” επιδόσεις με τα Diablo Rosso Sport
Πώς αλλιώς να εκφράσουμε τον ενθουσιασμό μας για τις επιδόσεις στο σύνολό τους των Pirelli Diablo Rosso Sport, για την εξαιρετική τους πρόσφυση και την κατά 30% τουλάχιστον βελτιωμένη οδική συμπεριφορά που προσφέρουν στο δρόμο, σε σύγκριση με οτιδήποτε άλλο έχουμε οδηγήσει μέχρι σήμερα; Κείμενο: Motorbike Staff, Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Tα Pirelli Diablo Rosso Sport είναι ελαστικά που υπόσχονται να απογειώσουν τις επιδόσεις των σούπερ-παπιών νέων ή παλιότερων 125 μέχρι 185 κυβικών, επιτυγχάνοντας επιδόσεις επιπέδου… αγώνων.
Τα δοκιμάζουμε στους ελληνικούς δρόμους επί δύο μήνες κανονικής καθημερινής χρήσης, αλλά και σπορ “κακοποίησης”, ώστε να καταγράψουμε τις εντυπώσεις και τις παρατηρήσεις μας.
Είχαμε ακούσει για τα ελαστικά Pirelli Diablo Rosso-Sport για χρήση σε παπιά, μάθαμε επίσης ότι αυτά χρησιμοποιούνται και σε ειδικούς αγώνες παπιών στην Νοτιοανατολική Ασία.
Πρόκειται για λάστιχα που έχουν ενσωματώσει τεχνολογίες και σχεδίαση (χάραξη) από την ομώνυμη πετυχημένη οικογένεια που προορίζεται για χρήση από σπορ μοτοσυκλέτες. Τα Pirelli Diablo Rosso-Sport στις “μικρές” τους διαστάσεις απευθύνονται σε ένα κοινό super-παπιών, αλλά και σε όσους έχουν μοτοσυκλέτες μικρού κυβισμού, 125-200cc.
Τα Pirelli Diablo Rosso-Sport βασίστηκαν στην τεχνολογία, τις γόμες, τη σύνθεση του ελαστικού και τις χαράξεις των επιτυχημένων Diablo SuperCorsa-V3, Rosso-III και RossoCorsa της Pirelli και έχουν δεχθεί ειδική εξέλιξη για να καλύπτουν τις σπορ απαιτήσεις των μοτοσυκλετών μικρού μα και μεσαίου κυβισμού, αλλά και συγκεκριμένα σούπερ παπιά, όπως το SYM VF 185, πάνω στο οποίο δοκιμάστηκαν.
Πολύ ταιριαστό για αυτή τη δουλειά το SYM VF 185, που είναι και το ισχυρότερο παπί παραγωγής που κυκλοφορεί σήμερα στην Ελλάδα, φόρεσε ένα ζευγάρι “ολόφρεσκα” Pirelli Diablo Rosso-Sport και βγήκε στους δρόμους της πόλης.
Μετά το απαραίτητο στρώσιμο των ελαστικών για μερικές δεκάδες χιλιόμετρα, ξεκίνησε η δοκιμή τους: πίεση σε όλες τις συνθήκες και καταγραφή των αντιδράσεών τους.
To VF 185 έχει ενδιαφέρον λόγω του ότι είναι ένα υβρίδιο, μεταξύ παπιού και μοτοσυκλέτας, με μεγαλύτερο μεταξόνιο από τα παπιά, μικρότερο από τις μοτοσυκλέτες, με ελαφρώς μεγαλύτερο βάρος από τα συνηθισμένα ημιαυτόματα παπιά, αλλά μικρότερο από τις μικρές μοτοσυκλέτες 125-200 cc και ούτω καθ’ εξής.
Το ίδιο συμβαίνει και με την ιπποδύναμή του, που βρίσκεται στη μέση των δυο κατηγοριών και φτάνει τους 18 ίππους, την τελική ταχύτητα που φτάνει τα 145 km/h στο κοντέρ, ενώ η βελόνα του στροφόμετρού του φλερτάρει με τα κόκκινα και τις 10.000 στροφές το λεπτό.
Μιας πρώτης τάξεως “πλατφόρμα” δοκιμής λοιπόν για τα λάστιχα της Pirelli με την αγωνιστική συμπεριφορά. “Ιδανική” (εννοούμε ακριβώς το αντίθετο…) και η κακή Αθηναϊκή άσφαλτος, που έκανε ό,τι μπορούσε για να χαλάσει τη συμπεριφορά των Diablo Rosso. Μάταια, όμως, τις περισσότερες φορές, αφού τα Pirelli διατήρησαν την “αξιοπρέπειά” τους και έβγαλαν ασπροπρόσωπο το θρυλικό τους όνομα.
Εμφάνισαν εξαιρετικό κράτημα παντού, ακόμα και όταν τα μαρσπιέ όχι απλά να έξυναν την άσφαλτο, αλλά δίπλωναν κάτω από μεγάλες (για παπί) κλίσεις και έγραφαν λευκά τόξα πάνω στο οδόστρωμα.
