Τι σημαίνει αεροδυναμική και μέχρι πού φτάνει;
Ο διάσημος σχεδιαστικός οίκος Pininfarina και η White Motorcycle Concepts σχεδιάζουν μια μοτοσυκλέτα με επαναστατική αεροδυναμική “κεντρικού αγωγού”. Τι σημαίνει αυτό και μέχρι πού μπορεί να φτάσει;
Η πρόταση, η οποία παρουσιάστηκε στην αεροδυναμική σήραγγα Pininfarina στο Τορίνο, ενσωματώνει έναν κεντρικό αεραγωγό για τη μείωση της αντίστασης του αέρα.
Αν ακολουθείτε την επικαιρότητα θα ξέρετε ότι η White Motorcycle Concepts έχει ήδη πειραματιστεί με αυτό το σύστημα στο παρελθόν (διαβάστε εδώ) σε μοντέλα όπως το WMC250EV ή το WMC300E+. Αυτή τη φορά, όμως, προχώρησε την ιδέα λίγο παραπέρα.
Ο σχεδιασμός επιτρέπει στον αέρα να ρέει μέσα από το κέντρο της μοτοσυκλέτας, μειώνοντας την αντίσταση και βελτιώνοντας την απόδοση. Τώρα, χάρη στη συνεργασία με τον Pininfarina, ο αγωγός δεν είναι μόνο ένα αεροδυναμικό στοιχείο, αλλά και ένα βασικό δομικό και εμφανισιακό μέρος του σχεδιασμού.
«Η ιδέα του αγωγού/εισαγωγής αφορούσε πάντα τη βελτίωση της απόδοσης ανεξάρτητα από την πηγή ενέργειας, αλλά αυτή η συνεργασία ανέβασε την ιδέα στο επόμενο επίπεδο, αποδεικνύοντας ότι μπορεί να φέρει τόσο λειτουργικές επιδόσεις όσο και αισθητικό ενδιαφέρον για τις μοτοσυκλέτες του μέλλοντος», εξηγεί ο Robert White, Διευθύνων Σύμβουλος της White Motorcycle Concepts.
Η μοτοσυκλέτα πιθανά να είναι εξοπλισμένη με ένα υβριδικό σύστημα που συνδυάζει έναν μικρό κινητήρα εσωτερικής καύσης και έναν ηλεκτροκινητήρα.
Μειώνοντας το μέγεθος του κινητήρα, μπόρεσαν να δώσουν μεγαλύτερη σημασία (και διαστάσεις) στον αεροδυναμικό αγωγό, χωρίς να διακυβεύεται η άνεση του αναβάτη. Επιπλέον, το έξυπνα σχεδιασμένο πλαίσιο της μοτοσυκλέτας βοηθά στη διατήρηση του βάρους σε λογικά επίπεδα.
Ο οίκος Pininfarina, γνωστός για τα εμβληματικά του σχέδια αυτοκινήτων, αποδεικνύει μια ακόμα φορά την τεχνογνωσία του στην αεροδυναμική με αυτό το έργο.
Η αεροδυναμική σήραγγα Pininfarina, που λειτουργεί από το 1972, είναι το κλειδί για τη βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης της μοτοσυκλέτας σε διαφορετικές συνθήκες, συμπεριλαμβανομένων των κλίσεων έως και 55°.
Επίσης δεν είναι η πρώτη φορά που ο Pininfarina ασχολείται με μοτοσυκλέτες: το 1976 συνεργάστηκε για τη σχεδίαση της BMW R 100 RS, της πρώτης μοτοσικλέτας παραγωγής με σταθερό πλήρες φέρινγκ.
Τώρα, με αυτή τη νέα σχεδίαση σε συνεργασία με την White Motorcycle Concepts, η ιταλική φίρμα θέλει για άλλη μια φορά να πρωτοστατήσει στην εξέλιξη της αεροδυναμικής που εφαρμόζεται στις μοτοσυκλέτες.
Αντί να εστιάζει σε σπορ μοτοσυκλέτες, η ιδέα υπογραμμίζει ότι ο αγωγός έχει σχεδιαστεί για να διευκολύνει μια άνετη, συμβατική θέση οδήγησης σε μια πιο καθημερινή μοτοσυκλέτα, που παράγει πολύ λιγότερη αεροδυναμική αντίσταση από τις αντίστοιχες παραδοσιακές γυμνές μοτοσυκλέτες.
Κατευθύνοντας τον αέρα απευθείας από το μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας, περνώντας κάτω από τον αναβάτη και βγαίνοντας πάνω από τον πίσω τροχό, τόσο η μετωπική επιφάνεια όσο και ο συντελεστής οπισθέλκουσας μειώνονται χωρίς να διακυβεύεται η θέση οδήγησης.
Είτε αυτή η μελέτη λειτουργεί είτε όχι, το αποτέλεσμα καταδεικνύει πώς ο σχεδιασμός και η μηχανική μπορούν να πάνε χέρι-χέρι για να αλλάξουν τον τρόπο που κατανοούμε την αεροδυναμική στις μοτοσυκλέτες του μέλλοντος.