MotorBike.gr

Vincent: Η θρυλική βρετανική εταιρία επιστρέφει μέσω Ινδίας

18/05/2023

Η Bajaj και τα μεγάλα σχέδια για ακριβές μοτοσυκλέτες

Η απόκτηση παλαιότερων βρετανικών εμβληματικών ονομάτων από ινδικές εταιρίες πάει να γίνει συνήθεια, αφού το είδαμε να συμβαίνει και στην αυτοκινητοβιομηχανία και στην μοτοβιομηχανία. Αυτό έγινε και με την Vincent Motorcycles που αγοράστηκε από τη μεγάλη Bajaj, η οποία οραματίζεται να επαναφέρει το θρυλικό όνομα στο προσκήνιο με εντυπωσιακές μοτοσυκλέτες.

Η εμβληματική βρετανική μάρκα Vincent Motorcycles ετοιμάζεται για τη μεγάλη αναγέννηση αφού υπάρχουν πηγές που μιλούν για κινητικότητα από πλευράς του ινδικού γίγαντα Bajaj Auto, που είναι ο πέμπτος μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσυκλετών στον κόσμο και έχει στην κατοχή του τα δικαιώματα της Vincent από το 2016.

Να θυμηθούμε πως η ινδική αυτοκινητοβιομηχανία Tata έχει τα δικαιώματα των Jaguar και Land Rover, ενώ στο κομμάτι της μοτοβιομηχανίας η παλαιότερη και πρώτη βρετανική φίρμα που πέρασε στα χέρια της πρώην αποικίας της βρετανικής αυτοκρατορίας ήταν η Royal Enfield, ήδη από τη δεκαετία του ’50.

Η Vincent ήταν άλλοτε μια από τις καλύτερες και γνωστότερες εταιρίες παγκοσμίως,  παρουσίασε την πρώτη μοτοσυκλέτα της το 1928 (αφού αγόρασε την HRD που είχε δημιουργήσει την V-2 1000) και σταμάτησε την παραγωγή το 1955. Όπως  συνέβη και με τις περισσότερες βρετανικές μοτοβιομηχανίες, η Vincent δυσκολεύτηκε να προσαρμοστεί στις τάσεις της αγοράς μετά τον Β’ Παγκ. Πόλεμο.

Η Vincent έβαλε λουκέτο το 1955 λόγω οικονομικών προβλημάτων, αλλά παρ’ όλα αυτά παραμένει δημοφιλής στο χώρο των δύο τροχών, της κλασικής σκηνής φυσικά και των μοτοσυκλετών υψηλών επιδόσεων.

Σαν ακριβή, υψηλής ποιότητας και επιδόσεων φίρμα, η Vincent κατέκτησε πολλές διακρίσεις την εποχή της και πρωτοστάτησε στις καινοτομίες, προσφέροντας μοντέλα με έναν, δύο και τέσσερις κυλίνδρους από 500 μέχρι και 1000cc. Ωστόσο, το ζενίθ της εταιρίας ήταν αναμφισβήτητα η Vincent Black Shadow του 1949, η οποία, έχοντας τελική ταχύτητα 200 km/h, κατέκτησε τα εύσημα της ταχύτερης μοτοσυκλέτας στον κόσμο.

Είναι ένα μοντέλο που παραμένει εξαιρετικά περιζήτητο μέχρι τις μέρες, σε βαθμό που μια τέτοια μοτοσυκλέτα, με μηδέν χιλιόμετρα στο κοντέρ της, έπιασε σε δημοπρασία το 2018 το αδιανόητο ποσό των σχεδόν 900.000 ευρώ! Γενικά στην αγορά σήμερα, μια καλής κατάσταση Vincent πιάνει 80-110.000 ευρώ.

Πώς θα μπορούσε να μοιάζει μια Vincent του 2023 που θα παρουσιαζόταν από την Bajaj; Σίγουρα θα είναι μια ποιοτική, πολυτελής και γρήγορη μοτοσυκλέτα που θα δικαιολογεί το όνομα και την κληρονομιά της, όπως έγινε και στην περίπτωση της Triumph που αναγεννήθηκε από τις στάχτες της τη δεκαετία του ’90, το 1991 για την ακρίβεια.

Η ζήτηση για σύγχρονες κλασικές μοτοσυκλέτες είναι μεγάλη ανά τον κόσμο, ενώ τα περισσότερα σημερινά μοντέλα βασίζουν τη σχεδίασή τους στις βρετανικής κατασκευής μοτοσυκλέτες των δεκαετιών του ’50 και του ’60.

Φυσικά η δημοτικότητά τους στην τεράστια αγορά της Ινδίας είναι πολύ μεγάλη, κι αυτό κάνει τις ντόπιες εταιρίες – που δεν είναι καθόλου τυχαίες, αφού Hero, Bajaj και TVS βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα στις παγκόσμιες πωλήσεις και η Royal Enfield έχει σημειώσει τεράστια κέρδη διεθνώς τα τελευταία χρόνια – να ενδιαφέρονται για αυτές.

Άρα, με δεδομένη τη ζήτηση – έστω και στην ινδική αγορά – η Bajaj θα εστιάζει την προσοχή της σε ανταγωνιστικά προϊόντα της Enfield και της BSA (ιδιοκτησίας Mahindra, στην οποία ανήκει και η πρώην τσέχικη Jawa), αλλά και της “ξαναγεννημένης” Norton, αν και όποτε αυτή εμφανιστεί, όπως και της Triumph, που μάλιστα ετοιμάζει μονοκύλινδρο μεσαίου κυβισμού, το οποίο θα κατασκευάζεται στην Ινδία… από την Bajaj!

H Bajaj έχει ήδη σημαντικές κατασκευαστικές συμφωνίες με την KTM (παράγει όλα τα ΚΤΜ 390 και Husqvarna 400), η οποία της ανήκει κατά 49,9%, με την τεχνογνωσία της να βρίσκεται πλέον σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!