MotorBike.gr

ΡΩΣΙΑ: Από την εκτίναξη… στον πάτο η αγορά μοτοσυκλετών

02/07/2020

Ρούσκι Μοτατσίκλ*…

Ρούσκι Μοτατσίκλ” σημαίνει “Ρώσικη Μοτοσυκλέτα”, κι αφού μάθαμε τα πάντα για τις ευρωπαϊκές αγορές μοτοσυκλέτας ας ρίξουμε και μια ματιά σε μια “ξεχασμένη” γωνιά της Ευρώπης που λέγεται Ρωσία. Μια χώρα της οποίας η αγορά μοτοσυκλέτας κατέρρευσε από τις 170.000 πωλήσεις του 2013, στις 7.000 του 2017! Ας δούμε πως συνέβη αυτό το “θαύμα”…

Πόσο ενδιαφέρον έχει ότι στους καιρούς που ζούμε μπορεί κάποιος να ενημερωθεί για πράγματα που σε παλαιότερες εποχές ούτε κατά διάνοια είχε τη δυνατότητα να κάνει.

Πώς να μάθεις για παράδειγμα πόσες μοτοσυκλέτες πωλούνται τον χρόνο σε μια αχανή χώρα σαν τη Ρωσία, 10 χιλιάδες, 50 χιλιάδες  ή 200 χιλιάδες; Έπρεπε να έχεις γνωστούς που παράλληλα να είναι και γνώστες του θέματος για να σε ενημερώσουν, κι όλα αυτά σε επίπεδο συζήτησης.

Τώρα όμως υπάρχει το internet και η “παγκοσμιοποίηση της πληροφορίας”, υπάρχει και η εταιρία στατιστικής Autostat στη Ρωσία που μας ενημερώνει για το μοτοσυκλετιστικό ποιόν των Ρώσων.

Κοιτάξτε, λοιπόν, τι έχει γίνει στη ρώσικη αγορά δύο τροχών: από την εκτίναξη των πωλήσεων του 2013 με 170.000 δίτροχα να πωλούνται  και τη Ρωσία να φιγουράρει ανάμεσα στις μεγάλες δυνάμεις της Ευρώπης, φτάσαμε το 2018 να ταξινομούνται μόλις 5.000 μοτοσυκλέτες! Από τον παράδεισο στην κόλαση… κι ακόμα παρακάτω.

Ας δούμε όμως πως συνέβη αυτό το “θαύμα”.

Να ξεκινήσουμε από τα “καλά” νέα, αφού η ρωσική αγορά νέων μοτοσυκλετών το 2019 αυξήθηκε. Σύμφωνα με την Autostat, πέρυσι οι Ρώσοι αγόρασαν 13.000 νέες μοτοσυκλέτες, που είναι 38% περισσότερες από ό, τι το 2018.

Σύμφωνα με ειδικούς η αγορά μοτοσυκλετών στη Ρωσία δείχνει τάσεις ανάκαμψης για δεύτερη συνεχή χρονιά.

Και μη νομίσετε ότι οι συνάδελφοι Ρώσοι μοτοσυκλετιστές προτιμούν τίποτε αρχαιοπρεπή, ντόπιας κατασκευής μοντέλα, βγαλμένα από ασπρόμαυρες ταινίες του Β’ Παγκ. Πολέμου.

Αντιθέτως, και αυτοί κινούνται με την ευρωπαϊκή τάση που τους θέλει να προτιμούν τις μοτοσυκλέτες της BMW. Το γερμανικό εργοστάσιο είχε την τιμητική του το 2019, με 2.258 πωλήσεις και αύξηση 20% από το 2018, με τις μεγαλύτερες πωλήσεις να αποσπούν τα δικύλινδρα μοντέλα της εταιρίας.

Η θρυλική Ural, με πολλούς θαυμαστές σε όλο τον κόσμο πλέον

Μοτοσυκλετισμός παλαιού ρωσικού τύπου…

 Η δεύτερη θέση στην κατάταξη καταλαμβάνεται από μια ντόπια “εταιρία-λογότυπο” κινεζικών μοτοσυκλετών, που πούλησε 1.615 μονάδες, ενώ τρίτη έρχεται η Ινδική Bajaj με 1.446 μονάδες.

Κάμποσες Harley-Davidson (969 μονάδες) πουλήθηκαν πέρσι στη Ρωσία, ενώ όπως παρατηρούμε οι ακριβές μοτοσυκλέτες δεν τα πηγαίνουν καθόλου άσχημα (λεφτά υπάρχουν… και στη Ρωσία). Το μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων απορρόφησε η Μόσχα, αφού κλασικά και εδώ το 25-30% της αγοράς της χώρας πηγαίνει στην πρωτεύουσα.

Πέρα από τις ευρωπαϊκές μοτοσυκλέτες που αρέσουν στους Ρώσους (BMW, Ducati, Triumph, ΚΤΜ, κλπ) παραπάνω από το 20% της αγοράς αφορά γιαπωνέζικες μάρκες.

Παρήγορο είναι ότι το πρώτο τρίμηνο του 2020 οι πωλήσεις μοτοσυκλετών διπλασιάστηκαν, με αύξηση κατά 100,9%, ενισχύοντας την πορεία ανάκαμψης μετά την τεράστια κατάρρευση που δέχθηκε η αγορά στο παρελθόν. Τι συνέβη από το 2013 και και μετά;

Μέχρι και τότε η Ρωσία ήταν μεταξύ των 30 κορυφαίων αγορών στον κόσμο. Το 2013 η αγορά εμφάνιζε πραγματικά μεγάλη δυναμική με περισσότερες από 170.000 πωλήσεις και σχεδόν 200 εταιρίες στην αγορά. Ήταν οι επιπτώσεις των διεθνών κυρώσεων που γονάτισαν την αγορά, μετά τα προβλήματα με την Ουκρανία, την προσάρτηση της Κριμαίας από τους Ρώσους και τον πόλεμο στην Ανατολική Ουκρανία.

Με τις εισαγωγές μοτοσυκλετών και δίτροχων γενικότερα να μπλοκάρονται από τους “Δυτικούς”, όπως και όλες οι περιφερειακές δραστηριότητες (π.χ ανταλλακτικά), η αγορά κατέρρευσε. Κατά την περίοδο 2013-2015 χάθηκε το 70% των πωλήσεων και ο απόλυτος “πάτος” έφτασε το το 2017, έτος κατά το οποίο πουλήθηκαν μόλις 7.145 μονάδες, εξαφανίζοντας σχεδόν τις μοτοσυκλέτες από τη Ρωσία!


Ωστόσο, το 2018 και το 2019 σημειώθηκε ανάκαμψη με το 2019 να φτάνει τις 13.044 μονάδες, αλλά και πάλι η ρώσικη αγορά παραμένει τρεις φορές κάτω από την αντίστοιχη ελληνική.

Τα μερίδια ανά προέλευση κατασκευαστή στις πωλήσεις της ρώσικης αγοράς είναι: Γερμανία 21%, Ιαπωνία 20,5%, Κίνα 15% και ΗΠΑ 11,5%. Όσο δε για τους Ρώσους κατασκευαστές – οι οποίοι λόγω του ψυχρού πολέμου μονοπωλούσαν την αγορά –  σήμερα αποσπούν μόλις… το 1% των πωλήσεων, με τα ρώσικα εργοστάσια να ασχολούνται κατά κύριο λόγο με τις εξαγωγές. Για παράδειγμα η ΙΜΖ Ural από το Irbit, που έχει παράξει μέχρι σήμερα 3,2 εκατομμύρια μοτοσυκλέτες με boxer κινητήρα,   σχεδόν ό,τι  παράγει πηγαίνει σε Δυτικές αγορές.

(ακολουθεί “απίστευτο” video-δωράκι με τα βασανιστήρια στα οποία υποβάλλουν οι δοκιμαστές της ρωσικής Ural στις μοτοσυκλέτες τους. Με τέτοιους δρόμους και συνθήκες πώς να μην είναι πιο δημοφιλή τα σκληροτράχηλα ATV😉

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!