MotorBike.gr

ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Brave New China – Οι νέες κινέζικες μοτοσυκλέτες του 2021

14/04/2021

Ο δράκος όχι μόνο ξύπνησε, αλλά έρχεται φουριόζος

Οι εποχές που η Κίνα θεωρείτο ως μια χώρα παραγωγής βιομηχανικών και ηλεκτρονικών κακέκτυπων αμφίβολης ποιότητας έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί! Η βελτίωση στις γραμμές παραγωγής και η απόκτηση τεχνογνωσίας συντελούνται με γεωμετρική πρόοδο και όλα δείχνουν πως ακόμα… δεν έχουμε δει τίποτα!

Μπορεί οι καταστάσεις να μην είναι ίδιες αλλά αυτό που συμβαίνει με την Κίνα, θυμίζει κάτι από την ανάπτυξη της Ιαπωνίας μετά τον Β’Π.Π. Απλά, στην περίπτωση της Κίνας συντελείται με πιο γοργούς ρυθμούς.

Η ειδοποιός διαφορά είναι ότι οι Ιάπωνες αντέγραψαν την τεχνολογία των Δυτικών και την βελτίωσαν σε όλους τους τομείς. Οι Κινέζοι από την πλευρά τους, δρουν διαφορετικά.

Αποκτούν όλο και περισσότερη τεχνογνωσία, η οποία βρίσκεται ήδη σε υψηλό επίπεδο και δεν αποτελεί κτήμα της Δύσης μόνο, προσφέροντάς την σε χαμηλότερη τιμή.

Προς το παρόν δεν έχουμε δει συντεταγμένες προσπάθειες για Σινικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον τομέα της τεχνολογίας, αν και εικάζουμε ότι δεν θα αργήσει να έρθει και αυτό.

Ο κόσμος μας έχει αλλάξει κατά πολύ και δεν θυμίζει σε τίποτα τις καταστάσεις που επικρατούσαν παλαιότερα, εβδομήντα, πενήντα, αλλά ακόμα και είκοσι χρόνια πριν.

QJMotor SRT 750: Να τα μας! Adventure δικύλινδρο 750 σε δυο εκδόσεις, με τροχό 17 ιντσών μπροστά και ασφάλτινα ελαστικά και με τροχό 19 ιντσών μπροστά και ελαστικά με έντονη χάραξη. Και οθόνη TFT έχουμε και LED φώτα και USD πιρούνι με ακτινικές δαγκάνες και απόδοση 80 ίππων, με το βάρος βέβαια να ξεφεύγει κάπως, στα 256 κιλά

 

Η αγορά είναι πλήρως παγκοσμιοποιημένη και πολλοί εδραιωμένοι και πασίγνωστοι κατασκευαστές έχουν μεταφέρει τις γραμμές παραγωγής τους στην Κίνα ή σε άλλες αναπτυσσόμενες αγορές, κυρίως για λόγους που έχουν να κάνουν με το προσιτό της παραγωγικής διαδικασίας.

Τα R&D τμήματα βέβαια συνεχίζουν να λειτουργούν κεκλεισμένων των θυρών, όσο αυτό είναι βέβαια δυνατό.

Από την στιγμή, όμως, που οτιδήποτε ξεκινήσει τη συναρμολόγησή του σε μια… offshore γραμμή παραγωγής, με τα ποιοτικά standard που θέτει η εκάστοτε εταιρία, τότε τόσο το αντικείμενο της παραγωγής όσο και η ίδια η παραγωγική διαδικασία μπορούν να αντιγραφούν.

Hanwei G30 Adv: Προφανώς αντιγραφή του Himalayan της Royal Enfield αλλά με υγρόψυκτο κινητήρα 250 κ.εκ. και απόδοση στους 26,5 ίππους.

 

Αυτός είναι, λοιπόν, ο τομέας στον οποίο βελτιώνονται ταχύτατα οι Κινέζοι, έχοντας επίσης ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα, το ότι δεν χρεώνουν τίποτα για την «μπράντα», το brand name.

To πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι συσκευές smartphone και το πώς οι κινεζικές εταιρίες μετατράπηκαν μέσα σε λίγα χρόνια από κατασκευάστριες για λογαριασμό τρίτων, σε πλήρως ανταγωνιστικές εταιρίες, παράγοντας τα δικά τους μοντέλα, με καλύτερα χαρακτηριστικά και με τιμές πολύ φθηνότερες από αυτές των επώνυμων ιαπωνικών και κορεατικών εταιριών.

QJΜotor SRV 500: Από τον όμιλο Qianjiang, το SRV 500 παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβρη, θυμίζει αρκετά Vulcan 650 αλλά αν δεν πειράζει την Kawasaki, εμάς δεν μας πέφτει λόγος! Δικύλινδρος κινητήρας στα 500 κ.εκ., απόδοση 48 ίππων και βάρος 198 κιλών.

