Η επιστροφή των μικρών τετρακύλινδρων εν σειρά
Πρώτη η Kawasaki τόλμησε και μόλις παρουσίασε επίσημα στην αγορά το τετρακύλινδρο εν σειρά 250 με το όνομα Ninja ZX-25R. Η γιαπωνέζικη εταιρία πρωτοτυπεί δημιουργώντας μια μικρή μεν μοτοσυκλέτα, αλλά με μπόλικα άλογα και “αστρονομικούς” αριθμούς περιστροφής, δείχνοντας το δρόμο, μιας κι απ’ ότι φαίνεται θα ακολουθήσουν σύντομα κι άλλοι κατασκευαστές, όπως η Honda που αναβιώνει το εμβληματικό Honda CBR 400 RR.
Μόλις παρουσιάστηκε στην ασιατική αγορά, και πιο συγκεκριμένα στην Ινδονησία, το Kawasaki Ninja ZX-25R, μια μικρή μεν, αλλά πολύ σημαντική μοτοσυκλέτα που έχει κάνει ήδη – και θα κάνει ακόμα περισσότερο – θόρυβο γύρω από το όνομά της.
Ο λόγος είναι ότι η Kawasaki επαναφέρει – σε μια δύσκολη εποχή – με τον καλύτερο τρόπο, τις θρυλικές μοτοσυκλέτες μικρού κυβισμού του παρελθόντος με τετρακύλινδρους κινητήρες, ναι αυτούς, με τους κυλίνδρους εν σειρά. Την εμβληματική αυτή γιαπωνέζικη διάταξη που υιοθέτησαν όλοι οι κατασκευαστές της χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου, Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki.
Όλοι αυτοί διέθεταν τετρακύλινδρες μοτοσυκλέτες στα 250 και στα 400 κυβικά τη δεκαετία του ’90, πολλές εκ των οποίων είχαν φτάσει μέχρι την Ελλάδα μέσω των παράλληλων εισαγωγών μεταχειρισμένων μοτοσυκλετών (χρυσές εποχές!) από την Ιαπωνία.
Το Kawasaki Ninja ZX-25R εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο κοινό κατά τη διάρκεια του 2019 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο.
Ωστόσο, λόγω της επιδημίας COVID-19, η Kawasaki Indonesia έπρεπε να αναβάλει την παρουσίασή του, δίνοντας με το σταγονόμετρο στον κόσμο μικρές δόσεις ZX-25R μέσω teaser-video.
Επίσης η μαμά, Kawasaki Motor Japan, παρουσίασε ένα αγωνιστικό μοντέλο τον Μάρτιο λίγο πριν την αναβολή της παρουσίασης, ενώ ανακοίνωσε παράλληλα τη διαθεσιμότητα του Ninja ZX-25R για αγορές εκτός Ασίας, όπως αυτή της Νέας Ζηλανδίας!
Ναι, η Ευρώπη μπορεί να περιμένει για αυτή τη “μοτοσυκλέτα-κόσμημα” και να σιγοβράζει…
Η αναμονή όμως έληξε και Kawasaki Indonesia έκανε τα επίσημα αποκαλυπτήρια του Ninja ZX-25R την προηγούμενη εβδομάδα, ανακοινώνοντας ότι θα υπάρξουν -όπως συνηθίζει η Kawasaki για τις supersport μοτοσυκλέτες της – δύο εκδόσεις Kawasaki Ninja ZX-25R: το βασικό μοντέλο και μια έκδοση υψηλότερων προδιαγραφών, η Special Edidion (SE).
H SE είναι η έκδοση που βλέπετε στις φωτογραφίες κίνησης του άρθρου μας, ντυμένη στα πράσινα αγωνιστικά χρώματα της εταιρίας, την οποία οδηγεί ο πολυπρωταθλητής Superbike από τη Βόρεια Ιρλανδία Jonathan Rea.
Και οι δύο παραλλαγές χρησιμοποιούν τον υγρόψυκτο, DOHC 249,8 cc, σε σειρά τετρακύλινδρο κινητήρα, με κιβώτιο ταχυτήτων 6 ταχυτήτων, και ιπποδύναμη… δώστε βάση… 51 ίππων στις 15.500 rpm!
Το ανεστραμμένο πιρούνι Showa SFF-BP μπροστά έχει καλάμια 37mm, ενώ πίσω υπάρχει μονό αμορτισέρ με συνδέσμους και ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου.
Η πέδηση γίνεται με τη βοήθεια μιας δαγκάνας τεσσάρων εμβόλων και δίσκου 310 mm μπροστά και μιας δαγκάνας μονού εμβόλου, με δίσκο 220 mm πίσω.
Το βάρος φτάνει τα 180 κιλά και το ντεπόζιτο χωράει 15 λίτρα. Το μεταξόνιο είναι στα 1.380 χιλιοστά.
Η διαφορά μεταξύ του ZX-25R SE ABS και του βασικού ZX-25R βρίσκεται στο ηλεκτρονικό πακέτο.
Και οι δύο εκδόσεις έρχονται με KTRC (Kawasaki Traction Control), και AS (συμπλέκτης μερικής ολίσθησης). Ωστόσο, σε αντίθεση με το βασικό μοντέλο, το μοντέλο ZX-25R SE ABS – όπως λέει το όνομά του – διαθέτει ABS και KQS (Kawasaki Quick Shifter) ως προσθήκη.
Η βασική έκδοση Kawasaki ZX-25R διατίθεται μόνο σε μαύρο χρώμα, ενώ το Kawasaki ZX-25R SE ABS διαθέτει τρεις επιλογές χρωμάτων: Μαύρο, πράσινο και μπλε.
Οι τιμές των μοτοσυκλετών στην Ινδονησία είναι: Kawasaki Ninja ZX-25R στα 5.884 ευρώ και Kawasaki Ninja ZX-25R SE ABS, στα 6.926 ευρώ. Τιμές που δεν θα τις κρίναμε “οικονομικές” ειδικά για την αγορά που προορίζονται αρχικά τα μοντέλα.
Όσο δε αφορά την Ευρώπη – μιας και αργά ή γρήγορα ένα τέτοιο μοντέλο θα έρθει και από τα μέρη μας – αυτή, αναμένει εναγωνίως. Κι εμείς μαζί της…