Οδήγησε στη Laguna Seca με το Y-AMT κιβώτιο της Yamaha σε μια ειδικά προσαρμοσμένη XSR 900GP
Βγήκε ξανά στην πίστα ο σπουδαίος Wayne Rainey, τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής των 500cc στις αρχές της δεκαετίας του ’90, χάρη σε μία προσαρμοσμένη Yamaha XSR900 GP που του δόθηκε από τη Yamaha Motor Europe σε συνεργασία με τη Yamaha Motor US, στη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης στη Laguna Seca από τις 11 έως τις 13 Ιουλίου.
Αυτή η μοναδική XSR, σχεδιασμένη ως φόρος τιμής στη θρυλική YZR500 που οδηγούσε ο Rainey στα τέλη των ’80s και στις αρχές των ’90s, εξοπλίστηκε με το νέο σύστημα αυτόματου κιβωτίου Y‑AMT της Yamaha – επιλογή διαθέσιμη στα MT‑07, MT‑09 και Tracer 9 (και στο Tracer 7 από το 2026) – που επιτρέπει αλλαγές ταχυτήτων με κουμπιά στα δάκτυλα ή με πλήρως αυτόματη λειτουργία.
Οι μηχανικοί πρόσθεσαν επίσης ένα μεγάλο pad πίσω από το ντεπόζιτο και άλλαξαν ελαφρώς την θέση οδήγησης, ώστε ο Rainey να παραμείνει σταθερός και ασφαλής πάνω στη μοτοσυκλέτα.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, διοργανώθηκε ειδικό parade δύο γύρων, όπου ο Rainey οδήγησε την XSR900 GP μαζί με άλλα διάσημα ονόματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού καθώς και αστυνομικούς της Τροχαίας της Καλιφόρνια.
Ήταν η πρώτη φορά που ο Αμερικανός πρώην πρωταθλητής επέστρεψε στην πίστα της Laguna Seca μετά το 1991, και η τρίτη φορά που ανέβηκε ξανά σε μοτοσυκλέτα μετά το ατύχημα του 1993 που τον άφησε παράλυτο από τη μέση και κάτω.
Τότε, ο Wayne Rainey βρισκόταν στο αποκορύφωμα μιας σκληρής μάχης για τον τέταρτο διαδοχικό του τίτλο, έχοντας ως βασικό του ανταγωνιστή τον Kevin Schwantz.
Με προβάδισμα 11 βαθμών στη βαθμολογία και ενώ ηγείτο του αγώνα στο Grand Prix της Ιταλίας, στο Μιζάνο, ο Rainey είχε μια πτώση που έμελλε να τερματίσει την αγωνιστική του καριέρα. Εξαιτίας του σοβαρού τραυματισμού του, που προκάλεσε μόνιμη παραλυσία από το στήθος και κάτω, ο τίτλος πήγε στον Schwantz.
Μετά την οδήγηση, ο Rainey μοιράστηκε την έντονη συγκίνησή του με τους δημοσιογράφους: «Ήταν καταπληκτικό να ξαναβρεθώ στην πίστα. Είχα πετύχει πολλά εδώ. Το να μπορέσω να επιταχύνω πραγματικά γρήγορα και να οδηγήσω με όλους τους φίλους μου ήταν τεράστια συγκίνηση».
Η ειδικά προσαρμοσμένη XSR900 GP, με τη αυτόματη μετάδοση και τις μηχανικές τροποποιήσεις, δείχνει ότι όταν υπάρχει θέληση και τεχνογνωσία, μπορεί να ανοίξει ξανά ο δρόμος για ένα όνειρο που φαινόταν αδύνατο.
Η τελευταία δημόσια εμφάνιση του Rainey πάνω σε μοτοσυκλέτα είχε γίνει το 2022, στο Goodwood Festival of Speed, όταν είχε οδηγήσει μια τροποποιημένη εκδοχή της YZR500 με την οποία είχε κατακτήσει τον τίτλο του 1992, πλαισιωμένος από ιστορικούς αντιπάλους και άλλους θρύλους, όπως ο Kevin Schwantz.
Τώρα, με τη σύγχρονη XSR900 GP στα χέρια του, το πάθος για την οδήγηση γίνεται ξανά πράξη, αποδεικνύοντας πως για έναν πρωταθλητή του βεληνεκούς του Rainey, το πνεύμα της ταχύτητας δεν σβήνει ποτέ.