Θρυλικά… πανάκριβη
Η εταιρία μοτοσυκλετών Brough Superior δημιουργήθηκε από τον George Brough το 1919 στο Nottingham της Αγγλίας και πάνω απ’ όλα ο χαρακτηρισμός που έμεινε στην ιστορία ήταν “η Rolls Royce των δύο τροχών” αφού οι επιδόσεις κατά κύριο λόγο, αλλά και η οδική της συμπεριφορά θεωρούνταν για δεκαετίες “άπιαστες”.
“Πανάκριβες, εξεζητημένες, ελιτιστικές, μόνο για πλούσιους” ήταν πάντα οι μοτοσυκλέτες της Brough Superior, η οποία μέχρι το 1941 που έβαλε λουκέτο, κατασκεύασε μόλις 3.048 μοτοσυκλέτες, από τις οποίες 8 είχε αποκτήσει ο διάσημος τότε Τόμας Έντουαρντ Λόρενς ή “Λόρενς της Αραβίας”.
Σήμερα, περίπου 1.000 προπολεμικές Brough Superior έχουν διασωθεί σε όλο τον κόσμο ως πολύτιμα συλλεκτικά κομμάτια. Μερικές από αυτές έχουν πετύχει σημαντικές αγωνιστικές διακρίσεις, όπως για παράδειγμα την κατάρριψη του ρεκόρ ταχύτητας το 1937 (237km/h).
Μετά από πολλές περιπέτειες των δικαιωμάτων του ονόματος της εταιρίας αυτό κατέληξε στα χέρια του Άγγλου Mark Upham, ο οποίος τo 2011 – και προκειμένου να προβάλει την προσπάθεια αναβίωσης της Brough Superior- ταξίδεψε με την ομάδα του στη διάσημη ξερή λίμνη Bonneville Salt Flats της Γιούτα των ΗΠΑ όπου κατέρριψε δύο νέα παγκόσμια ρεκόρ.
Από τότε κατασκευάστηκαν πολλές χειροποίητες SS100 (όπου SS, βλέπε Super Sport), οι οποίες πουλήθηκαν σε πάμπλουτους συλλέκτες ανά τον κόσμο και σε τιμές που ξεπερνούν τις 80.000€.
Το 2019 η Brough Superior γιορτάζει τα 100α της γενέθλια, ενώ βρίσκεται πλέον σε γαλλικά χέρια. Η Boxer Design, που κατασκευάζει και τον – ιδιαίτερο – κινητήρα με έδρα την Τουλούζη, είναι ο ιδιοκτήτης του θρυλικού βρετανικού ονόματος. Για το 2019 θα παράξει συνολικά 150 μοτοσυκλέτες, ενώ από την επετειακή έκδοση της SS100 θα παραχθούν 100 αριθμημένα κομμάτια που θα κοστίζουν 100.000€ έκαστο!
Από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών χρησιμοποιεί έναν σχετικά γνωστό υγρόψυκτο V-2 κινητήρα 997cc – ο οποίος είχε χρησιμοποιηθεί στις μοτοσυκλέτες της γαλλικής Voxan που πλέον έχει κλείσει – σε δύο εκδόσεις: η μία αποδίδει 100 ίππους στις 9.800rpm και 89Nm ροπή στις 7.450 rpm, ενώ υπάρχει και “ανοιχτή” έκδοση με 130 ίππους και ροπή 120Nm. Αυτό που είναι πιο εντυπωσιακό είναι το βάρος, που έχει κρατηθεί στα 186 κιλά, χάρη στο συνδυασμό χρήσης αλουμινίου, ινών άνθρακα και τιτανίου.
Οι τροχοί, σε στυλ Art Deco, είναι φτιαγμένοι από αλουμίνιο billet, οι εξατμίσεις είναι τέσσερις, τέσσερις είναι και οι δίσκοι που διαθέτει η μοτοσυκλέτα στο σύστημα φρένων της (!) και τα φτερά είναι μεταλλικά χειροποίητα, όπως και πολλά άλλα εξαρτήματα της SS 100.
Πολύ ενδιαφέρουσα είναι η συνολική σχεδίαση η οποία προσπαθώντας να είναι εξεζητημένη φτάνει σε αισθητικές ακροβασίες και υπερβολές. Ενδιαφέρον είναι το μπροστινό σύστημα ανάρτησης που είναι τύπου Fior ή Hossack (παρόμοιο χρησιμοποιεί σήμερα η BMW K1600).
Όσο για την τιμή των 100.000€, που υποτίθεται ότι είναι ιδιαίτερα υψηλή μην ανησυχείτε… οι Brough Superior SS100 Anniversary έχουν ήδη ξεπουλήσει, αποτελώντας εξ άλλου, εκτός των άλλων, και πολύ καλή επένδυση.