Πολύ πιθανό η Yamaha να ετοιμάζει μια νέα σειρά Adventure με 19″ τροχό, που θα σταθεί ανάμεσα στα Ténéré και Tracer
Πριν από περίπου έναν χρόνο είχαν κυκλοφορήσει οι πρώτες πληροφορίες σχετικά με αιτήσεις κατοχύρωσης εμπορικών σημάτων για μια νέα σειρά οχημάτων, με την κωδική ονομασία RW, από την Yamaha.
Τα RW125, RW155, RW250, RW350 και RW700 άφηναν να εννοηθεί ότι θα υπάρξει μια γκάμα μοτοσυκλετών διαφορετικών κυβισμών, όπου όλα εκτός από το RW350 μπορούσαν να συνδεθούν με υπάρχοντα μοντέλα της Yamaha, βάσει των κινητήρων τους.
Τώρα, η ιαπωνική εταιρία προχωρά ένα βήμα παραπέρα με μια νέα αίτηση κατοχύρωσης για ένα λογότυπο που φέρει την ονομασία “RW700 Explorer”.
Το γεγονός ότι η νέα αίτηση αφορά πλέον κανονικό λογότυπο και όχι απλώς μια λέξη, δείχνει ότι το πρότζεκτ RW – ό,τι και αν είναι αυτό – έχει προχωρήσει αρκετά ώστε η Yamaha να ετοιμάζει υλικά προώθησης και στρατηγικές μάρκετινγκ.
Μπορούμε με σχετική ασφάλεια να υποθέσουμε ότι το “700” παραπέμπει στον δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα CP2 των 689cc της Yamaha.
Η προσθήκη της λέξης “Explore” μας δίνει επίσης μια ένδειξη για τη φιλοσοφία της σειράς RW, που λογικά θα κινείται στα Touring/Adventure μονοπάτια.
Αρχικά, υπήρχαν υποθέσεις ότι τα RW μοντέλα θα ήταν μια σειρά ρετρό μοτοσυκλετών, εμπνευσμένων από τα RD μοντέλα της δεκαετίας του ’70.
Ωστόσο, το νέο λογότυπο, με τη χαρακτηριστική του γραμματοσειρά και τη λέξη “Explore”, δείχνει ότι η Yamaha μπορεί να στοχεύει σε μια γκάμα adventure μοτοσυκλετών.
Με την παύση παραγωγής της Super Ténéré, η Yamaha διαθέτει σήμερα μόνο ένα adventure-touring μοντέλο: την Ténéré 700, με τις διάφορες παραλλαγές της, όπως η Ténéré 700, Ténéré 700 Rally, Ténéré 700 World Raid, Ténéré 700 Explore, και Ténéré 700 World Rally.
Παρ’ όλα αυτά, όλες οι παραλλαγές της Ténéré είναι προσανατολισμένες στο χώμα, με 21” τροχό μπροστά, ενώ αντίστοιχα τα Tracer έχουν 17” τροχό, κάτι που αφήνει ένα σαφέστατο κενό στην κατηγορία Adventure με 19” τροχό μπροστά, μια κατηγορία που αναπτύσσεται ταχύτατα, ιδίως από την πλευρά της Κίνας.
Είναι, λοιπόν, πολύ πιθανό η σειρά RW να αφορά μια νέα μοτοσυκλέτα που θα παντρεύει χαρακτηριστικά Touring και Adventure, με τα μικρότερα RW να αφορούν τις αγορές της Ασίας και το “μεγάλο” RW με τον CP2 κινητήρα να έρχεται στην Ευρώπη, δίπλα στα πιο χωμάτινα Ténéré.
Μάλιστα δεν είναι απίθανο να έχει χαρακτηριστικά δανεισμένα από την Ténéré Explore, δηλαδή χαμηλότερη σέλα, μικρότερη διαδρομή αναρτήσεων και μεγαλύτερη ζελατίνα, ενισχύοντας έτσι τις δυνατότητές της να “καταπίνει” ακούραστα χιλιόμετρα στις εθνικές, χωρίς όμως να χάνει και τις δυνατότητές της στο χώμα.
Η έκθεση της EICMA τον Νοέμβριο στο Μιλάνο θα είναι το μέρος όπου θα έχουμε σίγουρα περισσότερες λεπτομέρειες στα χέρια μας, είτε ως κάποιο πρότζεκτ είτε ως κάποιο μοντέλο έτοιμο για παραγωγή και εκεί θα μάθουμε αν η νέα σειρά θα είναι τελικά μια πιο “ασφάλτινη” Adventure από την Ténéré, ή αν έχουμε πέσει τελείως έξω (δύσκολο) και δούμε κάτι εντελώς διαφορετικό.