MotorBike.gr

Ducati Multistrada: Αφιέρωμα για τα 20 χρόνια της οικογένειας

13/09/2023

Δυο δεκαετίες συγκινήσεις

Καθώς το Multistrada κλείνει είκοσι χρόνια από τη μέρα της πρώτης του εμφάνισης, κάνουμε μια αναδρομή στο παρελθόν της πετυχημένης οικογένειας που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της Ducati, αλλά και τον κόσμο της μοτοσυκλέτας γενικότερα.

Ένα όνομα και μια υπόσχεση. Το όνομα Multistrada (που σημαίνει «Πολλοί δρόμοι») – ήταν το ιδανικό για μια μοτοσυκλέτα που έμελλε να διαμορφώσει την ιστορία της Ducati όπως λίγες άλλες.

Είναι ένα όνομα που λέει τόσα πολλά για ένα μοντέλο που έκανε την υπέρβαση και άλλαξε την πορεία της ιταλικής εταιρίας, δημιουργώντας τελικά “ένα brand μέσα στο brand” της Ducati.

Το όνομα Multistrada είναι διεθνές, γιατί προφέρεται πάντα με τον ίδιο τρόπο, είτε από Ιταλούς, είτε από Γάλλους, Γερμανούς ή Αυστραλούς.

Μπροστά από την εποχή του επί είκοσι χρόνια. Η ιδέα ήταν να δημιουργηθεί ένα πολυπρόσωπο, πολυτάλαντο Ducati,  πιο ευέλικτο ώστε να μπορεί να προσαρμόζεται σε ποικίλες συνθήκες χρήσης –χωρίς να ξεχνά την υψηλή απόδοση που χαρακτηρίζει κάθε Ducati. Και η ιδέα αυτή υλοποιήθηκε με επιτυχία το 2003.

Είκοσι χρόνια και περισσότερες από 100.000 πωλήσεις αργότερα, το Multistrada έχει χαράξει δικά του απροσδόκητα μονοπάτια, βαδίζοντας σε δρόμους που η Ducati δεν είχε εξερευνήσει πριν.

Η άφιξη κάθε νέου Multistrada στην αγορά αποτελούσε ορόσημο όχι μόνο για τη Ducati, αλλά και για ολόκληρο τον κόσμο της μοτοσυκλέτας, φέρνοντας νέες τεχνολογίες στο χώρο.

2003: Multistrada 1000 – Η πρώτη γενιά

Το 2003 σηματοδοτεί την έναρξη της οικογένειας των Multistrada.

Μέχρι εκείνη τη στιγμή η Ducati είχε συνδεθεί με supersport και σπορ κατασκευές.

Η 916 και το Monster είχαν γίνει εμβληματικά μοντέλα, ενώ οι μοτοσυκλέτες της εταιρίας απευθύνονταν κυρίως στους λάτρεις της γρήγορης και αγωνιστικής οδήγησης.

Η Ducati συνειδητοποιεί ότι ενώ τα σπορ μοντέλα ικανοποιούν τους σκληροπυρηνικούς αναβάτες, το μέλλον ζητά πιο ευέλικτα, πολυχρηστικά μοντέλα, κατάλληλα και για σπορ, αλλά και τουριστική χρήση, ακόμα και φορτωμένα με μπαγκαζιέρες. Όλα αυτά χωρίς, όμως, να χάνεται το πνεύμα της Ducati.

Με τον μπροστινό τροχό των 17 ιντσών, τη στιγμή που τα υπόλοιπα crossover της εποχής είχαν τροχό 18 ιντσών, το ολοκαίνουργιο Multistrada υπόσχεται την οδική συμπεριφορά ενός supermotard με υψηλές επιδόσεις.

Η μοτοσυκλέτα ήταν σίγουρα Crossover, αλλά διέθετε την ψυχή των Ducati και όλα τα κατάλληλα χαρακτηριστικά, συμπεριλαμβανομένου του πλαισίου χωροδικτυώματος, του μονόμπρατσου ψαλιδιού, του αερόψυκτου V-2 κινητήρα Desmodue 1100 cc και του ξηρού πολύδισκου συμπλέκτη. Κι όλα αυτά με βάρος ρεκόρ μόλις 195 κιλών…

Το “βαρύ” μπροστινό κομμάτι της μοτοσυκλέτας, έμοιαζε να τονίζει την ταχύτητα με την οποία θα ορμούσε στις στροφές. Ήταν μια Ducati που δεν είχε ξαναδεί κανείς.

Ήταν όμως πραγματική Ducati το Multistrada; Αναμφίβολα ναι, καθώς χρησιμοποιούσε τα “ιερά” χαρακτηριστικά της μάρκας: τον εμβληματικό δικύλινδρο V-2 κινητήρα και το πλαίσιο χωροδικτύωμα.

Το Multistrada ήταν μια μοτοσυκλέτα που χάραζε τον δικό της πρωτοποριακό δρόμο, κερδίζοντας σε όγκο χωρίς όμως να χάνει την ιταλική της κομψότητα.

Για παράδειγμα, το ρεζερβουάρ του φτιαχνόταν από ένα ενιαίο κομμάτι που κατέληγε κάτω από τη σέλα του αναβάτη, μια λύση που άρχισαν να υιοθετούν τα Superbike και τα MotoGP της εποχής.

Και μετά ήταν η σχεδίαση: τόσο διαφορετική και τόσο τολμηρή συνάμα.

Ο Pierre Terblanche, ο σχεδιαστής της Ducati εκείνη την εποχή, δημιουργεί ένα μοναδικό σχήμα, ασυνήθιστο και πρωτότυπο.

Όποιοι οδηγούν τα Multistrada απολαμβάνουν τη γρήγορη οδήγηση, αλλά δεν ξεχνούν τον τουρισμό, αφού έχουν τη δυνατότητα να κινούνται και εκτός δρόμου.

Το 2005 φέρνει την έκδοση S, με πιρούνι Öhlins και αμορτισέρ που έρχεται απευθείας από την supersport 999S, μαζί με εξαρτήματα από ανθρακονήματα και επιπλέον 8 ίππους.

Ducati Multistrada 620, η πρώτη «μικρή»

Mετά την έλευση του 1000 DS, γίνεται σύντομα σαφές ότι το Multistrada δεν θα είναι ένα και μοναδικό μοντέλο, αλλά θα ξεκινήσει μια νέα σειρά μοτοσυκλετών.

Θα είναι η τέταρτη οικογένεια της Ducati, δίπλα στις ήδη υπάρχουσες: Superbike, Supersport και Monster. Έτσι το 2004 στο σαλόνι Intermot της Κολωνίας στη Γερμανία, η Ducati παρουσιάζει μια πιο σπορ έκδοση S για πιο έμπειρους αναβάτες, αλλά και το μικρό Multistrada 620, που γίνεται το βασικό μοντέλο της οικογένειας με τον μικρότερο κυβισμό.

Σήμερα η Ducati προσφέρει την τελευταία γενιά των Multistrada. Που είναι σπορ μεν, αλλά πιο προσανατολισμένα στον τουρισμό, κι ικανά για εκτός δρόμου διαδρομές, ενώ παράλληλα είναι και πιο εύχρηστα μέσα στο αστικό περιβάλλον. Πρόκειται για τα πιο προηγμένα Multistrada όλων των εποχών.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!