“Τεχνικό” άρθρο, απλών, καθημερινών βελτιώσεων
Παίρνουμε ένα SYM VF 125, αλλάζουμε λίγα, βασικά περιφερειακά εξαρτήματα και ανταλλακτικά που αντιπροσωπεύει η Bike Alert Hellas και… σχολιάζουμε τι συνέβη. Και δεν συνέβησαν λίγα, είχαμε περιπέτειες. Κείμενο, φωτογραφίες: Motorbike Staff
Μιας και κάθε μοντέλο (οποιασδήποτε εταιρίας, όχι μόνο της συγκεκριμένης) απαρτίζεται από χιλιάδες εξαρτήματα, είναι λογικό κάποια να μην έχουν ακριβώς την ποιότητα και τις επιδόσεις που επιθυμούμε.
Κάνουμε λοιπόν ένα μικρό “πείραμα” πάνω σε ένα καινούργιο SYM VF 125 προδιαγραφών Euro 5 και τοποθετούμε κάποια περιφερειακά εξαρτήματα που επιλέξαμε, μέσα από τις εταιρίες που αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα η Bike Alert Hellas.
Ξεκινήσαμε με τα τακάκια των δίσκων θέλοντας να δοκιμάσουμε τα προϊόντα της Ferodo και προτιμήσαμε την οικονομική λύση των τύπου Eco-Friction.
H τοποθέτησή τους στον μπροστινό τροχό έγινε εύκολα, όπως και η εφαρμογή των Ferodo στην πίσω δαγκάνα, με τη μόνη διαφορά ότι ο… ερασιτέχνης “εφαρμοστής” είχε ξεχάσει να παρατηρήσει ή σημειώσει πώς έμπαιναν οι αποστάτες του οπίσθιου τροχού, με αποτέλεσμα να σπαταληθεί παραπάνω από μία ώρα (και λίγα λέμε) απελπισίας, με πολλές επαναλήψεις του σχεδόν υπαρξιακού ερωτήματος: “πώς είναι δυνατόν να μην μπαίνει ο τροχός στη θέση του, αφού όλα είναι σωστά τοποθετημένα;”
Τελικά ένας πιο έμπειρος επί του θέματος φίλος-συνεργάτης μόλις είδε το πρόβλημα, δοκίμασε να βάλει τον αποστάτη σε άλλο σημείο και ο τροχός μπήκε “γάντι” αμέσως.
“Θαύμα-θαύμα” ανέκραξε ο πρώτος εφαρμοστής και μονολόγησε: “Για να μάθεις να φωτογραφίζεις πρώτα κάτι πριν το λύσεις την επόμενη φορά”. Να λοιπόν που ακόμα και τα τεχνικά άρθρα προσφέρουν ηθικά διδάγματα.
Τι έκαναν όμως τα Ferodo Eco στο φρενάρισμα του VF όταν αυτό βγήκε στο δρόμο; Παρόλο που νομίζαμε ότι έπρεπε να στρωθούν πρώτα για να ζευγαρώσουν με τους δίσκους, που είχαν ήδη δημιουργήσει σχέση (και αυλακώσεις ) με τα στοκ τακάκια, εντυπωσιαστήκαμε από την ταχύτατη καλή απόδοση των Ferodo.
“Πάτησαν” αμέσως σωστά και πρόσφεραν άμεσα δύναμη στην επιβράδυνση και αίσθηση στη μανέτα και το πεντάλ του πίσω φρένου! Απρόσμενο τουλάχιστον.
Το δεύτερο που κάναμε ήταν να αλλάξουμε τα αλυσιδο-γράναζα, βάζοντας τα “μαμίσια” – που ήταν απλής, οικονομικής κατασκευής – στην άκρη, για να τεστάρουμε τα γρανάζια και την αλυσίδα της JT.
Σε αυτή την περίπτωση δεν είχαμε “δράματα” στην τοποθέτηση, αλλά είχαμε αργότερα όταν το μηχανάκι βγήκε στο δρόμο όπως θα δούμε παρακάτω…
Τα γρανάζια μπήκαν εύκολα, το ίδιο και η αλυσίδα Ο’Ring με χρυσά πλακάκια και όταν καβαλήσαμε το παπί για την πρώτη βόλτα, είδαμε στην πράξη το πόσο ήσυχη και ποιοτικότερη έγινε η κύλιση.
Αυτό που δεν γνωρίζαμε όμως ήταν ότι είχαμε τοποθετήσει κατά λάθος γρανάζια από το μοντέλο Euro 4 (15 δόντια μπροστά και 37 πίσω) τα οποία είναι πιο “μακριά” από το μοντέλο Euro 5 που έχει κοντύτερη τελική μετάδοση, με αποτέλεσμα το παπί μας να αποκτήσει πολύ μακριές σχέσεις: η πρώτη ταχύτητα δυσκολευόταν να ξεκινήσει το παπί σε ανηφόρα, ενώ το πιο φαιδρό σύμπτωμα ήταν ότι ξαφνικά είχε “χάθεί” η 4η ταχύτητα! Βρε πού πήγε, πού πήγε, κάπου εδώ δεν ήταν;
Η τρίτη σχέση του ημιαυτόματου κιβωτίου είχε μακρύνει τόσο πολύ που έβγαζε καμιά 100 km/h στο κοντέρ (και βάλε) και μόλις έμπαινε η 4η… ο κινητήρας κρέμαγε. Άντε πάλι πίσω για να πάρουμε το σωστό κιτ γραναζιών αλυσίδας της JT και οι κανονικές επιδόσεις του μοντέλου επέστρεψαν.