Στιβαρός σκελετός και μαλακή γόμα, αλλά και αγωνιστική χάραξη (πέλμα), προσφέρουν μοναδικές επιδόσεις και πρωτόγνωρο κράτημα, τόσο στο στεγνό όσο και στο βρεγμένο, όπως είδαμε και στην πράξη, ενώ είναι πολύ σημαντικό ότι τα Diablo Rosso Sport επιτυγχάνουν πολύ σύντομα θερμοκρασίες λειτουργίας.
Pirelli Diablo Rosso Scooter SC: To σπορ λάστιχο τώρα και για maxi scooter 300!
Μια συνηθισμένη ανοιξιάτικη μέρα, με θερμοκρασία περιβάλλοντος στους 25 βαθμούς μετά από μια καθημερινή διαδρομή 15 χιλιομέτρων μέσα στην πόλη, το μπροστινό λάστιχο είχε ανεβάσει θερμοκρασία 47 βαθμών Κελσίου στο κέντρο του και 35 στο πλάι του πέλματος.
Για το πίσω λάστιχο αντίστοιχα καταγράψαμε 50 βαθμούς στο κέντρο και 45 στα πλάγια του πέλματος.
Ακόμα και με αυτές τις θερμοκρασίες τα Diablo Rosso πρόσφεραν εξαιρετικές επιδόσεις όσον αφορά το κράτημα και το φρενάρισμα, αλλά και τη συνολική συμπεριφορά τους.
Λόγω του ότι το VF 185 δεν διαθέτει ABS στον πίσω τροχό, αυτό σου επιτρέπει να τον μπλοκάρεις σε περίπτωση που θέλεις (για κάποιο λόγο…) ή χρειαστεί να πλασαριστείς στη στροφή. Κάτω από πίεση και πλάγιασμα θα χάσει φυσικά την πρόσφυσή του το ελαστικό, αλλά… η πλαγιολίσθηση είναι ελεγχόμενη και όχι ξαφνική.
Σε προειδοποιεί πριν χάσει την κανονική επαφή του με την άσφαλτο και μετά προσφέρει προοδευτικότητα αντιδράσεων, ώστε να μπορείς να παίζεις λίγο παραπάνω ή λιγότερο με το πίσω φρένο. Το κρατάμε αυτό το “ελεγχόμενη και προβλέψιμη συμπεριφορά” γιατί θα μπορούσε να είναι ο εναλλακτικός τίτλος αυτού του άρθρου.
Πρόκειται για ελαστικά που δεν θα σε ξαφνιάσουν με κάποια απότομη συμπεριφορά και θα τροφοδοτούν… με πληροφορίες και αίσθηση τον εγκέφαλο του αναβάτη έτσι ώστε να επιλέξει τις επόμενες κινήσεις του.
Διαστάσεις Pirelli Rosso Sport και προτεινόμενες τιμές λιανικής
Σε απότομο φρενάρισμα με το μπροστινό φρένο (το οποίο διαθέτει ABS) θα δούμε πως το σύστημα αργεί χαρακτηριστικά να ενεργοποιηθεί, πράγμα που σημαίνει πως το ελαστικό βρίσκει πρόσφυση εκεί που τα άλλα “τελειώνουν”.
Η πολύ καλή ευελιξία και γρήγορη επίτευξη μέγιστης κλίσης, μαζί με ακρίβεια αντιδράσεων, και σταθερότητα πάνω στην καμπύλη της στροφής υπό κλίση, αλλά και γρήγορη αλλαγή κατεύθυνσης από τη μια στροφή στην επόμενη, ολοκληρώνουν την πολύ καλή συμπεριφορά του.
Παράλληλα οι πολύ καλές αντιδράσεις του στο βρεγμένο (είχαμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε κάμποσες φορές) σε έκαναν να ξεχνάς ότι οδηγείς υπό βροχή.
Το Pirelli Diablo Rosso διαθέτει ειδικά σχεδιασμένο προφίλ και σχεδίαση πέλματος, που είναι βελτιστοποιημένη για αγωνιστική χρήση, άρα “παίζει” στα υψηλότερα επίπεδα απόδοσης των ελαστικών τέτοιου (σπορ) τύπου, αφού χρησιμοποιείται σε αγώνες σε διάφορα μέρη του κόσμου.
Επειδή και οι καθημερινές μας μετακινήσεις πάνω στις κακές ελληνικές ασφάλτους μοιάζουν συχνά με “αγώνες επιβίωσης”, φυσικά και συστήνουμε ανεπιφύλακτα τα Pirelli Diablo Rosso Sport – κι ας κοστίζουν κάτι παραπάνω από τα υπόλοιπα ανταγωνιστικά ελαστικά.
Περισσότερες πληροφορίες: www.intramoto.gr