 

Στις μοτοσυκλέτες, οι οποίες δεν είναι ακόμα πλήρως ψηφιοποιημένες αλλά τείνουν προς αυτή την κατεύθυνση, τα πράγματα είναι, βέβαια, λίγο πιο περίπλοκα. Ωστόσο αυτό που έχουν καταφέρει σε λιγότερο από δέκα χρόνια οι Κινέζοι είναι εκπληκτικό.

Από κακάσχημες (ε ήταν, τι να κάνουμε…), κακής ποιότητας προτάσεις με απαρχαιωμένη τεχνολογία και αρχαϊκούς κινητήρες μικρού κυβισμού, τώρα είναι ήδη με το ένα πόδι στους κυβισμούς λίγο κάτω από το λίτρο, με καθ’ όλα αποδεκτό και σύγχρονο design και «επικαιροποιημένη» τεχνολογία.

Xianglong JSΧ500-3D: Power Cruiser με δικύλινδρο κινητήρα 471 κ.εκ., απόδοση 33 ίππους και «ψαρωτικό» ανεστραμμένο μπροστινό με ακτινικές δαγκάνες. Η εμφάνισή του είναι ιδιαίτερα “ευρωπαϊκή”.

 

Το σημαντικότερο; Οι προτάσεις αυτές διατίθενται σε τιμές από αρκετά-μέχρι πολύ χαμηλότερες από αυτές των επώνυμων και καταξιωμένων κατασκευαστών.

Οι κατ΄ αντιπαράθεση συγκρίσεις βέβαια, όπου αυτές είναι δυνατές, δείχνουν ότι οι «παραδοσιακοί» κατασκευαστές έχουν ακόμα το πάνω χέρι, αλίμονο αν δεν το είχαν, όταν ζητάνε διπλάσια χρήματα για τα μοντέλα τους, ωστόσο σημασία δεν έχει αυτό το προφανές στοιχείο.

Lifan KP350: Γυμνό με εντυπωσιακή σχεδίαση και δικύλινδρο κινητήρα 350 κ.εκ. που αποδίδει 28 ίππους. Πλαίσιο χωροδικτύωμα και ανεστραμμένο πιρούνι, ABS και LED φώτα

 

Αυτό που έχει σημασία είναι ότι οι προτάσεις από την Κίνα είναι πλέον καθ’ όλα αξιοπρεπείς και οι περισσότερες αποτελούν αυτό που λέμε, τίμιες αγορές.

Αφού έχουμε φτάσει σε αυτό το σημείο μέσα σε λίγα χρόνια, τι μας επιφυλάσσει το μέλλον άραγε; Ειδικά όταν το μέλλον θα βασίζεται όλο και περισσότερο στα ηλεκτρονικά και στα ηλεκτρικά, όπου ήδη η Κίνα έχει τρομερή τεχνογνωσία και εταιρίες επενδύουν πολύ στο R&D αυτού του τομέα;

Hanway Furious 250SC: Με υγρόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα 125 κυβικών και εμφάνιση που θα μπορούσε να σταθεί κάλλιστα δίπλα σε ευρωπαϊκές κατασκευές. Το design των Κινέζων έχει ξεφύγει από αυτά που βλέπαμε παλιά και αυτό γίνεται αντιληπτό ολοένα και περισσότερο.

 

Ό,τι κι αν μας επιφυλάσσει το μέλλον, αυτό που γνωρίζουμε με σιγουριά είναι πως υπάρχουν ήδη έτοιμες προς λανσάρισμα Adventure προτάσεις 700+ cc από την Κίνα, ενώ σύντομα θα ακολουθήσουν και πολυκύλινδρα μοντέλα με κυβισμούς πάνω από το λίτρο.

Dayun DY300: Δικύλινδρο, υγρόψυκτο, 8βάλβιδο με 29 ίππους, 170 κιλά γεμάτο και εμφάνιση… και πάλι δανεισμένη από την Kawasaki. H γιαπωνέζικη εταιρία “αρέσει” στην Κίνα.

Το εντυπωσιακό είναι ότι πέραν των εταιριών και ομίλων εταιριών που γνωρίζουμε οι περισσότεροι εδώ στη Δύση, όπως οι Zontes-Daytona, Loncin-Voge, QJ-Βenelli και CFMoto για παράδειγμα, συνεχώς ξεπετάγονται ή για να το θέσουμε καλύτερα «ανακαλύπτονται» νέες εταιρίες με μοντέλα που θα μπορούσαν πολύ άνετα να κάνουν καριέρα στα μέρη μας.

Φωτογραφίες: newmotor.com.ch

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!