Τιμώντας το παρελθόν, κοσμώντας το μέλλον
Η Suzuki επεκτείνει την γκάμα της στη μεσαία κατηγορία της με δύο νέες μοτοσυκλέτες που πατάνε πάνω στην πλατφόρμα των 800 κυβικών, τις GSX-8T και GSX-8TT.
Και οι δύο μοιράζονται το ίδιο τεχνικό υπόβαθρο με τον γνωστό 776cc δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα με στρόφαλο 270 μοιρών, αλλά διαφοροποιούνται αισθητικά: η 8T ακολουθεί πιο καθαρές γραμμές εμπνευσμένες από τα κλασικά μοντέλα των ‘60s και ‘70s όπως το θρυλικό Suzuki T500 (Titan), ενώ η 8TT παίρνει τη βάση της 8T και προσθέτει ένα μικρό φέρινγκ, εμπνευσμένο από τα αγωνιστικά της εποχής, παραπέμποντας έντονα στην Yoshimura GS1000.
Ο κινητήρας – όπως και στα υπόλοιπα 800άρια του εργοστασίου από το Hamamatsu – διαθέτει δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο.
Η απόδοση φτάνει τους 80 ίππους στις 8.500 rpm και τα 77,4 Nm ροπής στις 6.800 rpm, με τον αντικραδασμικό άξονα να περιορίζει τις δονήσεις.
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό, με ξεχωριστό υποπλαίσιο, ενώ το ψαλίδι είναι αλουμινένιο.
Η ανάρτηση και στα δύο μοντέλα αποτελείται από ανεστραμμένο πιρούνι KYB (χρυσό στην 8T και μαύρο στην 8TT) και μονό πίσω αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας, ενώ στα φρένα βρίσκουμε δύο δίσκους 310mm με ακτινικές δαγκάνες Nissin μπροστά και πίσω δίσκο 240mm.
Η εμφάνιση είναι καθοριστική για τον χαρακτήρα των δύο μοντέλων. Στην 8T κυριαρχεί το στρογγυλό full-LED φανάρι με επίπεδο κάτω μέρος, τα κλασικά σχεδιαστικά σχήματα στο ντεπόζιτο και στη σέλα, οι καθρέπτες στην άκρη της μπάρας του τιμονιού, τα ματ φινιρίσματα στο τελείωμα της ουράς και οι γυαλιστερές μεταλλικές επιφάνειες στο ψυγείο.
Η 8TT διαφοροποιείται με το φέρινγκ στο εμπρός μέρος που αγκαλιάζει τον προβολέα, θυμίζοντας έντονα τα αγωνιστικά των ‘70s και ‘80s, ενώ έχει και ποδιά κινητήρα.
Οι χρωματισμοί της 8T είναι Candy Burnt Gold, Metallic Matt Steel Green και Metallic Matt Black, ενώ η 8TT ανεβάζει τον ρετρό χαρακτήρα με αγωνιστικά γραφικά και χρωματιστές ζάντες – όπως η έκδοση Glass Sparkle Black με κόκκινες ζάντες και γραφικά ή η Pearl Matt Shadow Green με χρυσές ζάντες και χρυσές/μπρονζέ λεπτομέρειες.
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει έγχρωμη TFT οθόνη που προβάλλει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες (στροφόμετρο, ταχύτητα, επιλεγμένο traction control, power mode, κ.λπ.), τρία προγράμματα απόδοσης (A, B, C), traction control με τρία επίπεδα και δυνατότητα απενεργοποίησης, quickshifter διπλής κατεύθυνσης, σύστημα Easy Start και Low RPM Assist για ευκολότερες εκκινήσεις και οδήγηση σε χαμηλές ταχύτητες, καθώς και θύρα USB-C για φόρτιση συσκευών.
Οι δύο μοτοσυκλέτες δημιουργήθηκαν με στόχο να παντρέψουν τη ρετρό αισθητική με τη σύγχρονη τεχνολογία, με τον σχεδιασμό να γίνεται στην Ιταλία και να ολοκληρώνεται στην Ιαπωνία, ενώ και οι δύο κοσμούνται από το νέο στρογγυλό λογότυπο GSX8 – πιθανή πηγή έμπνευσης για το teaser με τη μαύρη μπίλια του μπιλιάρδου.