Περισσότερο Off , παρά Road
Είναι κάτι που ζητούσαν εδώ και καιρό πολλοί, όχι μόνο ιδιοκτήτες αλλά και πιθανοί μελλοντικοί αγοραστές της Yamaha Tenere 700, της μοτοσυκλέτας που αποτελεί μια από τις πιο πετυχημένες στην Ευρώπη. Καλύτερες αναρτήσεις μεγαλύτερων διαδρομών και off road περιφερειακά λοιπόν για το νέο μοντέλο Yamaha Tenere Extreme Edition.
Η νέα έκδοση της Tenere, η οποία και στην Ελλάδα σημειώνει καλές πωλήσεις, όντας μέσα στις πρώτες των ταξινομήσεων, φοράει τις ακριβότερες και μεγαλύτερων διαδρομών αναρτήσεις της έκδοσης World Raid.
Η Yamaha προφανώς παρατήρησε πως η σκηνή των Adventure/ Ψευδοεντούρο αλλάζει, κι έτσι προσθέτει στη γκάμα της μια ακόμα παραλλαγή μοντέλου: την Ténéré 700 Extreme Edition.
Κατά την άποψή μας πρώτα έπρεπε να έχει βγει η λεπτότερη και ελαφρύτερη “εντουράδικη” Extreme και μετά η ογκωδέστερη και “ταξιδιάρα” World Raid, αλλά αυτό μάλλον έχει να κάνει με τις δικές μας προτιμήσεις.
Το Tenere Extreme Edition φοράει το πλήρως ρυθμιζόμενο ανάποδο πιρούνι της Kayaba με καλάμια διαμέτρου πιρούνι 43 mm και διαδρομή 230 mm – η διαδρομή είναι, δηλαδή, κατά 20 χιλιοστά μεγαλύτερη από αυτήν της βασικής έκδοσης.
Και το μονό αμορτισέρ είναι της Kayaba, με διαδρομή 220 mm (και πάλι +20 mm από τη βασική έκδοση). Επίσης έχει αυξηθεί η απόσταση από το έδαφος, που τώρα μετράει 260 mm (επίσης +20 mm από τη βασική έκδοση).
Το ανάποδο πιρούνι σύμφωνα με τη Yamaha έχει σκληρή επίστρωση για ομαλότερη λειτουργία και μειωμένες τριβές, επιδεικνύοντας μεγαλύτερη αντοχή στη διάβρωση.
Η νέα Tenere διαθέτει ψηλό φτερό στον μπροστινό τροχό, αλλά και ένα χαμηλό, κοντά στον τροχό, ώστε να μην πετάγονται νερά και λάσπες στον αναβάτη και τη μοτοσυκλέτα, για χρήση σε δρόμο, γιατί στη χρήση off road καλό είναι να αφαιρείται τελείως.
Το ψυγείο νερού διαθέτει αλουμινένιο προστατευτικό για τις πέτρες που εκτινάσσονται από τον τροχό στις χωμάτινες διαδρομές. Αλουμινένιο είναι και το προστατευτικό της αλυσίδας.
Η Extreme Edition είναι εξοπλισμένη με οθόνη TFT 5 ιντσών, που βρίσκεται πίσω από την ψηλή σχεδόν κάθετη ζελατίνα, η οποία δίνει τη δυνατότητα επιλογής τριών τρόπων εμφάνισης (Explorer, Street και Raid).
Η σέλα είναι ειδικά σχεδιασμένη για εύκολη μετακίνηση του σώματος του αναβάτη πάνω της και διαθέτει περισσότερο αφρώδες (20 mm και πάλι!) ώστε να προσφέρει ευκολότερες και πιο άνετες διαδρομές, κάτι που ανέφεραν συχνά οι ιδιοκτήτες των Tenere ως αναγκαίο. Το ύψος της πάντως έχει ανέβει πλέον στα πολλά 910 mm.
Τα μαρσπιέ αναβάτη είναι διαφορετικά, φαρδιά και πλατιά, κατασκευασμένα από τιτάνιο και κατά 200 γραμμάρια ελαφρύτερα. Επίσης υπάρχουν και προστατευτικές χούφτες στα άκρα του τιμονιού.
Νέο είναι και το σύστημα ABS τριών σταδίων, ρυθμιζόμενο ανάλογα με την κατάσταση: ενεργό και στους δύο τροχούς, ενεργό μόνο στον μπροστινό τροχό ή ακόμα και απενεργοποιημένο και στους δύο τροχούς, δηλαδή εντελώς απενεργοποιημένο για πλήρη έλεγχο πέδησης κατά την οδήγηση εκτός δρόμου.
Ο αποδεδειγμένης αξίας και αξιοπιστίας δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας με στρόφαλο 270 μοιρών, των 689 κ.εκ. και 73,5 ίππων στις 9.000 rpm, κινεί και αυτή τη μοτοσυκλέτα που αναμένεται να φτάσει στην αγορά την άνοιξη του 2023.
Η τιμή τoυ Yamaha Tenere Extreme Edition θα βρίσκεται κάπου ανάμεσα σε αυτήν του βασικού μοντέλου και της Rally Raid.