Ο τελευταίος των… ικανών
Το 2014 κυκλοφόρησε μια έκδοση του δίχρονου μονοκύλινδρου 150 του εργοστασίου του Akashi, το Kawasaki Ninja ZX150RR που δεν ήταν συνηθισμένη. Ήταν ένα μοντέλο Special Edition που σηματοδοτούσε το τέλος μιας μεγάλης εποχής.
Το 2014 ήταν η επέτειος των 30 χρόνων από τότε που πρωτοπαρουσιάστηκε η πρώτη Kawasaki Ninja στην αγορά, η GΡz 900 που σήμερα θεωρείται μια από τις σημαντικότερες μοτοσυκλέτες όλων των εποχών.
Το ’14 όμως ήταν και μια χρονιά λύπης εκτός από γιορτή. Έληγε η μια σημαντική περίοδος των δίχρονων κινητήρων για την Kawasaki, μια εταιρία που είχε χτίσει το όνομά της πάνω στις πλάτες τους και είχε φτιάξει το όνομα της “γρήγορης εταιρίας”.
Από τα Samurai μέχρι τα ανεπανάληπτα τρικύλινδρα 500άρια οι δίχρονοι κινητήρες είχαν χτίσει τον χαρακτήρα της πιο μικρής γιαπωνέζικης εταιρίας μοτοσυκλετών απέναντι στις 3 αδελφές της, πιστονιά την πιστονιά.
Το 2014 το ταπεινό, αποκλειστικά “ασιατικό” Kawasaki Ninja ZX150RR γινόταν επίσης – αν όχι το τελευταίο – ένα από τα τελευταία μεγάλα (όχι 50 ή 125) δίχρονα παραγωγής, άρα ένα παράσημο του άξιζε.
Το “Νιντζάκι” δεν ήταν καθόλου “Χελωνο-Νιντζάκι”, δηλαδή αργό. Με κομψές γραμμές και σχεδόν παρδαλούς πολλές φορές χρωματισμούς ενέπνεε ακόμα και παρκαρισμένο τον γρήγορο μοτοσυκλετιστή.
Με κινητήρα 148cc που έτριβε στη μούρη των νέων, “καθαρών”, “πειθαρχημένων” μοτοσυκλετών “για νοικοκυραίους” έβγαζε τριάντα, ναι 30 ίππους ουρλιάζοντας στις 11.000 rpm, κι όλα αυτά για ένα συνολικό βάρος 125 kg! Σαν ένα βαρύ παπί δηλαδή, με κανονικό πλαίσιο, τηλεσκοπικό πιρούνι, μονό αμορτισέρ, δισκόφρενα κ.λπ.
Στη θυρίδα εξαγωγής, το μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο Kawasaki Ninja ZX150RR – που είχε μια ιστορία 12 ετών στην πλάτη του, αφού πρωτοεμφανίστηκε στην Ασία το 1996 – διέθετε μηχανισμό KIPS (Kawasaki Integrated Power Valved System) ελέγχου ύψους της θυρίδας, που πιθανά θα θυμούνται οι παλαιότεροι από τα 250άρια Kawasaki KR-1S. To σασμάν ήταν έξι σχέσεων, δισκόφρενα υπήρχαν και στους δύο τροχούς.
Πάμε ξανά για να το βάλουμε καλά στο μυαλό μας: 125 κιλά και 30 άλογα. Και μετά αναρωτιώμαστε τι κακό κομίζουν οι προδιαγραφές Euro4.
Δόξα απονέμουμε στο σημαντικό-άγνωστο για την Ευρώπη Kawasaki Ninja ZX150RR, τον τελευταίο των Μοϊκανών. Και που είστε, για να μην ξεχνιόμαστε: Two strokes for ever!