SuperPapi

ΘΡΥΛΙΚΑ ΠΑΠΙΑ: Honda CT 110: Ένα παπί που το έλεγαν “Postie”

20/01/2016

Aυστραλέζικη υπόθεση

Tο Honda CT110 είναι ένα παπί θρυλικό, με μοναδικά χαρακτηριστικά, όχι όμως για την Ευρώπη ή τον υπόλοιπο κόσμο. Πουλήθηκε κυρίως στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία και χρησιμοποιήθηκε από τα εκεί Ταχυδρομεία. Γι’ αυτό ονομάστηκε Postie (o μικρός ταχυδρόμος, postman).

Το Honda CT110 παρουσιάστηκε το 1980 και ήρθε στην αγορά σαν αντικαταστάτης του “παππού παπιού-ψευδοεντούρο” του CT90 (παραγωγής 1966-1979). Μπορεί να λέγεται CT110 αλλά ο κινητήρας του είναι 105cc και είναι ο γνωστός 4χρονος αερόψυκτος κινητήρας της εποχής (7,6 ίππων) με κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων και αυτόματο συμπλέκτη.

Honda CT 110

Μοναδικό χαρακτηριστικό του CT είναι ότι με τη χρήση ενός μοχλού κάτω από το σασμάν οι σχέσεις κονταίνουν, έτσι ώστε να μπορεί να σκαρφαλώνει σε δύσκολες ανηφόρες και βεβαίως… να κινείται στο χώμα.

Γιατί το σκληροτράχηλο Honda CT110 είχε φτιαχτεί για να κινείται και εκτός δρόμου. Ο οριζόντιος κινητήρας για λόγους προστασίας – αυτού, αλλά και των ποδιών του αναβάτη σε περίπτωση πτώσης – χρησιμοποιεί σωλήνες στο μπροστινό του μέρος, που κατεβαίνουν από το λαιμό του πιρουνιού.

Το “αυστραλέζικο” παπί, των ταχυδρομείων με τις χαρακτηριστικές του τσάντες μεταφοράς αλληλογραφίας και μικρών δεμάτων

Λόγω του ότι δεν υπάρχει συμπλέκτης και το κιβώτιο είναι ημιαυτόματο, το αριστερό χέρι των ταχυδρόμων στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία ήταν ελεύθερο, κάνοντας την παράδοση γραμμάτων παιχνιδάκι. Είναι πολύ συνηθισμένο σε αυτές τις χώρες οι ταχυδρόμοι να κινούνται με το παπί τους πάνω στα πεζοδρόμια και να παραδίδουν γράμματα στα γραμματοκιβώτια. Το Honda CT110 για πολλά χρόνια ήταν στην Αυστραλία best seller της αγοράς.

3

Το πιρούνι του CT110 είναι τηλεσκοπικό, αρκετά μεγάλης διαδρομής (για τα επίπεδα των παπιών) με δύο πλάκες στήριξης, το τιμόνι είναι ψηλό, σωληνωτό μοτοσυκλέτας, η κεντρική μονή ραχοκοκαλιά είναι καλυμμένη από ένα χαρακτηριστικό πλαστικό καπάκι.

Το CT110 είναι μονόσελο και πίσω φοράει μια μεγάλη ανθεκτική χρωμιωμένη σχάρα, η εξάτμισή του τελειώνει ψηλά για να μην είναι εκτεθειμένη σε περίπτωση κίνησης στο χώμα, τα λάστιχα είναι τρακτερωτά και το πιο συνηθισμένο χρώμα του παπιού είναι το κόκκινο.

1

Με βάρος κοντά στα 90 κιλά γεμάτο, ντεπόζιτο 5,5 l (παρακαλώ) και κατανάλωση κάτω από δύο λίτρα στα 100 χιλιόμετρα το ιδιαίτερο και συμπαθητικό παπί μπορούσε να πετύχει αυτονομία ακόμα και 300 χιλιομέτρων.
Το 2013 τα αυστραλέζικα ταχυδρομεία σταμάτησαν να προμηθεύονται
CT 110 και πέρασαν στο επόμενο “ψεκαστό” ταχυδρομικό παπί, το οποίο η Honda πουλάει πλέον και στην ιαπωνική αγορά, είναι παρόμοιας εμφάνισης και ονομάζεται Honda CC 110 (πατήστε εδώ για να το δείτε).

Σε ώρα δουλειάς με τους σάκους φορτωμένους

Σε ώρα δουλειάς με τους σάκους φορτωμένους


Μερικές ντουζίνες κλασικά Honda CT110 βρήκαν το δρόμο τους και μέχρι την Ελλάδα, σαν ανεξάρτητη εισαγωγή μεταχειρισμένων από την Αυστραλία πριν από χρόνια.

Ελάχιστα κυκλοφόρησαν και σήμερα όποιος το πετύχει στο δρόμο μπορεί να περηφανεύεται ότι είδε έναν ζωντανό θρύλο… για τους Αυστραλο-Νεοζηλανδούς και κάμποσους τρελούς θαυμαστές του “Postie” ανά τον κόσμο.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!