Με αύξηση το 2016, αλλά με το 2017 να καραδοκεί
Αν κοιτάξει κάποιος τον αριθμό ταξινομήσεων των παπιών για το 2016 θα θεωρήσει ότι η αγορά πλέει σε πελάγη ευτυχίας. Η πραματικότητα όμως είναι διαφορετική. Διαβάστε παρακάτω για να δείτε γιατί.
Έχουμε ξαναπέι ότι το 2017 θα είναι ένα δύσκολο έτος για την κατηγορία των παπιών στην Ελλάδα, αφού θα κρίνει την επιβίωση και τη διάρκεια της για το μέλλον.
Τα παπιά πλήττονται από τον ερχομό των προδιαγραφών Euro4 που τα υποχρεώνουν να διαθέτουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και εξαρτήματα, όπως για παράδειγμα γεφυρωμένο σύστημα φρένων μέχρι τα 125 κυβικά και ABS άνω των 125 κυβικών. Από την αρχή έχουμε κάνει γνωστό ότι το κόστος των περαιτέρω προδιαγραφών θα επιβάρυνε τον τελικό αγοραστή.
Αυτό που συνέβη λοιπον το 2016 ήταν μια μεγάλη αύξηση στις ταξινομήσεις, γεγονός όμως που δεν σημαίνει και πωλήσεις παπιών και πρόκειται για “τεχνητή” εικόνα ή αν θέλετε παραπλανητική. Το υπουργείο επέτρεψε σε αντιπροσωπείες να ταξινομήσουν συγκεκριμένο αριθμό παπιών, από κάθε μοντέλο, με προδιαγραφές Euro3, έτσι ώστε να μη μείνει το στοκ τους απούλητο.
Αυτό που θα συμβεί το 2017 είναι ότι στις στατιστικές ταξινομήσεις θα εμφανίζονται μικρά νούμερα, μέχρι να ευθυγραμμιστεί η αγορά με την είσοδο των μοντέλων Euro4, αφού όμως πρώτα εξαντληθούν τα αποθέματα των παπιών Euro3 (που έχουν ταξινομηθεί και καταχωρηθεί, χρεωθεί στο 2016) που θα είναι και φθηνότερα…
Τα παραπάνω σημαίνουν ότι τα νούμερα που θα διαβάσετε παρακάτω στον απολογισμό της χρονιάς είναι “πουσαρισμένα” και δεν απεικονίζουν την πραγματική δυναμική της αγοράς παπιών.
Για να αντιληφθούμε το μέγεθος του παραπάνω φαινομένου αναφέρουμε ότι η Yamaha τον Δεκέμβριο του ’16 σε σχέση με τον ίδιο περσινό μήνα σημείωσε αύξηση ταξινομήσεων της τάξης του 861% (1.914 μονάδες το ’16, 199 το ’15) και η Kawasaki αύξηση 1.228%!
Μέσα στο 12μηνο του 2016 είχαμε λοιπόν αύξηση ταξινομήσεων παπιών κατά +40% σε σχέση με πέρσι, φτάνοντας τις 12.000 μονάδες από τις 8.600 του 2015, αποσπώντας το 30% της αγοράς δικύκλων στην Ελλάδα.
Πρώτη στις ταξινομήσεις αναδείχθηκε η Yamaha με 4.535 μονάδες και αύξηση κατά 100% (πέρσι είχε 2.269 ταξινομήσεις) σαν να φορτώθηκε δηλαδή μέσα στο 2016 και τις πωλήσεις του 2017. Θεωρητικά λοιπόν, όλο το ’17 θα μπορεί η εταιρία να πουλάει Crypton και Crypton X, χωρίς να έχει άμεση ανάγκη να παρουσιάσει ένα παπί με προδιαγραφές Euro4.
Δεύτερη στην κατάταξη ήταν η Honda με 2.717 μονάδες και αύξηση 59% (1.716 μονάδες το ’15). Τρίτη έκλεισε το έτος η Daytona με 2.132 ταξινομήσεις και λογική αύξηση 5,3% από πέρσι.
Ακολουθούν οι: Kymco (566 μον.), Kawasaki (564), Keeway (215), Modenas (143).
Συνολικά από Ιανουάριο μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2016 πουλήθηκαν στην Ελλάδα 41.520 δίτροχα άνω των 50cc (τρίτροχα σκούτερ και ATV) σημειώνοντας έτσι αύξηση +20% (34.485 μον. το ’15).
Τα σκούτερ απέσπασαν τις 22.320 μονάδες (το 54% των συνολικών πωλήσεων), οι μοτοσυκλέτες έφτασαν τις 3.912 μονάδες το ’16, έναντι 3.446 το 2015. Τα ATV με 2.978 ταξινομήσεις είχαν αύξηση +43 % το ’16 (2.076 μονάδες το ’15).