MotorBike.gr

MotoGP 2022, 18ος Αγώνας, Αυστραλία: Nίκη Suzuki!-Bagnaia μπροστά

17/10/2022

Αποτίοντας φόρο τιμής στη Suzuki

Ο καλύτερος αποχαιρετισμός για τη Suzuki, που το 2023 αποχωρεί από τα MotoGP: o Álex Rins κερδίζει στην Αυστραλία μετά από έναν καταπληκτικό αγώνα. Ο Marc Márquez επιστρέφει στο βάθρο, οδηγώντας μεθοδικά και ο Pecco Bagnaia είναι ο νέος ηγέτης της βαθμολογίας. Κείμενο: MotoGP Guru

Μετά από έναν θεαματικό αγώνα στο Phillip Island όπου η Suzuki κέρδισε ξανά δύο χρόνια αργότερα με τον Álex Rins και ο Marc Márquez (Honda) πέτυχε το εκατοστό του βάθρο του MotoGP.

Η πτώση του Fabio Quartararo (Υamaha) επέτρεψε στον Pecco Bagnaia (Ducati) να ανέβει στην κεφαλή της βαθμολογίας.

Mια πολύ καλή εκκίνηση από την pole position και τον Jorge Martín (Ducati) άφησε δεύτερο τον Marc Márquez, ο οποίος ήταν ο μόνος που πόνταρε σε ένα μαλακό πίσω ελαστικό, ενώ οι υποψήφιοι για την κατάκτηση του τίτλου διατήρησαν τις θέσεις των δοκιμών με Bagnaia, A. Espargaro (Aprilia) και Quartararo στη σειρά.

 

Με δυνατό ρυθμό, ο Martín κράτησε τον Márquez πίσω του και φαινόταν να ανοίγει τη διαφορά του, αλλά ο Bagnaia έσπευσε να “μαζέψει” τα κενά, ενώ πίσω του κόλλησε ο Jack Miller (Ducati), ο οποίος στόχευε με μπόλικο πάθος μια νίκη “μέσα στο σπίτι του”, στην πατρίδα του, την Αυστραλία.

Εν τω μεταξύ, ένα λάθος του Fabio Quartararo στη στροφή Νο4 έμελλε να τον βγάλει εκτός πίστας. Αν και γλίτωσε την πτώση, επανήλθε στην 22η θέση και ήταν ήδη πολύ δύσκολο πλέον να παλέψει για θέσεις που έδιναν βαθμούς.

Σε εκείνο το πρώτο μέρος του αγώνα, ο Álex Rins εμφανίστηκε αθόρυβα και αποτελεσματικά προσπερνώντας μία προς μία τις Ducati που προηγούνταν για να τοποθετηθεί στην τρίτη θέση με γρήγορο ρυθμό γύρου και με 20 γύρους να απομένουν.

Fabio Quartararo (#20, Yamaha), Darryn Binder (#40, Yamaha, Cal Crutchlow (#25, Yamaha)

Η στροφή Νο4 ήταν το πιο κρίσιμο σημείο της πίστας κι αυτό φάνηκε από τον εμβολισμό από πλευράς Álex Márquez, ο οποίος εκτός των άλλων παρέσυρε τον τοπικό, και δυνητικό διεκδικητή του τίτλου, Jack Miller… ακριβώς πάνω στην στροφή, η οποία μόλις μια μέρα πριν είχε αποκτήσει τιμητικά το όνομά του!

Λίγο αργότερα αυτός που αποχαιρέτησε τον αγώνα ήταν ο Fabio Quartararo, ο οποίος έπεσε στη στροφή Νο2 κι ενώ ο αγώνας βρισκόταν ακόμη στον δέκατο γύρο!

Αμέσως τα ταμπλό (pit board) των Bagnaia και Aleix ενημέρωσαν για την πτώση του Γάλλου.

Στη μέση του αγώνα, με 14 γύρους πριν το τέλος, ο Álex Rins πήρε το προβάδισμα για πρώτη φορά. Και ο Jorge Martin έχασε ξαφνικά τέσσερις θέσεις, γιατί τον πέρασαν και οι Bagnaia, Márquez  και Bezzecchi (Ducati) .

Το προβάδισμα του Rins κράτησε μόλις έναν γύρο, επειδή ο Bagnaia τον προσπέρασε στη μέση της ευθείας και ανέβασε ρυθμό, με τον Marc Márquez να περνάει δεύτερος.