Η τρίτη “βελτιωσούλα” που κάναμε στο VF 125 είχε να κάνει με τους καθρέφτες, κι αν αυτό σας φαίνεται αστείο, σας πληροφορούμε πως δεν είναι καθόλου, αφού έχει να κάνει με το τεράστιο θέμα που λέγεται “οδηγώ και κοιτάω καθρέφτες”, συνήθεια που όπως βλέπουμε καθημερινά δεν εξασκείται από συνάδελφους μοτοσυκλετιστές στο δρόμο με θλιβερά αποτελέσματα.
Βασικά, πολλοί τους έχουν καταργήσει για τον εξωφρενικό λόγο ότι “χαλάει την αισθητική του δίτροχού τους” τη στιγμή που με αυτό τον τρόπο κινδυνεύει σε μεγάλο βαθμό την ακεραιότητά τους… από τους κάθε είδους τρελούς που κινούνται πίσω τους ή κολλάνε πάνω τους για κάποιους διαστροφικούς λόγους.
Εδώ και χρόνια αλλάζουμε τους καθρέφτες μας στα δίτροχά μας αμέσως μετά την απόκτησή τους, ειδικά όταν χρησιμοποιούν “σπορ”, αιχμηρού στυλ κατασκευές, που αφήνουν επικίνδυνες τυφλές γωνίες.
Και πάντα βάζουμε συγκεκριμένους μεγαλύτερους και οβάλ σχήματος που δίνουν τουλάχιστον ένα 50% καλύτερο οπτικό πεδίο από πριν. Κι ας “χαλάει” η εμφάνιση του σκούτερ, της μοτοσυκλέτας ή του παπιού μας, προτιμούμε την ασφάλεια παρά την ομορφιά, του συνόλου.
Και οι καθρέφτες που βάζουμε εδώ και χρόνια είναι… από Honda Innova 125, τους οποίους φέρνει η Bike Alert Hellas στην Ελλάδα, μιας και είναι η αντιπροσωπεία της ισπανικής Vicma που ειδικεύεται στο χώρο.
Τέλος, μια ακόμα “βελτίωση” στην οποία προχωρήσαμε ήταν η αντικλεπτική προστασία κι έτσι εφοδιαστήκαμε με μια μικρού μεγέθους, έξυπνη κλειδαριά που μπαίνει στο μπροστινό δισκόφρενο και κυρίως μεταφέρεται πολύ εύκολα.
Το SYM VF 125 έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει και μεγαλύτερη κλειδαριά, αφού ο αποθηκευτικός του χώρος κάτω από τη σέλα χωράει κάμποσα μικροαντικείμενα. Εμείς προτιμήσαμε την Abus 39 Victory λόγω του μικρού της μεγέθους γιατί μπορεί να χωρέσει και “σφηνωτή” σε σημεία κάτω από τη σέλα πολλών δίτροχων… εκεί που δεν υπάρχει χώρος. Επίσης μπορεί να μεταφερθεί και στην τσέπη του παντελονιού ή του μπουφάν, τακτική που δεν συστήνεται βεβαίως λόγω επικινδυνότητας σε περίπτωση πτώσης.
Μαντέψτε τι έγινε την τρίτη-τέταρτη φορά που βάλαμε την κλειδαριά. Ο υπεύθυνος της συγκεκριμένης φάσης δεν χρησιμοποίησε τον χαρακτηριστικό λαστιχένιο κόκκινο δακτύλιο της κλειδαριάς (ενώνεται με λεπτό κορδόνι με αυτήν) που μπαίνει στο δεξί γκριπ του τιμονιού, για να σε προειδοποιήσει να μην ξεκινήσεις με την κλειδαριά πάνω στη δισκόπλακα. Ε, φαντάζεστε τη συνέχεια. Από το “δεν βάζω τον δακτύλιο στο γκριπ γιατί έτσι κι αλλιώς θα θυμηθώ ότι έβαλα την κλειδαριά”, πήγαμε στο “αμάν ξέχασα την κλειδαριά” μέσα σε μια γκαζιά…
Αυτά λοιπόν με τις μικρο-βελτιώσεις και παρεμβάσεις μας πάνω στο SYM VF 125, κι αν σας άρεσαν οι περιπέτειές μας και οι ιστορίες μας, μπορεί να το ξανακάνουμε με κάποιο άλλο μοντέλο…
Περισσότερες πληροφορίες:
Κλειδαριά Abus 39 Victory μαύρο-κόκκινο: www.bikealert.gr
Τακάκια Ferodo Eco SYM VF 125 μπροστά και πίσω: www.bikealert.gr και www.bikealert.gr
Σετ κίνησης αλυσίδα-γραναζια JT SYM VF 125 Εuro 5: www.bikealert.gr και www.bikealert.gr
Καθρέφτες Vicma για Honda Innova 125: www.bikealert.gr και www.bikealert.gr