Ο “εξ-Aφρικανισμός” ενός πολίτη
Ο “αφρικανικός αέρας” της Africa Twin φαίνεται να φυσάει και σε άλλες μοτοσυκλέτες της γιαπωνέζικης εταιρίας και πιο συγκεκριμένα πάνω στην Honda CB500X, σε ένα σημαντικό μοντέλο για την ελληνική αγορά (είναι best seller), που κάνει ακριβώς αυτό που επιθυμούσαμε: αποκτά περισσότερες δυνατότητες κίνησης στο χώμα.
Και τι θέλουν οι έλληνες μοτοσυκλετιστές; Μοτοσυκλέτες διπλής χρήσης, ψευδοεντούρο-crossover που πηγαίνουν και στην άσφαλτο και στο χώμα, άλλοι με έμφαση στο πρώτο, κι άλλοι στο δεύτερο.
Για τους δεύτερους, τους πιο χωματερούς φαίνεται ότι δούλεψε η Honda για το CB500X του 2019, ένα μοντέλο, που όπως έχετε διαβάσει και στη δοκιμή μας εμείς εδώ στο MotorBike θεωρούμε μια από τις αρτιότερες και καταλληλότερες μοτοσυκλέτες για την Ελλάδα και τις ιδιαίτερές της συνθήκες.
Όμως όταν τέλειωνε η άσφαλτος η υπάρχουσα CB500X ίσως να δυσανασχετούσε σε κάποια χωμάτινα κομμάτια, κι έτσι η μητέρα Honda πήρε ένα ελαφρύ αφρικανικό πέπλο και το έριξε πάνω της, αλλάζοντάς την προς την πλευρά της χωμάτινης περιπέτειας. Έτσι μπράβο… από καθημερινός κουβαλητής, σε διασκεδαστή του Σαββατοκύριακου.
Νέο κουστούμι, πιο αιχμηρή και επιθετική εμφάνιση, ίσως και λίγο πιο compact σιλουέτα αν καταλαβαίνουμε σωστά από τις φωτογραφίες του press kit. Κομψό το αποτέλεσμα και ιδιαίτερα στον σκουρόχρωμο (μαύρο) συνδυασμό, όπου η μοτοσυκλέτα μοιάζει σαν να έχει μπει σε δίαιτα και έχει χάσει τουλάχιστο 50 κιλά.
Το πλαίσιο παραμένει ίδιο, με απείραχτα τα γεωμετρικά του χαρακτηριστικά.
Ο γνωστός, φιλικός, “ανθρώπινων επιδόσεων” κινητήρας της 500 έχει ιπποδύναμη 47,6 ίππων, αφού με αυτόν τον τρόπο εμπίπτει στην κατηγορία διπλωμάτων Α2 (35 kW).
Τι έξυπνο έκαναν όμως οι μηχανικοί της Honda; Ενίσχυσαν την δύναμη στις μεσαίες στροφές απόδοσης του δικύλινδρου, οκταβάλβιδου σε σειρά κινητήρα, έστω και ελάχιστα – κατά 4% ανάμεσα στις 3.000-7.000 rpm.
Με αυτό τον τρόπο προσδίδεται λίγος περισσότερος χαρακτήρας στον κινητήρα, λίγη παραπάνω ώθηση και απόκριση στις μεσαίες στροφές, που γενικά είναι χρήσιμες και στην οδήγηση στο χώμα.
Για να επιτευχθεί αυτό αναδιαμορφώθηκαν η εισαγωγή και η εξαγωγή του κινητήρα (καυσίμου και καυσαερίων αντίστοιχα) και άλλαξε ο χρονισμός των βαλβίδων. Έτσι το φιλτροκούτι έχει μεγαλώσει και ξανασχεδιαστεί, ενώ το τελικό της εξάτμισης 2-σε-1 είναι καινούργιο, με δύο εξόδους, αλλάζοντας έτσι και τον ήχο που εκπέμπει.
Ο υγρός πολύδισκος συμπλέκτης είναι μερικής ολίσθησης πλέον για πιο ομαλά ανεβάσματα-κατεβάσματα ταχυτήτων και η μπαταρία έχει τοποθετηθεί σε νέα θέση.
Στα όργανα έχουμε ριζικές αλλαγές, αφού έχουν γίνει πλέον έγχρωμη οθόνη LCD. Τώρα υπάρχει και ένδειξη σχέσης του κιβωτίου ταχυτήτων και shift light ρυθμισμένο στις 8.750 rpm.
Μπροστινό και οπίσθιο φωτιστικό σώμα, όπως και τα φλας είναι τεχνολογίας LED.
Όλο το κουστούμι, όλα τα πλαστικά έχουν αλλάξει, ενώ ίδιας χωρητικότητας παραμένει το ντεπόζιτο στα 17,5 λίτρα.
Αυτό που έχει αλλάξει είναι η διάμετρος του μπροστινού τροχού που πήγε στις “πιο χωμάτινες” 19 ίντσες, αφήνοντας τις 17 του προηγούμενου μοντέλου.
Οι χυτές αλουμινένιες ζάντες είναι καινούργιας σχεδίασης με τα διπλά τελειώματα του κάθε μπράτσου να είναι σε μικρότερη γωνία μεταξύ τους.
Αύξηση έχει δεχτεί και η διαδρομή του πιρουνιού των καλαμιών διαμέτρου 41 mm, κατά 10 mm, φτάνοντας συνολικά στα 150 mm, ενώ υπάρχει και ρύθμιση της προφόρτισης των ελατηρίων του.
Το νέο οπίσθιο μονό αμορτισέρ – με διαφορετική κατασκευή και ρυθμίσεις από το παλαιότερο – έχει εννέα θέσεις προφόρτισης του ελατηρίου του και η διαδρομή τροχού έχει ανέβει από τα 118 mm στα 135 mm.
Στα φρένα τώρα η Honda ανακοινώνει ότι ο μπροστινός κυματιστός δίσκος είναι διαμέτρου 310 mm, ενώ ο προηγούμενος ήταν 320 mm. Ο πίσω παραμένει στα 240 mm.
Το συνολικό βάρος της νέας Honda CB500X ανακοινώθηκε στα 197 κιλά, ένα κιλό βαρύτερη από την προηγούμενη έκδοση.