MotorBike.gr

Άγνωστες μοτοσυκλέτες: Honda CBR750RR 1990, η μητέρα του 900

29/05/2023

Η πρόγονος του Fireblade 900, που δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή

Ποιος γνωρίζει ότι στο παρελθόν είχε υπάρξει μοτοσυκλέτα Honda CBR750RR; Λίγοι, μιας και ήταν πρωτότυπη, παρουσιάστηκε σαν πείραμα, σαν project που έπεσε στη σκιά της θρυλικής Honda CBR900RR Fireblade, η οποία άλλαξε τον ρου της εξέλιξης των σπορ μοτοσυκλετών. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος

Πίσω στα τέλη της δεκαετίας του 1980, η αγορά σπορ μοτοσυκλετών ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστική, με τον κόσμο να δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον, ενώ δεν είχε καμία σχέση με τη σημερινή που δηλώνει αδιάφορη σε αυτού του τύπου τα μοντέλα.

Τα supersport τότε ξεκινούσαν ακόμα κι από τα 250 κυβικά, ανέβαιναν στα 400, 600, 750, 900, 1000, 1100 και πάντα προσπαθούσαν να “αντιγράφουν”, είτε τεχνολογικά, είτε χρωματικά, είτε όσον αφορά τη σχεδίασή τους, τις αντίστοιχες μοτοσυκλέτες που έτρεχαν αγώνες.

Ονόματα όπως Yamaha OW-01, Kawasaki ZXR750R, Suzuki GSX-R750R κ.λπ. ήταν δημοφιλή μεταξύ των μοτοσυκλετιστικών κύκλων, όπως βεβαίως και οι περιορισμένης παραγωγής Racing Replica, οι RC 30 της Honda, με τις οποίες συμμετείχε η γιαπωνέζικη εταιρία στο νεοφερμένο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike (ή WSBK σήμερα) το οποίο είχε ξεκινήσει το 1988.

Στη διερεύνηση για την εκμετάλλευση του ονόματος, αλλά και των επιτυχιών στο Παγκ. Πρωτ. Superbike, το οποίο η Honda είχε κερδίσει τις δυο πρώτες χρονιές (’88 και ’89 με αναβάτη τον αμερικάνο Fred Merkel) ένα από τα μοντέλα που προτάθηκε από το τμήμα Έρευνας & Εξέλιξης ήταν το πολύ όμορφο Honda CBR750RR, ένα πρωτότυπο που λίγοι γνωρίζουν ότι υπήρξε και τελικά έγινε η αιτία για τη γέννηση του Fireblade 900.

Ποιος το είχε φτιάξει, ποιος ήταν ο project leader; Μα ο θρυλικός αρχιμηχανικός Tadao Baba, ο πατέρας της Fireblade 900, ο οποίος σε μια συνέντευξη αργότερα είχε ανοίξει τα χαρτιά του και είχε πει πως : ”Ήταν το 1989 και οδηγούσαμε μαζί με μια ομάδα μηχανικών της Honda ανταγωνιστικές μοτοσυκλέτες στην πίστα, όπως Suzuki GSX-R1100, Yamaha FZR1000 και το δικό μας CBR1000F και σκεφτόμουν πόσο παράδοξο είναι να ονομάζονται σπορ μοτοσυκλέτες ενώ ήταν τόσο ογκώδεις και βαριές. Δεν τους άξιζε να ονομάζονται supersport”.

Ο Baba αποφάσισε να δημιουργήσει το CBR750RR και ο θρύλος λέει ότι όταν τράβηξε το κάλυμμα στα αποκαλυπτήρια της μοτοσυκλέτας -σε στενό κύκλο των ανθρώπων της διοίκησης της Honda- ένα στέλεχος σάστισε με αυτό που είδε, περιγράφοντάς το σαν “μικρή μοτοσυκλέτα, γεμάτη τρύπες”!

Το τεράστιων δοκών περιμετρικό αλουμινένιο πλαίσιο ήταν κυρίαρχο πάνω στο 750, όπως και το θηριώδες “τριγωνικό”, επίσης αλουμινένιο, ψαλίδι, ενώ προβολείς, φέρινγκ και ρεζερβουάρ μοιάζουν πολύ με αυτά του Fireblade 900.

Αν κοιτάξετε προσεκτικά πάνω στην CBR900RR παραγωγής μπορείτε να δείτε πολλά από τα στοιχεία του 750.

Σέλα και ουρά αντλούν την επιρροή τους από το RC30, ενώ ο μπροστινός τροχός των 16 ιντσών δήλωνε ξεκάθαρα ποια θα ήταν η ταχύτητα αντιδράσεων της μοτοσυκλέτας – κάτι που συμπαρέσυρε τη φήμη του Fireblade 900 χαρακτηρίζοντάς το ασταθές.

Επειδή η πρόθεση της Honda με το CBR ήταν να δημιουργήσει την απόλυτη σπορ μοτοσυκλέτα δρόμου αντί να φτιάξει ένα αντίγραφο αγωνιστικού Superbike, τελικά αποφασίστηκε ότι η χωρητικότητα των 750cc που υπαγορευόταν από τους αγώνες SBK δεν ήταν απαραίτητη, αφήνοντας τον Baba ελεύθερo να βρει τον καλύτερο συμβιβασμό μεταξύ βάρος, μέγεθος, ευελιξίας και απόλυτης ισχύος, ανεβάζοντας τον κυβισμό στα 893cc.

Honda CBR900RR Fireblade

«Αρχικά ξεκινήσαμε με ένα CBR750RR, αλλά είχαμε ήδη το VFR 750 για το δρόμο, οπότε σκεφτήκαμε να το κάνουμε 1000. Όμως, όχι και πάλι, αφού εκεί είχαμε το CBR1000F», είπε ο Baba.

«Αντίθετα, είδαμε ότι αν παίρναμε τις διαστάσεις ενός 750, χρησιμοποιούσαμε σαν βάση τον κινητήρα του, διατηρούσαμε την ίδια διάμετρο και αυξάνοντας τη διαδρομή, θα φτάναμε στα 893cc… κι έτσι γεννήθηκε μια νέα κατηγορία των σπορ 900αριών».

Η «θυσία» του CBR750RR, το οποίο σε αυτή την περίπτωση δεν είδε ποτέ το φως της παραγωγής, μας χάρισε ένα σημαντικό ιστορικό κομμάτι, την αξέχαστη CBR900RR Fireblade, που σηματοδότησε ένα νέο σημείο εκκίνησης για τον κόσμο των supersport/superbike μοτοσυκλετών και δημιούργησε τη δυναστεία που βρίσκει τη μέγιστη έκφρασή της στο τελευταίο Ηοnda CBR1000RR-R Fireblade.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!