MotorBike.gr

ΘΡΥΛΙΚΕΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ: HONDA NSR 50 (1987-1999) Σπορ, μίνι-ρέπλικες

28/06/2018

Κάν’ το όπως ο Doohan

Δε νομίζουμε ότι υπάρχει μεγαλύτερη ικανοποίηση για έναν 16χρονο να οδηγεί μια γοητευτική σπορ μοτοσυκλέτα ακόμα και σε σμίκρυνση, “ίδια” με του παγκόσμιου πρωταθλητή, ένα “ίδιο” μοντέλο με αυτό του Παγκόσμιου Πρωταθλητή. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος

Ένας μικρός υγρόψυκτος δίχρονος κινητήρας κινούσε πάντοτε τα NSR50 τα μίνι-μοτοσυκλετάκια που προορίζονταν για την ιαπωνική αγορά και κατάφερναν να βγάζουν 7+ ίππους από 50 κυβικά.

Η ιστορία των μίνι-NSR ξεκινάει με το Honda NSR50/80 τον Μάιο του 1987 όταν η Honda τα λανσάρει στην αγορά, σε ένα πρόθυμο να τα αγοράσει κοινό.

Honda NSR 50, 1987

Honda NSR 50, 1989


Τα Honda NSR50/80 είχαν τα 3/4 του μεγέθους ενός αγωνιστικού Honda NSR 500 του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας, για να πάρουμε μια ιδέα της σμίκρυνσης.

Την ιστορία με τα “μικρά”, την είχε ξεκινήσει η Suzuki όταν το 1986 είχε κυκλοφορήσει τη μίνι ρέπλικα Suzuki GAG (διαβάστε εδώ) – που αντέγραφε το τετρακύλινδρο supersport της εποχής GSX-R 750 – και οποίο φορούσε τετράχρονο, αερόψυκτο κινητήρα από παπί 50cc.

Ακολούθησε το Yamaha YSR50 με κινητήρα 7.0 ίππων και δίχρονο κινητήρα 50cc μέσα στην ίδια χρονιά και ξαφνικά οι αγώνες με mini-bike έγιναν πραγματικότητα. Suzuki εναντίον Yamaha, δίχρονα, εναντίον τετράχρονων!

Honda NSR 50, 1990

Honda NSR 50, 1992

Honda NSR 50, 1993

 

Η Honda έπρεπε να μπει στο παιχνίδι στη νέα γιαπωνέζικη μόδα-τρέλα, κι αυτό ακριβώς έκανε το 1987 παρουσιάζοντας το NSR50 που έγινε γνωστό στην αγορά σαν “Νι-Τσίμπι”, αντιγράφοντας αισθητικά τα εργοστασιακά αγωνιστικά NSR500 του Παγκοσμίου, αλλά με χυτές ζάντες αλουμινίου 12-ιντσών, μπροστά και πίσω δισκόφρενα, εξατάχυτο σασμάν, ξεπερνώντας το Yamaha YSR50 σε απόδοση κατά 0,2 του ίππου!

Honda NSR 50, 1994

Honda NSR 50, 1995

Honda NSR 50, 1996


Ιδανικών διαστάσεων για αγώνες
mini-bike τα Honda NSR50 παρέμειναν στην αγορά μέχρι το τέλος του 1999 και αποσύρθηκαν από την αγορά λόγω των αυστηρών νομοθεσιών εκπομπών καυσαερίων.

Έπειτα, τη σκυτάλη και το αγωνιστικό πνεύμα των mini-NSR πήραν τα τετράχρονα Honda NSF 100, εξέλιξη των οποίων διατηρείται μέχρι σήμερα στη γκάμα της εταιρίας.

Honda NSR 50, 1999

Honda NSR 50, 1999

Μπορεί τα Honda NSR 50 και NSR 80 να παράχθηκαν από το 1987 έως το 1999, αλλά στο ενδιάμεσο άλλαζαν και βελτιώνονταν διαρκώς, μοντέλο το μοντέλο.

Όπως για παράδειγμα το 1995, που τα NSR άλλαξαν ριζικά. Στην έκδοση των 79 κυβικών ο κινητήρας απέδιδε 12 ίππους ενώ το βάρος του ήταν κατά 1 κιλό μεγαλύτερο του 50αριού, στα 79 μόλις κιλά.

Φυσικά κάθε φορά που άλλαζε, βελτιωνόταν το μοντέλο λιγότερο ή περισσότερο, άλλαζαν και οι χρωματισμοί, τα βαψίματα και τα αυτοκόλλητα ακολουθώντας την τάση της κάθε εποχής. Δείτε τις φωτογραφίες μας – που με πολύ ψάξιμο συλλέξαμε – για να καταλάβετε.

Οι χρωματισμοί ξεκινούσαν από τα απλά δίχρωμα μοντέλα, πήγαιναν στις πρωταθλήτριες 250άρες νικήτριες του πρωταθλήματος All Japan, για να φτάσουν στις “ρέπλικες” του πολυπρωταθλητή της κατηγορίας των 500 cc, θρυλικού Αυστραλού Mick Doohan.

Δεν νομίζω ότι θα είχε κάποιος αντίρρηση να κυκλοφορούσαν μέχρι σήμερα τα συμπαθέστατα Honda NSR, αφού πολύς κόσμος θα διασκέδαζε, πολύς κόσμος θα χαιρόταν να τα οδηγεί. Άσε που θα μάθαινε να οδηγεί αγωνιστικά.

Κι αυτό είναι κάτι που όποιος έχει οδηγήσει τέτοια “μηχανάκια” μέσα σε πίστα κάρτ καταλαβαίνει πολύ καλά τι εννοούμε.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!