Ο Bagnaia δεν μπόρεσε να ξεκολλήσει από την ομάδα των αναβατών που ακολουθούσαν, δέκα δηλαδή αγωνιζόμενους που έρχονταν από πίσω με γρήγορο ρυθμό, όπως ο Binder (KTM), ο Bastianini(Ducati) και ο Zarco (Ducati) .

Ο αγώνας έφτασε στην κομβική στιγμή που ο Bezzecchi βρέθηκε πίσω από τον Bagnaia αλλά χωρίς καμία πρόθεση να προσπεράσει τον φίλο του, μάλλον προσπαθούσε να τον προστατέψει.

Pecco Bagnaia (#63, Ducati), Marc Márquez (#93, Honda) Álex Rins (#42, Suzuki)

Σκούρα τα έβρισκαν με την τελική ταχύτητα της Ducati, οι Rins και Márquez, αλλά αυτός που φαινόταν να έχει το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν ο Aleix Espargaró, ο οποίος είδε τους επτά προπορευόμενους αναβάτες να φεύγουν μπροστά, κι ο ίδιος να μένει όγδοος.

Το μπροστινό τμήμα φαινόταν να ξεχωρίζει με πέντε γύρους να απομένουν: Bagnaia, Bezzecchi, Rins και Márquez μπροστά και Marini, Martin και Bastianini, με Espargaro, Zarco και Binder λίγο πιο πίσω.

 

 

Τρεις γύρους από το τέλος, ο Rins και ο Márquez κατάφεραν τελικά να περάσουν τον Bezzecchi και να μπουν πίσω από τον Bagnaia. Ο αγώνας “φώναζε” πως στον τελευταίο γύρο θα υπήρχαν ανατροπές και καθώς μπήκαμε στον τελευταίο γύρο ο Rins ήταν γαντζωμένος πάνω στον πίσω τροχό του Bagnaia, αλλά δεν μπορούσε να περάσει την ταχύτερη Ducati στην ευθεία.

Το έκανε όμως στη στροφή 2, ενώ και ο Márquez εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία για να προσπεράσει τον Bagnaia που έχασε δύο θέσεις σε μια στροφή.

Álex Rins

Ο άνθρωπος της Honda έψαξε για τη γραμμή που θα τον έφερνε πρώτο σε κάθε στροφή, αλλά o Rins έκλεινε τις γραμμές του και όλα παίχτηκαν στο slipstream της ευθείας όπου ο Rins διατήρησε την πρώτη θέση μπροστά από τον Márquez.

Αν και είχε χάσει δύο θέσεις στον τελευταίο γύρο, η τρίτη θέση του Pecco Bagnaia ήταν δώρο για αυτόν, καθώς βρίσκεται πλέον στην κορυφή της βαθμολογίας με διαφορά 14 πόντων.

Πίσω από τον Bagnaia ακολούθησε ο στρατός των Ducati με τον Bezzecchi πρώτο, ο οποίος εξασφάλισε τον τίτλο του Rookie of the Year, τον Bastianini, ο οποίος είχε μόνο μαθηματικές πιθανότητες για τον τίτλο, Marini, Martín και Zarco. Ενώ ο Aleix Espargaró, με πολλά προβλήματα ελαστικών στο τέλος, μπόρεσε να τερματίσει μόνο 9ος, μειώνοντας τις πιθανότητες για έναν τίτλο στα MotoGP.

Pecco Bagnaia (#63, Ducati), Marc Márquez (#93, Honda) Álex Rins (#42, Suzuki)

Ο Álex Rins είχε έναν ακόμα λόγο για να είναι χαρούμενος – και πικραμένος μαζί – μιας και χάρισε στη Suzuki μια αναπάντεχη νίκη, την τελευταία της χρονιά στα MotoGP… δεν ξέρουμε για πόσα χρόνια στο μέλλον.

Φυσικά αυτή η νίκη αποδεικνύει για άλλη μια φορά πόσο λανθασμένη ήταν η απόφαση της μεγάλης γιαπωνέζικης εταιρίας να αποχωρήσει από τους αγώνες.

Αποτελέσματα 18ου αγώνα MotoGP 2022 – Phillip Island, Αυστραλία

Βαθμολογία Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP μετά τον 18ο γύρο

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!