Επίδειξη ισχύος Martín στο Le Mans μπροστά από Márquez και Bagnaia
Απόλυτη επικράτηση είδαμε στον 5ο γύρο του φετινού πρωταθλήματος MotoGP στη Γαλλία από τον Jorge Martín, ο οποίος κέρδισε μια θεαματική τριπλή μάχη, με τον Marc Márquez και τον Pecco Bagnaia να συμπληρώνουν το βάθρο. Κείμενο: ΜGP Guru
Ο ‘Martinator’ κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Bagnaia (που είχε οδηγήσει πρώτος το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα) στην πτώση της καρώ σημαίας, ενώ του Ιταλού επιβλήθηκε και ο Márquez με ένα υπέροχο προσπέρασμα στον τελευταίο γύρο. Ο Jorge Martín έκλεισε το Σαββατοκύριακο με τον καλύτερο τρόπο αφού το Σάββατο είχε κερδίσει και τον αγώνα Sprint.
297.471 θεατές ήταν το νούμερο της προσέλευσης του Σαββατοκύριακου στο Le Mans, οι οποίοι ανταμείφθηκαν με ένα πολύ ωραίο θέαμα στη μεγάλη κατηγορία του Παγκοσμίου… από τη μέση του αγώνα και μετά.
Οι μετεωρολογικές προβλέψεις εκπληρώθηκαν κατά το ήμισυ: τα σύννεφα έφτασαν για να καλύψουν τον ουρανό του Λε Μαν, οι θερμοκρασίες έπεσαν για να προσθέσουν λίγη περισσότερη ένταση… αλλά η βροχή δεν ήρθε ποτέ, και ευτυχώς τελικά, γιατί θα μπορούσε να μας έχει στερήσει μια από τις καλύτερες μονομαχίες των τελευταίων ετών.
Αν το Όστιν και η Χερέθ είχαν προσφέρει εντυπωσιακό θέαμα, το Λε Μαν πήγε ένα βήμα παραπέρα. Ο Jorge Martín – που καταφέρνει να προσφέρει μεγάλες δόσεις συγκίνησης σε κάθε αγώνα – κέρδισε την καλύτερη μάχη της σεζόν.
Ο οδηγός της Prima Pramac Racing Ducati ξεπέρασε τον Pecco Bagnaia (Ducati) μετά από μονομαχία, που κράτησε μέχρι τον τελευταίο γύρο!
Ο Marc Márquez (Gresini Ducati), ο οποίος είχε φτάσει σε θέση βάθρου ύστερα από μια ακόμα μεγάλη προσπάθεια από την 13η θέση εκκίνησης (!), επιδεικνύοντας εκπληκτική τεχνική και ρυθμό, έκλεψε τη δεύτερη θέση από την Bagnaia με μια φανταστική προσπέραση στον τελευταίο γύρο, η οποία έδωσε στον Martín αέρα για να ολοκληρώσει μια νίκη που άξιζε πολλά.
Η μάχη ξεκίνησε με μια εξαιρετική εκκίνηση από πλευράς Bagnaia, ο οποίος έδειχνε να αποτινάζει τη “ρετσινιά” της εγκατάλειψης στον αγώνα Sprint της προηγούμενης μέρας.
Αμέσως πήρε προβάδισμα μπροστά από τον Martín, ενώ ο Aleix Espargaro (Aprilia) ήταν πίσω τους.
Ο Acosta (GasGas) που ήταν πιο πίσω φαινόταν βιαστικός από την αρχή, ενώ ο Marc Márquez πέρασε μετά την εκκίνηση πέντε αναβάτες, αν και χρειάστηκε να ιδρώσει περισσότερο από ό,τι στο Sprint για να συνεχίσει να ανεβαίνει θέσεις.
Ο Bagnaia έθεσε έναν ρυθμό που ακολούθησε ο Martín χωρίς προβλήματα, αλλά οι Aleix, Di Giannantonio και Viñales που έρχονταν πίσω τους, δυσκολεύτηκαν περισσότερο να τον ακολουθήσουν.
Στο μεταξύ, ο Pedro Acosta έκανε το πρώτο του λάθος φέτος, ως πρωτάρης στη μεγάλη κατηγορία, και κατέληξε να πληρώσει ακριβά την παρορμητικότητά του, όταν προσπάθησε να περάσει τον Di Giannantonio για να κατακτήσει την τέταρτη θέση.
Έτσι έπεσε στροφή Νο8 και κατέστρεψε κάθε ευκαιρία να αγωνιστεί για ένα καλό αποτέλεσμα. Μετά από μερικούς πρώτους γύρους “προσαρμογής” ο Marc Márquez κέρδιζε ρυθμό και άρχισε να επιτίθεται. Προσπάθησε να περάσει τον Viñales, που απάντησε αμέσως, και συνεπώς έπρεπε να περιμένει.
