Ηλεκτρική BSA; Σοβαρά τώρα;
Πρόσω ολοταχώς από την ινδική Mahindra για την απόσπαση μεριδίου στην αγορά των ηλεκτροκίνητων επί ευρωπαϊκού εδάφους. Το στρατηγικό πλάνο περιλαμβάνει δύο πολύ γνωστά και ιστορικά ονόματα της ιστορίας των δύο τροχών και ένα μοντέλο που θα συζητηθεί πολύ.
Πρώτα απ΄ όλα, να ξεκαθαρίσουμε ποια είναι η Mahindra (της οποίας κανονικά το όνομα είναι Mahindra–Μahindra, ναι, το όνομα επί δύο).
Είναι μια κατασκευάστρια τετράτροχων από την Ινδία, συμπεριλαμβανομένων και ΙΧ επιβατικών, που βάσει των πωλήσεων λογίζεται ως μια από τις μεγαλύτερες της χώρας, ενώ είναι επίσης και η Νο1 εταιρία σε παραγωγή τρακτέρ σε παγκόσμιο επίπεδο.
Τα οχήματα της Mahindra πωλούνται σε όλο τον κόσμο μέσα από ένα τεράστιο δίκτυο αντιπροσώπων και η εταιρία ανήκει στο Mahindra Group, έναν όμιλο κολοσσό, με παρακλάδια δραστηριοτήτων από την αεροναυπηγική μέχρι την κατασκευή εξοπλισμού για την βαριά βιομηχανία και από τα logistics μέχρι το real estate.
Μέχρι στιγμής, για το 2021, ο όμιλος Mahindra έχει ακαθάριστα έσοδα της τάξεως των 22 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Δεν πρόκειται για μια τυχαία εταιρία λοιπόν και αν μη τι άλλο …έχει «πλάτες». Η Mahindra τυγχάνει επίσης να έχει υπό την κατοχή της την Peugeot Motorcycles, τη Jawa και την BSA.
Σε ό,τι αφορά την Jawa, αυτή επιτελεί τον ρόλο της ως κατασκευάστρια όμορφων νεορετρό μοντέλων, ενώ η Peugeot εκπροσωπεί – τουλάχιστον μέχρι στιγμής – τα σκούτερ.
Η BSA προς το παρόν έχει μείνει ανεκμετάλλευτη, με κάποιες σποραδικές φήμες για παρουσίαση μιας νέας σειράς μοντέλων στα 650cc να κάνουν την εμφάνισή τους το τελευταίο διάστημα.
Ωστόσο τα επιχειρηματικά σχέδια που αποκάλυψε πρόσφατα η εταιρία περιγράφουν μια εντελώς διαφορετική εξέλιξη από την αναμενόμενη.
H Μahindra έχει ως προτεραιότητα τη δημιουργία μιας γκάμας ηλεκτρικών σκούτερ μέσω της Peugeot, με πέντε νέα e-μοντέλα να έχουν προγραμματιστεί για παρουσίαση μέσα σε ένα διάστημα τριών ετών.
Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι το ίδιο πλάνο ανάπτυξης προσβλέπει και στις μοτοσυκλέτες, αλλά δεν θα χρησιμοποιήσει ως φορέα την Jawa, η οποία θα συνεχίσει να παράγει αποκλειστικά μοντέλα με βενζινοκινητήρες.
Ποια μένει; Η BSA! Η Mahindra-Mahindra δεν αστειεύεται, ούτε και όλο αυτό αποτελεί απλά μια ανυπόστατη φήμη.
Όπως αποκάλυψαν στελέχη της εταιρίας, η εξέλιξη της μοτοσυκλέτας αυτής έχει ήδη δρομολογηθεί και θα συντελεστεί εξ ολοκλήρου επί βρετανικού εδάφους, σε συνεργασία με το Advanced Propulsion Center (APC), έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό με αντικείμενο την χρηματοδότηση και υποστήριξη ερευνητικών και αναπτυξιακών έργων που βασίζονται σε τεχνολογίες κινητήρων χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Το… κονδύλι για τη σχεδίαση και την εξέλιξη της ηλεκτροκίνητης BSA αγγίζει τις 9,2 εκατομμύρια λίρες (10.720.000 ευρώ), με τα μισά εξ αυτών να προέρχονται από την APC.
Αποτελεί πραγματικά πολύ τολμηρή αν όχι αιρετική κίνηση από την Mahindra το να αναπτύξει μια e-μοτοσυκλέτα που θα φέρει το έμβλημα της ιστορικής βρετανικής εταιρίας και όσοι πιστεύατε ότι θα πρόκειται για ένα σύγχρονο μοντέλο, κάνετε μεγάλο λάθος!
Το ηλεκτροκίνητο BSA θα έχει ρετρό ύφος με την απόδοση του e-κινητήρα του να μελετάται πολύ, προκειμένου να έχει τα χαρακτηριστικά ενός κλασικού βενζινοκίνητου κινητήρα άλλων εποχών.
Το πώς θα το καταφέρουν αυτό είμαστε πραγματικά πολύ περίεργοι να το δούμε, γίνεται όμως λόγος για «ρετρο-ροπή», με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό, ειδικά σχεδιασμένη μπαταρία και «ρετρό» ήχο, ενώ σημειώνεται ότι η μοτοσυκλέτα θα φέρει επίσης ένα μοναδικό επίπεδο τηλεματικής, δηλαδή διασυνδεσιμότητα και αμφίδρομη επικοινωνία με τον αναβάτη, προκειμένου να ενισχύεται ακόμη περισσότερο η ρετρό αίσθηση.
Όλα αυτά δεν σημαίνουν βέβαια ότι ακυρώνεται το βενζινοκίνητο BSA, το οποίο επίσης θα τρέξει ως project, όμως η Mahindra έχει… βάλει για τα καλά στο μάτι την αγορά των ηλεκτροκίνητων στην Ευρώπη και θέλει πάση θυσία να διεισδύσει και να αποσπάσει ένα μερίδιο από αυτήν.