Το μέλλον θα φέρει περισσότερη ασφάλεια
Τα συστήματα ασφάλειας και βοήθειας των αναβατών μοτοσυκλέτας έχουν προχωρήσει πολύ την τελευταία δεκαετία. Από το traction control ελέγχου πρόσφυσης πολλαπλών επιπέδων έως το ABS εντός και εκτός της στροφής, η μοτοβιομηχανία ερευνά νέα συστήματα και λύσεις… που σκοπεύουν να σώζουν ζωές.
Οι μεγάλες εταιρίες θέτουν και μεγάλους στόχους, γι’ αυτό και κατασκευαστές όπως η Honda έχουν ορίσει σαν στόχο ακόμα και μηδενικούς θανάτους από συγκρούσεις και ατυχήματα, έτσι ώστε να προχωρήσουν δυναμικά στην εξέλιξη της μεγαλύτερης ασφάλειας των αναβατών στους δρόμους.
Ωστόσο, δεν είναι μόνο η Honda που δίνει προτεραιότητα σε καινοτόμες πρωτοβουλίες ασφάλειας, είναι και η Yamaha η οποία εξελίσσει εδώ και χρόνια αυτοματοποιημένα συστήματα και ρομπότ για να βοηθήσει στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών ασφάλειας.
Είτε πρόκειται για το Motobot του 2015, είτε για την έκδοση 2.0 του 2017, η Yamaha επενδύει στη μελλοντική ασφάλεια των πελατών της.
Η τελευταία δημιουργία της Yamaha είναι μια πιο πρακτική και καθημερινή πρόταση.
Ονομάζεται Advanced Motorcycle Stability Assist System (AMSAS), και πρόκειται για ένα σύστημα σταθεροποίησης της μοτοσυκλέτας που στοχεύει στη μείωση των ανατροπών με χαμηλές ταχύτητες.
Ο οίκος της Iwata επινόησε τo σύστημα αυτό ως απάντηση στην ελαφρά αύξηση των θανάτων που σχετίζονται με τις μοτοσυκλέτες τα τελευταία 30 χρόνια, από το 1990 μέχρι το 2020.
Ενώ οι θάνατοι από αυτοκίνητα μειώνονταν σταθερά κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι θάνατοι από ατυχήματα με μοτοσυκλέτες παρέμειναν σταθεροί ή αυξήθηκαν.
Σύμφωνα με τη Yamaha, το 30 τοις εκατό των ατυχημάτων με μοτοσυκλέτα οφείλεται σε λάθος του αναβάτη, ενώ τα λάθη ή η αμέλεια των οδηγών αυτοκινήτων ευθύνονται για το 50 τοις εκατό των συγκρούσεων που σχετίζονται με μοτοσυκλέτες!
Μεταξύ άλλων η Yamaha αναφέρει πως το 70 τοις εκατό των ατυχημάτων συμβαίνουν μέσα σε δύο δευτερόλεπτα από τη στιγμή που ξεκινά το λάθος είτε του αναβάτη, είτε του αυτοκινητιστή.
Σε μια προσπάθεια να μειώσει αυτά τα νούμερα, η εταιρεία εξελίσσει συστήματα “που ενημερώνουν τον αναβάτη για τα γύρω οχήματα, τους κανόνες και τις συνθήκες κυκλοφορίας ή ακόμα και δίνοντας προβλέψεις πιθανών κινδύνων”.
Η Yamaha επιδιώκει επίσης να εξοπλίσει τις μοτοσυκλέτες και τα σκούτερ της με ενσωματωμένες συσκευές προστασίας του αναβάτη και αυτόματα συστήματα επικοινωνίας υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης.
Εκτός από αυτά τα προληπτικά μέτρα, η Yamaha ελπίζει ότι το AMSAS θα βοηθά τους αναβάτες να αποφεύγουν ατυχήματα σε πραγματικό χρόνο.
Η πλατφόρμα “αυτο-εξισορρόπησης” AMSAS βασίζεται σε μια Μονάδα Αδρανειακής Μέτρησης 6 αξόνων (IMU) μαζί με ενεργοποιητές κίνησης και διεύθυνσης.
Σε χαμηλές ταχύτητες, οι ενεργοποιητές κρατούν τη μοτοσυκλέτα σε όρθια θέση χάρη στα στοιχεία της IMU.
Στο βίντεο η ομάδα εξέλιξης επιδεικνύει αυτή την αυτόνομη εξισορρόπηση της μοτοσυκλέτας δίνοντας οδηγίες στον δοκιμαστή αναβάτη να αφήσει το τιμόνι!
Η Yamaha προβάλλει επίσης την ευκολία χρήσης του συστήματος, καθώς μπορεί να εξοπλίσει με το AMSAS τις υπάρχουσες μοτοσυκλέτες και σκούτερ της χωρίς μεγάλη δυσκολία ή μετατροπές.
Η εντυπωσιακή και πρωτοπόρα αυτή εκκολαπτόμενη τεχνολογία υποδηλώνει τη μελλοντική κατεύθυνση της εταιρίας και φυσικά επιφυλάσσει για το μέλλον μεγάλες καινοτομίες, που μερικά χρόνια πριν ούτε μπορούσαμε να φανταστούμε.