Μικρό ρετρό που τιμά την ιστορία της Kawasaki
Μετά την Ασία, σειρά θα έχει η Ευρώπη για την άφιξη του συμπαθέστατου κλασικού μονοκύλινδρου Kawasaki W 230, ενώ το δίδυμο αδελφάκι του, το Meguro S1, θα απευθύνεται περισσότερο στις αγορές της Ανατολής.
Ποιος είπε ότι οι κλασικές μοτοσυκλέτες δεν μπορούν να είναι μικρού κυβισμού; Ποιος είπε ότι δεν μπορούν να είναι απλές, μονοκύλινδρες και αερόψυκτες και να γίνουν ποθητές από πολλούς λάτρεις του είδους που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν μια μεγαλύτερου ή μεγάλου κυβισμού ρετρό μοτοσυκλέτα;
Μετά το θρυλικό 250αράκι της Kawasaki, το Estrella, που τόσο αγαπήθηκε και στην Ελλάδα (βρισκόταν στην αγορά από το 1992 μέχρι το 2012), το οποίο συνέχιζε να πωλείται μόνο στην Ιαπωνία και που από το 2017 είχε μετονομαστεί σε W250, η Kawasaki επιστρέφει, τιμώντας την ιστορία της και φέρνοντας αυτά τα μικρά ρετρό στην Ευρώπη ίσως και πριν το τέλος του 2024.
Ένας απλός, αερόψυκτος διβάλβιδος τετράχρονος μονοκύλινδρος κινητήρας με ψεκασμό και 20 περίπου ίππους, ένα κλασικό πλαίσιο, δισκόφρενα μπροστά και πίσω με ABS, απόλυτα ρετρό σχεδιασμός και μοντέρνα ηλεκτρονικά κινούν και εξοπλίζουν το Kawasaki W 230 και το Meguro S1, που είχαν αρχικά στοχεύσει στις ασιατικές αγορές.
Μπορεί να έχουν διαφορετικά ονόματα τα Kawasaki W 230 και Meguro S1, αλλά σε μεγάλο βαθμό είναι ίδια. Τα δίδυμα ρετρό μοντέλα, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν προγραμματιστεί να κυκλοφορήσουν στα τέλη του 2024 ως μοντέλα του 2025 και το πιθανότερο είναι ότι το W 230 θα είναι το ευρωπαϊκό μοντέλο.
Κι αν αναρωτιέστε γιατί η Kawasaki βγάζει μια μοτοσυκλέτα που λέγεται Meguro και όχι Kawasaki, πρέπει να πούμε πως η Meguro είναι μια από τις παλαιότερες εταιρίες μοτοσυκλέτας στην Ιαπωνία (έτος ιδρύσεως το 1924) και ότι το 1964 απορροφήθηκε από την Kawasaki. Αποτίεται λοιπόν έτσι φόρος τιμής σε μια εταιρία που κλείνει 100 χρόνια ζωής και επανεφέρει στο προσκήνιο ένα κλασικό όνομα των ιαπωνικών δύο τροχών.
Το δε Meguro S1 “πατάει” πάνω στην εμφάνιση της αυθεντικής SG-RF του 1964.
Αν και δεν υπάρχουν προς το παρόν τεχνικά χαρακτηριστικά για το Kawasaki W 230 και το Meguro S1, ο κινητήρας τους φαίνεται να είναι ο γνωστός κινητήρας της Kawasaki (με διαφορετική σχεδίαση ψυκτρών για να μοιάζει πιο “παλιακός”), ο αερόψυκτος τετράχρονος μονοκύλινδρος που χρησιμοποιείται στα μικρά και εξίσου συμπαθέστατα KLX 230, Enduro και Supermoto.
Με διάμετρο 67 χιλιοστών και διαδρομή 66 χιλιοστά, το μοτέρ είναι σχεδόν τετράγωνο (άρα ροπάτο) και έχει 233 κυβικά εκατοστά χωρητικότητα.
Ένας εκκεντροφόρος (ohc) επαρκεί για τις 2 βαλβίδες (συμπίεση 9,4:1), κι αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια μέγιστη ισχύ 19 ίππων (14 kW) στις 7.600 rpm και περίπου 20 Nm ροπής στις 6.100 rpm.
Το κιβώτιο είναι 6 σχέσεων, ωστόσο δεν είναι ακόμα σίγουρο αν το κιβώτιο δεν θα γίνει 5άρι στην περίπτωση των W 230 και Meguro S1.
Προφανώς, το πλαίσιο για τα Kawasaki W 230 και Meguro S1 είναι σχεδιασμένο σύμφωνα την κλασική αρχιτεκτονική, αφού είναι σωληνωτό από χαλύβδινους σωλήνες.
Δύο αμορτισέρ υπάρχουν πίσω και τηλεσκοπικό πιρούνι με φυσούνες μπροστά. Οι τροχοί με ακτίνες είναι εξίσου κλασικοί και έχουν αντίστοιχα στενά ελαστικά, προφανώς 18 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω, ο καθένας εξοπλισμένος με δισκόφρενο με ABS.
Δεν υπάρχει μανιβέλα (αν και θα θέλαμε να την δούμε – έτσι, σαν νοσταλγική πινελιά) αλλά μίζα, ενώ στα όργανα συναντάμε μια μικρή οθόνη LCD. Όλα τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED.
Το Kawasaki W 230 και το Meguro S1 έχουν διαφορές που περιορίζονται σε μικρές εξωτερικές λεπτομέρειες: Η κλασική, μαύρη παραλλαγή Meguro έχει αντίστοιχα εμβλήματα και γράμματα, περισσότερα χρωμιωμένα μέρη και διαφορετική σέλα από το κομψό, λευκό W 230.
Οι τιμές των δυο μικρών ρετρό μοτοσυκλετών της Kawasaki δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστές.