MotorBike.gr

Αφιέρωμα: Oι μεγαλύτερες σε κυβισμό μοτοσυκλέτες του κόσμου

01/11/2021

Δίτροχες υπερβολές

Πραγματική ανάγκη ή απλά εντυπωσιασμός; Όπως κι αν το δει κανείς, τα κυβικά στις μοτοσυκλέτες είναι ένα από τα στοιχεία πού μετράνε, μαζί με τη ισχύ και φυσικά την τελική ταχύτητα. Ιδού λοιπόν οι 5 μοτοσυκλέτες με περίσσεια κυβικών που μπορεί κάποιος να αποκτήσει στις μέρες μας. Σημειώστε ότι μιλάμε για μοντέλα παραγωγής.

«Theres no substitute for cubic inches» λένε οι Αμερικανοί και αυτό προσαρμοσμένο στα δικά μας δεδομένα μεταφράζεται ως «δεν υπάρχει υποκατάστατο για τα κυβικά».

Εν ολίγοις, όσο τεχνολογικά προηγμένος κι αν είναι ένας κινητήρας μικρού κυβισμού, όσο σοφιστικέ λύσεις και αν έχουν εφαρμοστεί σε αυτόν, πάντα τα μοτέρ μεγαλύτερου κυβισμού θα είναι «καλύτερα».

Αυτό το «καλύτερα»  σηκώνει πολλή συζήτηση, και πέραν του ποσοτικού, για το οποίο δεν χωρά έτσι και αλλιώς αμφισβήτηση,  το θέμα έχει να κάνει περισσότερο με την αίσθηση.

Το αν χρειάζεται πραγματικά κάποιος όλα αυτά τα κυβικά και διάφορα άλλα οικονομοτεχνικής και πρακτικής προσέγγισης ερωτήματα, ας τα αφήσουμε στην άκρη, εδώ μιλάμε για υπερβολικές καταστάσεις και η υπερβολή δεν μπορεί να εξηγηθεί εύκολα σε λογικά πλαίσια.


BMW R18

Τύπος κινητήρα: Boxer
Κυβισμός: 1.802
cc

H BMW έχει αδιαμφισβήτητα το προφίλ μιας εταιρίας που κατασκευάζει μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού και η σειρά των K1600 με τους εξακύλινδρους σε σειρά κινητήρες των 1.649cc αποτελούσε μέχρι πρότινος το ιστορικά μέγιστο που είχε ποτέ φτάσει σε ό,τι αφορά την χωρητικότητα.

Όλα αυτά άλλαξαν όμως, με την έλευση του R18, της μοτοσυκλέτας που φέρει τον μεγαλύτερο boxer όλων των εποχών στα 1.802cc.

Oι εκδόσεις που μοιράζονται αυτό το μοτέρ είναι συνολικά τέσσερις, R18, R18 Classic, R18 Transcontinental, R18 B, η απόδοσή τους ορίζεται στους 91 ίππους και στα 16 κιλά ροπής και το τελευταίο αυτό χαρακτηριστικό είναι φυσικά το πιο σημαντικό για την κατηγορία στην οποία ανήκουν.


Honda Goldwing 1800

Τύπος κινητήρα: Eξακύλινδρος boxer
Κυβισμός:
1.833cc

H Goldwing αποτελούσε για πολλές δεκαετίες το πρότυπο για τις πολυτελείς και υπέρ-εξοπλισμένες touring μοτοσυκλέτες, θέτοντας με κάθε της γενιά τον πήχη που καλούνταν να πλησιάσουν (για να ξεπεράσουν δύσκολο) όλοι οι υπόλοιποι.

Ξεκινώντας από τετρακύλινδρο boxer 999cc το 1974, τα κυβικά ανέβηκαν αλματωδώς σε κάθε ανανέωση του μοντέλου.

Το 1987 προστέθηκαν ακόμα δύο κύλινδροι στον κινητήρα και η χωρητικότητα έφτασε στα 1.520cc, ενώ το 2001 εκτοξεύθηκε στα 1.832cc. Η πιο πρόσφατη ανανέωση βρίσκει την Goldwing ριζικά ανανεωμένη στα πάντα, συμπεριλαμβανομένου και του κινητήρα φυσικά, χωρίς όμως μεταβολές στον κυβισμό του (εντάξει, κέρδισε 1cc και ανέβηκε στα 1.833cc).

