Tα Gilera στην Αργεντινή… είναι παπιά!
Χαμηλωμένο με φαρδύ στέρνο είναι το Gilera Smash R Tunning, με ογκώδη πλαστικά που το κάνουν να μοιάζει πιο πολύ με σκούτερ παρά με παπί.
Ενδημικό πτηνό είναι τούτο το σημερινό, ντόπιο, με ιδιαιτερότητες, άσε που το λένε και Gilera… Πως λέμε “μπριζόλα Αργεντινής”, έτσι λέμε και “πάπια Αργεντινής”. Καμία σχέση το ένα με το άλλο, το ένα είναι τετράποδο, το άλλο είναι πτηνό και θα το συναντήσετε παρά πολύ σπάνια, προς το παρόν μόνο στην αγορά της χώρας της Νότιας Αμερικής. Η μάρκα του παπιού είναι το δεύτερο περίεργο φαινόμενο, αφού η Gilera στην Ευρώπη είναι μια εταιρία που κατασκευάζει αποκλειστικά και μόνο σκούτερ.
H ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ GILERA ARGENTINA είναι ιδιαίτερη και ξεκινάει πολλές δεκαετίες πριν.Τo ’50 η Aργεντινή ήταν μέσα στους βασικούς προορισμούς των μεταναστών της Ευρώπης, λόγω του μεγάλου της πλούτου και ανάπτυξής της, μαζί με τις ΗΠΑ, την Αυστραλία, τον Καναδά, κ.α. και λόγω της οικονομικής άνθισης το 1953 η διοίκηση της Gilera αποφάσισε να φτιάξει ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης δικύκλων, τα οποία κατασκευάζονταν στην Ιταλία.
Δύο χρόνια μετά, το 1955 οι πρώτες εργαλειομηχανές έφτασαν στην Αργεντική και το 1957 η GILERA ΜΟΤΟRS ARGENTINA S.A άρχισε να κατασκευάζει – με άδεια “under licence” – τις πρώτες της μοτοσυκλέτες μικρού κυβισμού.
Από τότε μέχρι σήμερα πολλά έχουν αλλάξει, οι δεσμοί με την μητρική εταιρία – που είναι ιδιοκτησία της Piaggio από το 1969 – παραμένουν, αλλά η εταιρία από την Αργεντινή απολαμβάνει μεγάλη ελευθερία: όλα της τα μοντέλα έρχονται πλέον από την Κίνα και τοποθετούνται τα λογότυπα της Gilera.
Από μονοκύλινδρα εντουράκια και μοντέλα δρόμου, μέχρι τσόπεροειδή διαθέτει η γκάμα της “Τζιλέρα Αρχεντίνα” 5 τσόπερ, 13 ATV, 6 μοτοσυκλέτες δρόμου, 2 σκούτερ και… και 11 παπιά. Ποιος είπε ότι η Αργεντινή έχει μόνο γελάδια;
ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΠΑΠΙ που θα ασχοληθούμε σήμερα, πρέπει να πούμε ότι κατ’ αρχήν θυμίζει εκείνους τους τσιφλικάδες Λατινοαμερικάνους στις καουμπόικες ταινίες με τα ονόματα σιδηρόδρομο: Χουάν Αντόνιο Μαρία Βελάθκεθ Παρέκο Ντε Λα Μουρθία, παραδείγματος χάρη, αφού ονομάζεται Gilera Smash 110R Tunning…
ΤΟ ΤΖΙΛΕΡΑΚΙ ΕΙΝΑΙ ΠΛΑΤΥ και χαμηλό και όσο γεροδεμένο φαίνεται το πιρούνι και ψαρωτικό το κυματιστό δισκόφρενο μπροστά, τόσο αστείο είναι το ταμπούρο πίσω και το ισχνό σωληνωτό ψαλίδι. Η εξάτμιση είναι σηκωμένη στην δεξιά του πλευρά, οι τροχοί είναι 13 ιντσών, φαρδείς με ζάντες που φοράνε ακτίνες παρακαλώ, όχι παίζουμε. Τα λάστιχα είναι φαρδιά 130άρια μπροστά-πίσω και το κέντρο βάρους έχει κατέβει, λόγω των μικρών τροχών.
Το βάρος του φτάνει τα 100 κιλά άδειο, το μοτεράκι όμως είναι 107 κυβικών και βγάζει 7,2 ίππους. Δεν πρέπει να κόβει την άσφαλτο στα δυο, αλλά τουλάχιστον από εμφάνιση… ε, προτείνει κάτι το διαφορετικό, όπως και να το κάνεις.