Ανάμεσα σε δύο κόσμους
Πως λέμε “παπο-μοτοσυκλέτα”; Έτσι λέμε Yamaha Exciter T150 που είναι ένα μοντέλο με εξαιρετικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα.
Μπορούμε να πούμε ότι το συγκεκριμένο μοντέλο, το Yamaha Exciter T150, θα μπορούσε να είναι ο αντικαταστάτης του Crypton X 135, γιατί ακολουθεί τη τη λογική εξέλιξη των πραγμάτων: αύξηση κυβικών στα 150cc, που είναι το ζητούμενο για ολοένα καλύτερες επιδόσεις και φυσικά υψηλότερη τελική.
Σε χώρες της Ν. Α. Ασίας τα μοντέλα που αναμιγνύουν σκούτερ με παπιά και μικρές μοτοσυκλέτες δεν είναι σπάνιες περιπτώσεις και η Yamaha δεν χαλάει χατήρι στις επιθυμίες ενός κοινού εκατομμυρίων καταναλωτών.
Το ίδιο ισχύει και για το Βιετνάμ, που μόλις κυκλοφόρησε το Yamaha Exciter T150 GP, αγορά η οποία έχει μεγάλη δυναμική στην περιοχή και τον κόσμο.
Ιδού λοιπόν το νέο σκούτερ (σαν εμφάνιση) και παπί (σαν βάση, πλατφόρμα), με στοιχεία μοτοσυκλέτας (πλαίσιο-κινητήρας) ο νέος βασιλιάς της πόλης για τα μικρά, εύχρηστα δίτροχα πόλης το Yamaha Exciter Τ150 GP του 2015.
Το Υamaha Exciter T150 χρησιμοποιεί τα χρώματα της αγωνιστικής ομάδας της Yamaha στα MotoGP, με τιμή στο Βιετνάμ κοντά στα 1.700 ευρώ! Το Exciter κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Yamaha στο Βιετνάμ (Yamaha Motor Vietnam Co., Ltd.)
Οι τροχοί είναι 17 ιντσών, ενώ η δίχρωμη σέλα (στην έκδοση GP) και η θέση οδήγησης θυμίζουν σκούτερ. Η αυξημένη επιφάνεια των πλαστικών που ντύνουν το μπροστινό μέρος του δίτροχου (ποδιά, φέρινγκ, πείτε το όπως θέλετε) κάνει την εμφάνιση του Exciter T150 να μοιάζει υβριδική και σίγουρα εντυπωσιακή.
Παράλληλα το ανανεωμένο Exciter (αφού πριν κυκλοφορούσε στην αγορά το μοντέλο των 135 κυβικών, το δικό μας Crypton X) φοράει και ποιοτικά εξαρτήματα όπως ψηφιακό όργανο, λάμπες τύπου LED, κ.λπ.
Το Yamaha Exciter Τ150 GP χρησιμοποιεί τετράχρονο, μονοκύλινδρο με “όρθιο” και όχι οριζόντιο κύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα, με ηλεκτρονικό ψεκασμό, 149 cc και απόδοση 15.4 hp στις 8.500 rpm και ροπή 13.8 kgm, στις 7.000 rpm. Διαθέτει έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής, με τον κύλινδρο να έχει δεχθεί αντιτριβική επίστρωση DiASil και τα κοκοράκια εδράζονται σε ρουλεμάν για επιπλέον μείωση των τριβών.
Το Exciter 150 διαθέτει κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων, οι αλλαγές γίνονται μέσω κανονικού λεβιέ ταχυτήτων και όχι “διπλού, μύτης-φτέρνας” και φυσικά… αν προσέξετε στο αριστερό άκρο του τιμονιού, υπάρχει συμπλέκτης! Η χαρά του παπόβιου…
ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΦΤΑΝΕΙ τα 115 κιλά μόλις και υπάρχουν δισκόφρενα στον μπροστινό και πίσω τροχό, με διάμετρο 245 και 230 mm αντίστοιχα. Η ανάρτηση πίσω φοράει ένα αμορτισέρ κεντρικά τοποθετημένο, το λάστιχο έχει διαστάσεις 120/70, ενώ η σέλα απέχει από το έδαφος 780 mm.
Το ρεζερβουάρ χωράει 4.2 lt. Το μοντέλο αυτό της Yamaha έχει στόχο τις 170.000 μονάδες τον πρώτο χρόνο και θα βγει στην αγορά σε δυο παραλλαγές: RC (σε κίτρινο χρωματισμό) και GP, με διαφορετικά χρώματα και γραφικά και μικρή διαφορά στην τιμή.