Ο Bagnaia συνέχισε να κρατάει την κεφαλή του αγώνα ενάντια στον Martín που τον ακολουθούσε από κοντά ανά πάσα στιγμή, παρότι σε μια φάση κατάφερε να δημιουργήσει ένα μικρό πλεονέκτημα τεσσάρων δέκατων του δευτερολέπτου. 14 γύρους πριν το τέλος, ο Marc Márquez, που συνέχιζε την πρόοδό του, εκμεταλλεύτηκε ένα λάθος του Viñales για να πάρει την τέταρτη θέση, και από εκεί και πέρα άρχισε να χτίζει έναν ολοένα πιο δυνατό και σταθερό ρυθμό.
Όταν ο Márquez έφτασε τον τρίτο Di Giannantonio, οι Bagnaia και Martín είχαν προβάδισμα 1,2 δευτερολέπτων και όταν προσπάθησε να προσπεράσει τον Ιταλό με 11 γύρους να απομένουν, οι δυο πρώτοι είχαν δημιουργήσει ένα προβάδισμα 2,2 δευτερολέπτων.
Στον επόμενο γύρο ο Márquez πήρε την τρίτη θέση, ενώ ο Diggia στην προσπάθειά του να απαντήσει κατέληξε εκτός πίστας για να τον προσπεράσει και ο Viñales.
Παρότι φαινόταν πως Bagnaia και Martín θα έπαιζαν για τη νίκη, με τον Marc Márquez να ακολουθεί τίποτε δεν είχε τελειώσει. Ο 8 φορές Παγκ. Πρωταθλητής ανέβασε ρυθμό και άρχισε να γυρίζει στο 1:31 ενώ οι δύο κορυφαίοι γύριζαν στο 1:32. Ο Martín μύρισε αίμα και κυνήγησε τον Pecco, αλλά οι μονομαχίες στην κορυφή έφεραν τον Márquez κοντά τους.
Ο Martín επτά γύρους πριν το τέλος πέρασε μπροστά και σταθεροποιήθηκε στην κορυφή.
Με τον «Martinator» να προηγείται, ο ρυθμός επέστρεψε στο 1:31, στον οποίο κόλλησαν τόσο ο Bagnaia όσο και ο Márquez. Ο αναβάτης της Gresini Racing άρχισε να δείχνει σημάδια φθοράς ελαστικών στο τελευταίο σκέλος του αγώνα, αλλά φαινόταν πρόθυμος να εκμεταλλευτεί κάθε ευκαιρία.
Ένα λάθος του Martín, τρεις γύρους πριν τον τερματισμό, έφερε ξανά κοντά τους τρεις αναβάτες και ο Bagnaia έδειξε την περηφάνια του ως πρωταθλητής, επιτιθέμενος. Ο Martín έπαιξε αμυντικά κι έτσι έδωσε φτερά στον Márquez να κολλήσει ξανά στον τροχό του πάνω στον Pecco.
Έτσι, λοιπόν, στον τελευταίο γύρο, κάνοντας μια αριστοτεχνική προσπέραση στον Bagnaia λίγες στροφές πριν το τέλος, ο Márquez έκλεψε τη δεύτερη θέση.
Αυτός ο ελιγμός έδωσε στον Martín τον αέρα στις τελευταίες στροφές για να τερματίσει νικητής και να πετύχει τη δεύτερη νίκη του (πέρα από το Sprint του Σαββάτου) στο Le Mans.
Ο Marc Márquez τερμάτισε και πάλι δεύτερος μετά από άλλη μια υπέροχη ανάκαμψη από τη 13η θέση, πολεμώντας με ένα Ducati του 2023 ενάντια στα μοντέλα του 2024.
Ο Bagnaia έπρεπε να συμβιβαστεί με μια τρίτη θέση που τον έκανε να φτάσει στο parc ferme αρκετά αναστατωμένος. Η τέταρτη θέση πήγε στον Bastianini, ο οποίος ανέκαμψε μετά από ποινή long lap (άτσαλη προσπέραση στον Espargaro) και κατέληξε να προσπεράσει τον Vinales στο τέλος του αγώνα.
Οι Di Giannantonio, Morbidelli, Binder, Aleix και Álex Márquez συμπλήρωσαν, με αυτή τη σειρά, τις δέκα πρώτες θέσεις.
H μάχη μεταξύ των τριών αναβατών της Ducati στο GP του Le Mans φέρνει τον Martín στην πρωτοπορία της βαθμολογίας με 38 πόντους μπροστά από τον Bagnaia και 40 πόντους μπροστά από τον Márquez.
Ο επόμενος αγώνας, ο έκτος της χρονιάς, θα γίνει στην Καταλονία στις 24-26 Μαΐου.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 5ου ΑΓΩΝΑ MOTOGP 2024 – LE MANS, ΓΑΛΛΙΑ