SuperPapi

ΘΡΥΛΙΚΑ ΠΑΠΙΑ: Kawasaki Pet M5, 1961: Το πρώτο της Kawasaki

Το πρώτο παπί της Kawasaki

17/03/2016

Ένα Pet απο την Kawasaki

Mε μικρή καθυστέρηση, μετά τις Honda, Yamaha, Suzuki και η Kawasaki μπήκε στον χορό των παπιών εμφανίζοντας το πρώτο της μοντέλο τον Νοέμβριο του 1960.

Η συνεργασία της Kawasaki Aircraft Co. Ltd και της θυγατρικής Meihatsu Motorcycle Division που ασχολείτο με τα δίτροχα (μετά από την κατασκευή ενός 125αριού δρόμου, του 125B7) παρουσίασε τον Οκτώβριο του 1960 στο Japan Auto Show τον δεύτερο καρπό: ένα όμορφο δίχρονο 50άρι παπί που χρησιμοποιούσε την πρόσφατη τεχνολογία “πλαστικών” υλικών και είχε τα περισσότερα μηχανικά του μέρη καλυμμένα.

Ήταν το Kawasaki Pet M5 και χρησιμοποιούσε έναν δίχρονο κινητήρα 50 κυβικών εκατοστών με σασμάν 3 σχέσεων.

Kawasaki Pet-1

Η παραγωγή ξεκίνησε τον Ιούνιο του 1961. Το Μ5 ήταν φτιαγμένο από πρεσσαριστή λαμαρίνα ήταν καλυμένο από πλαστικά κομμάτια, διατηρώντας μια “καθαρή” εικόνα για το μάτι του παρατηρητή-καταναλωτή.

Παράλληλα έμοιαζε – μάλλον περισσότερο απ’ ότι έπρεπε – με το πρώτο παπί της Yamaha, το MF1, που βγήκε στη γιαπωνέζικη αγορά τον ίδιο καιρό.

0509

Το Kawasaki Pet M5 ήταν ένα μηχανάκι καθημερινής μετακίνησης και ικανοποιούσε την ανάγκη του κόσμου που ήθελε κάτι πιο δυνατό από το

αργό τετράχρονο Super Cub της Honda. Τα Μ5 είχαν καλές πωλήσεις. Από τα 5.400 παπιά που πουλήθηκαν το 1961, οι πωλήσεις εκτινάχθηκαν στα 17.000 την επόμενη χρονιά.

Σημαντική εξέλιξη εκείνη την εποχή ήταν ότι η πρώην θυγατρική Meihatsu απορροφήθηκε από την μητρική εταιρία το 1961 και μετατράπηκε σε τμήμα πώλησης των δίτροχων της Kawasaki. Από το σήμα της Meihatsu η εταιρία γίγας (Kawasaki Heavy Industries) είχε περάσει στο σήμα της Kawasaki.

Το Kawasaki Pet Μ5 ήταν το πρώτο ταπεινό δίτροχο που φόρεσε το έμβλημα της, μετέπειτα, θρυλικής Kawasaki.

Kawasaki Pet-3

Καλό είναι να καταγράψουμε – έτσι για την ιστορία – τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Kawasaki Ρet M5, τα οποία σημειώστε ότι τα βρήκαμε μετά από πολύ κόπο και χρόνο. Το μεταξόνιο έφτανε τα 1.155mm, το βάρος τα 70, το ντεπόζιτο χώραγε 3.6L (η χωρητικότητα των παπιών παραμένει μέχρι σήμερα ίδια…) και ο κινητήρας ήταν αερόψυκτος, δίχρονος 49cc (διαμ. x διαδρ. 41 × 37.8mm) συμπίεση 10.0 και ιπποδύναμη 4.5 ίπποι/ 8.000rpm, μέγιστη ροπή 0.42kg-m/6.000rpm, σασμάν μύλος 3 ταχυτήτων, τελική 75 km/h, τιμή 63,000 yen το 1961.

Οι αναρτήσεις ήταν και οι δυο με λάστιχα η μπροστινή ανάρτηση με ράβδους στρέβλωσης τύπου Neidhardt formula, και η πίσω με ψαλίδι και μονό αμορτισέρ. Ίδια ανάρτηση με το Yamaha MF-1 που εμφανίστηκε περίπου την ίδια περίοδο. Ποιος είχε αντιγράψει ποιόν; Δεν θα μάθουμε ποτέ.

Kawasaki Pet2

Tο Kawasaki Ρet M50 αντικατέστησε το 1967 το M5, με αυτόματο φυγοκεντρικό συμπλέκτη. Θα πρέπει να φτάσουμε στη δεκαετία του ’80 και συγκεκριμένα το 1981 για να δούμε την Kawasaki να παρουσιάζει δίχρονα 50άρια, τα θρυλικά Kawasaki AR50 και Kawasaki AE50…

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!