Οι εκδόσεις είναι δύο, GL1800 και GL1800 Tour και η απόδοση του κινητήρα ανέρχεται στους 126 ίππους και στα 17,3 kgm ροπής.


HarleyDavidson CVO

Τύπος κινητήρα: V2
Κυβισμός:
1.923cc

Οι «CVO» (Custom Vehicle Operation) εκδόσεις των μοντέλων της HarleyDavidson, εξοπλίζονται με τον Milwaukee-Eight 117 κινητήρα, το μεγαλύτερο σε κυβισμό δηλαδή V2 μοτέρ που έχει φτιάξει ποτέ η εταιρία. Με τετραβάλβιδες υγρόψυκτες κεφαλές, το συγκεκριμένο μοτέρ με τα θηριώδη πιστόνια διαμέτρου 104mm, είναι επίσης το ισχυρότερο ανάμεσα στα «παραδοσιακά» μηχανικά σύνολα της HarleyDavidson, αποδίδοντας 105 ίππους και 16,9 kgm ροπή.

Καθόλου τυχαίο, ότι χρησιμοποιείται αποκλειστικά στις CVO εκδόσεις των touring μοντέλων Street Glide, Road Glide και Limited, καθώς και στο Trike (τρίτροχο) Tri Glide, όπου ο εξοπλισμός και η χρήση (δικάβαλο με αποσκευές) ανεβάζουν πολύ το βάρος και απαιτείται η παραγωγή μεγάλου έργου για αξιοπρεπή κίνηση, ακόμα και σε επίπεδα cruising.

Indian Thunderstroke 116

Τύπος κινητήρα: V2
Κυβισμός:
1.890cc
H «αντίπαλος» της HarleyDavidson, Indian, μπορεί να «χάνει» την μάχη των κυβικών σε απόλυτα νούμερα αλλά αν θέλουμε να είμαστε δίκαιοι, πρόκειται για αερόψυκτο μοτέρ και αυτό το καθιστά το μεγαλύτερο σε χωρητικότητα του είδους του.

Η απόδοσή του είναι 92 ίπποι και 17,4 κιλά ροπής, ενώ παρά την… «αρχαϊκή» εκ πρώτης εντύπωση που δίνει, συγκεντρώνει αρκετή τεχνολογία. Πέραν των riding modes (τρία στον αριθμό) που μεταβάλλουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της απόδοσης, ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει σύστημα απενεργοποίησης του πίσω κυλίνδρου κατά τις στάσεις (σε ζεστές μέρες) προκειμένου να αποφευχθεί η υπερθέρμανσή του.

Triumph Rocket III

Τύπος κινητήρα: Τρικύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός:
2.458cc
Εδώ είμαστε λοιπόν, η μεγαλύτερου κυβισμού μοτοσυκλέτα παραγωγής μάς έρχεται από την
Triumph. Δεν είναι η πρώτη άλλωστε, η βρετανική εταιρία είχε ταράξει τα νερά στην κατηγορία των cruiser το 2004, με την πρώτη Rocket III των 2.294cc πάντα με τρικύλινδρο σε σειρά κινητήρα, τοποθετημένο με τον στρόφαλό του παράλληλο με το διαμήκη άξονα της μοτοσυκλέτας.

Το 2019, μετά από ένα διάλειμμα δύο ετών από την παύση παραγωγής της τελευταίας έκδοσης της πρώτης γενιάς, η Triumph επέστρεψε αλλάζοντας ριζικά το ύφος της μοτοσυκλέτας, που πλέον ανήκει στα power cruiser.

Σημαντικά μικρότερο σε διαστάσεις (όσο είναι δυνατό αυτό βέβαια), ελαφρύτερο και σαφώς πιο δυναμικό, το νέο Rocket III φέρει έναν ακόμα μεγαλύτερο κινητήρα από τον προκάτοχο του, στα 2.458cc!

H απόδοση είναι 165 ίπποι και η ροπή 22,5 kgm, μια τιμή που αποτελεί ρεκόρ όλων των εποχών για μοτοσυκλέτα παραγωγής. Οι εκδόσεις είναι τέσσερις, με διαφορές στον στυλιστικό τομέα και στον εξοπλισμό.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!