Μόλις 65 μονάδες της Yamaha R1 του Jonathan Rea έχουν παραχθεί και τώρα μια από αυτές πωλείται με μεγάλη έκπτωση
Έξι παγκόσμιοι τίτλοι, 44 pole positions, 119 νίκες, 264 παρουσίες στο βάθρο και 104 ταχύτεροι γύροι σε 18 σεζόν.
Αυτοί είναι οι αριθμοί που συνοψίζουν την τεράστια καριέρα του Jonathan Rea, του πιο επιτυχημένου αναβάτη στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Superbike, ο οποίος ετοιμάζεται να αποχαιρετήσει την ενεργό δράση το επόμενο Σαββατοκύριακο, στην πίστα της Jerez.
Ο Βορειοϊρλανδός έγραψε ιστορία με την Kawasaki ZX-10R, κυριαρχώντας από το 2015 έως το 2020 με τρόπο σχεδόν απόλυτο, ενώ ήταν και τρίτος το 2014, 2022 και 2023, και δεύτερος το 2021.
Όπως όμως συμβαίνει συχνά στους αγώνες, μετά από μια τόσο μακρά και επιτυχημένη συνεργασία, ήρθε η ώρα για κάτι διαφορετικό.
Έτσι, ο Rea αποφάσισε να δοκιμάσει την τύχη του με τη Yamaha, εντασσόμενος στην επίσημη ομάδα Crescent, εκεί όπου τον περίμενε η YZF-R1 – μια εντελώς διαφορετική μοτοσυκλέτα.
Η προσαρμογή όμως δεν ήταν εύκολη. Παρότι στην πρώτη του χρονιά κατάφερε να ανέβει στο βάθρο, το 2025 όλα πήγαν στραβά.
Μια άσχημη πτώση στην Αυστραλία τον τραυμάτισε και από εκεί και πέρα η σεζόν πήρε την κατιούσα.
Παρ’ όλα αυτά, ο Rea δεν το έβαλε κάτω. Με τους μηχανικούς της ομάδας να δουλεύουν αδιάκοπα πάνω στη R1, οι τελευταίοι αγώνες της χρονιάς τον βρήκαν ξανά να μάχεται για το βάθρο – έχοντας όμως ήδη αποφασίσει ότι ήρθε η στιγμή να κλείσει αυτό το κεφάλαιο της ζωής του.
Ακριβώς γι’ αυτό η Yamaha R1 Jonathan Rea Replica που δημιούργησε η Crescent Motorcycles είναι κάτι παραπάνω από μια απλή συλλεκτική μοτοσυκλέτα.
Πρόκειται για μια ειδική, περιορισμένη έκδοση μόλις 65 μονάδων της μοτοσυκλέτας που σφράγισε το τέλος της αγωνιστικής καριέρας του Rea στα WSBK.
Μία από αυτές διατίθεται τώρα προς πώληση από το The Bike Specialist στη Μεγάλη Βρετανία.
Η συγκεκριμένη R1 βγήκε από την αντιπροσωπεία τον περασμένο Φεβρουάριο και έχει διανύσει κάτι περισσότερο από 1.400 χιλιόμετρα – δηλαδή δεν έχει καν περάσει το πρώτο της service.
Οι φωτογραφίες δείχνουν μια μοτοσυκλέτα σχεδόν καινούργια, εξοπλισμένη με όλα τα αγωνιστικά «καλούδια» του GYTR kit: σύστημα εξάτμισης Akrapovic, ανάρτηση Öhlins με NIX μπροστινό cartridge και πίσω TTX36, ελαστικά Pirelli Diablo Supercorsa SP, σωληνάκια HEL Performance, ζάντες Marchesini MRS και προέκταση ρεζερβουάρ από carbon.
Η αρχική της τιμή ήταν £29.995, όμως τώρα πωλείται έναντι £20.999 – σχεδόν £10.000 λιγότερα.
Με τη σημερινή ισοτιμία, αυτό μεταφράζεται σε περίπου €24.000, δηλαδή μια πτώση σχεδόν €11.000 μέσα σε λίγους μήνες.
Παρόλο που οικονομικά ίσως να μην αποτελεί την πιο «λογική» αγορά, συναισθηματικά πρόκειται για ένα πραγματικό κομμάτι ιστορίας – μια μοτοσυκλέτα που σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής για τον Jonathan Rea και το Παγκόσμιο Superbike.