MotorBike.gr

Suzuki: Πρώτες εντυπώσεις του DR-Z 4S από τα τεστ του εξωτερικού

21/05/2025

Σημαντικά βελτιωμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του το νέο DR-Z της Suzuki

To DR-Z 400 της Suzuki έχει γράψει μια δικιά του σελίδα ιστορίας διεθνώς αλλά και στη χώρα μας, από το 2000 που άρχισε να παράγεται.  

Τα τελευταία χρόνια το συγκεκριμένο μοντέλο πωλούταν μόνο στην Αμερική και στην Αυστραλία, καθώς οι όλο και αυστηρότεροι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων το είχαν πετάξει έξω από την Ευρώπη.  

Τώρα η Suzuki προχώρησε για πρώτη φορά στην ουσιαστική ανανέωση του μοντέλου μετά από 25 χρόνια και εν αναμονή των μοντέλων για δοκιμές στην Ελλάδα, παρατηρούμε τι έχουν να πουν οι Αμερικανοί συνάδελφοι του Cycle World, οι οποίοι οδήγησαν το νέο DR-Z 4S στην παγκόσμια παρουσίαση στο Όρεγκον των Ηνωμένων Πολιτειών.  

 

Φυσικά τα σχόλια ξεκίνησαν από τον καινούριο κινητήρα.  

Εδώ έχουμε νέα κυλινδροκεφαλή, νέο πιστόνι και στροφαλοθάλαμο που μειώνει τις τριβές κατά 20% και πολλές ακόμα αλλαγές που ήταν απαραίτητες ώστε ο κινητήρας να αυξήσει την αποδοτικότητά του όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου και τους ρύπους, κρατώντας όμως ένα πεντατάχυτο κιβώτιο.  

H απόδοσή του φτάνει τους 38 ίππους και τα 37 Nm ροπής, με τους συναδέλφους του Cycle World να αναφέρουν ότι η απόκριση είναι εξαιρετική σε όλο το εύρος στροφών, ενώ υπάρχει αυξημένη ροπή στα χαμηλά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. 

Η έλευση του ηλεκτρόγκαζου επέτρεψε την εισαγωγή Riding Modes, με το A να είναι το πιο επιθετικό, ενώ το B έχει πιο παρεμβατικό Traction Control.  

 

 

 

Φυσικά το Traction είναι απενεργοποιήσιμο και όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά “στο A με το Traction Control σβησμένο μπορείς να εισπράξεις όλη την απόδοση του DR-Z”.  

Οι κραδασμοί, όπως αναφέρουν, είναι ήπιοι μέχρι τα 110 χλμ./ώρα, όμως αρχίζουν και εντείνονται αρκετά μετά από αυτό, όταν ο κινητήρας ανεβάζει στροφές.  

 

 

 

Το πλαίσιο είναι επίσης νέο, ατσάλινο διπλό σωληνωτό κλειστό περιμετρικό με δύο ραχοκοκκαλιές (το παλιό ήταν ημίδιπλο κλειστό, σωληνωτό, με μονή ραχοκοκκαλιά) με αφαιρούμενο αλουμινένιο υποπλαίσιο, ενώ οι αναρτήσεις έρχονται από την KYB, με ανεστραμμένο πιρούνι μπροστά και μονό αμορτισέρ πίσω με σύστημα μοχλισμού για προοδευτική λειτουργία.   

Σε γενικές γραμμές οι Αμερικανοί έμειναν ευχαριστημένοι από την απόδοση των αναρτήσεων του DR-Z 4S, καθώς “είναι αρκετά στιβαρές ώστε να αντιμετωπίσουν τα εμπόδια, χωρίς όμως να χρειάζεται να πιέσεις τη μοτοσυκλέτα για να λειτουργήσουν”. 

Επίσης, “η απόσβεση είναι προσαρμοστική στο πρώτο μέρος, ενώ ακόμα και στο τέλος της διαδρομής δεν την νιώθεις σκληρή ή να θέλει να αλλάξει κατεύθυνση”. 

Τέλος, οι άνθρωποι του Cycle World αναφέρουν ότι τα φρένα είναι πολύ βελτιωμένα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, αν και το μπροστινό δεν έχει δυνατό αρχικό δάγκωμα.  

 

 

 

Μετά τη μέση της μανέτας, ωστόσο, αποδίδει καλά, ενώ μεγαλύτερη προοδευτικότητα έχει το πίσω φρένο, το οποίο ο αναβάτης μπορεί να μπλοκάρει με ένα γρήγορο “τσίμπημα” για να μπει γλιστρώντας στη στροφή.  

Θετικά λοιπόν τα πρώτα μηνύματα, με τον Evan Allen που υπογράφει το άρθρο να αναφέρει ότι αυτό που χρειάζεται να έχουν μοτοσυκλέτες τέτοιας κατηγορίας είναι “καλές αναρτήσεις, έναν παιχνιδιάρικο κινητήρα, άνετη εργονομία και λίγη τεχνολογία” και σύμφωνα με τον ίδιο, το νέο DR-Z 4S προσφέρει καλύτερες επιδόσεις και περισσότερη άνεση από τον προκάτοχό του. 

 

 

 

Το θέμα παραμένει η τιμή, για την οποία φαίνεται να υπάρχει κεντρική οδηγία στην Ευρώπη, ώστε να κινηθεί στα 9.700 ευρώ.  

Η αντιπροσωπεία της Ελλάδος δεν έχει κάνει ακόμα σχετική ανακοίνωση και φανταζόμαστε ότι γίνεται κάποια διαπραγμάτευση με “τα κεντρικά”, ώστε να πετύχουν κάποια μείωση, καθώς όσο βελτιωμένο και να είναι το νέο DR-Z 4, μια τέτοια τιμή είναι… τσουχτερή.  

Περισσότερα για το νέο DR-Z 4S μπορείτε να δείτε εδώ.

Το πλήρες άρθρο του Cycle World βρίσκεται εδώ.

 

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!