Αλυσιδωτή αντίδραση
Ένα δυνατό, άτσαλο φρενάρισμα του Jorge Lorenzo στην αργή στροφή Νο10 της πίστας της Βαρκελώνης ήταν αρκετό για να φέρει τα πάνω-κάτω και τέσσερις αναβάτες… κάτω: τρεις βασικούς αντιπάλους του Marquez για το φετινό πρωτάθλημα και τον εαυτό του μαζί. Το φαινόμενο bowling όμως συνέβη και σε άλλες περιπτώσεις. Κείμενο: MotoGP Guru, Φωτογραφίες: Honda, Yamaha, Ducati, Suzuki
* Πτώση στον έκτο αγώνα της χρονιάς στο Mugello, πτώση και εγκατάλειψη και στον έβδομο στην Καταλονία. To βλέμμα του αποκαμωμένου και απογοητευμένου Valentino Rossi καθισμένου μετά την πτώση, μέσα στο γκαράζ της Yamaha τα έλεγε όλα. Η αγωνιστική χρονιά πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο για τον 40χρονο 9 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή. O Vale πάντως, όταν είδε την κάμερα γυρισμένη προς το μέρος του, χαμογέλασε και χαιρέτησε τους απανταχού φίλους του όπως κάνει πάντοτε.
* Για τρίτη φορά φέτος κάποιος εμβολίζει και πετάει κάτω τον Maverick Vinalles. Οι τσιγγάνες στο χωριό του έχουν αρχίσει ήδη τις τελετές “ξε-γκαντεμιάσματος”.
* Τους “πήρε και τους σήκωσε” ο Jorge Lorenzo. Dovizioso, Vinalles, Rossi βρέθηκαν στην άσφαλτο μέσα σε μια στροφή – την πιο αργή της πίστας. Αν και το σφάλμα δεν ήταν απόλυτα του Jorge – με τον Andrea Dovizioso να κόβει τη στροφή απότομα μπροστά του – σίγουρα το μεγαλύτερο φταίξιμο πέφτει στις πλάτες του και γι’ αυτό προς τιμήν του ζήτησε επανειλημμένα συγγνώμη.
* Μεγάλο κέρασμα χρωστάει στον Lorenzo ο Marc Marquez, αφού με ένα μόλις φρενάρισμα έβγαλε από τη μέση τους σημαντικότερους αντιπάλους του. Μάλιστα αν είχε πάρει μαζί και τον Rins, τότε η δουλειά θα ήταν απόλυτα πετυχημένη.
* Φυσικά και τίμησε το δωράκι του Lorenzo ο Marquez φεύγοντας πρώτος και μένοντας μέχρι το τέλος εκεί, πετυχαίνοντας μια άκοπη, απροβλημάτιστη και χωρίς θέαμα νίκη. Το βλέμμα του Μάρκ είναι κολλημένο στο τέλος του τούνελ, νιώθει ότι έχει το πρωτάθλημα στο τσεπάκι του και η τύχη του χαμογελάει για άλλη μια φορά.
* Το κακό είναι ότι ο Jorge Lorenzo, μαζί με τους δυο υποψήφιους διεκδικητές του τίτλου (Rossi, Dovizioso) και τον Vinales που έχει ξεμείνει από βαθμούς, έριξε και τον εαυτό του … ο οποίος εαυτός του στον αγώνα της Kαταλονίας είχε καταφέρει να κάνει μία πολύ καλή εκκίνηση και να βρίσκεται μέχρι τη στιγμή εκείνη τέταρτος. Πρόλαβε, πάντως, να αποδείξει ότι η δουλειά που είχε γίνει μετά την επίσκεψή του στην Ιαπωνία, άξιζε.
* Ο Cal Crutchlow μπορεί να χαρακτηριστεί σαν ένας από τους πιο ασταθείς αναβάτες του παγκοσμίου: είναι ικανός να κερδίσει έναν αγώνα, κι εξίσου ικανός να πέσει σαν ερασιτέχνης. Κρίμα, γιατί πρόκειται για μεγάλη “φάτσα”…
* Επτά γύρους πριν το τέλος μια παρακινδυνευμένη κίνηση του Joan Mir (Suzuki) παραλίγο να οδηγήσει σε σύγκρουση με τον Danilo Petrucci. Ήταν βλέπετε η μεγάλη χαρά του νεαρού Ισπανού που τον συνεπήρε, αφού πετύχαινε την καλύτερή του επίδοση μετά από έξι πολύ μέτριους αγώνες.
* Ο πιο χαρούμενος πιτσιρικάς, όμως, στον αγώνα της Καταλονίας, ήταν ο εικοσάχρονος Fabio Quartararo που πέτυχε το πρώτο του βάθρο, βγαίνοντας δεύτερος στη μεγάλη κατηγορία. Άν ο Φάμπιο κέρδιζε τον αγώνα, θα γινόταν ο νεότερος αναβάτης που είχε πετύχει κάτι τέτοιο στην ιστορία του Παγκοσμίου, σε ηλικία 20 ετών και 57 ημερών. Έτσι θα έπαιρνε το ρεκόρ από τον Marc Marquez που κέρδισε το πρώτο του GP το 2013, σε ηλικία 20 χρονών και 63 ημερών! Για έξι μέρες μόλις…
* Bowling είχαμε και στη Μoto3 και μάλιστα στην ίδια στροφή (τη Νο10) για την οποία παραπονιούνται πολλοί αναβάτες, ένας εκ των οποίων και ο Rossi. Πρόκειται για την τελευταία στροφή πριν από τη μεγάλη ευθεία, η οποία είναι πολύ αργή και παρ’ όλες τις αλλαγές που είχε δεχτεί η πίστα – μετά το 2016 και τον άδικο θάνατο του Luis Salom – τελικά δεν άλλαξε. Στη Moto3 λοιπόν, όχι τρεις, ούτε τέσσερις, άλλα επτά μοτοσυκλέτες έπεσαν με ένα strike… περίπου.
* Στην οποία Moto3 o κύριος Toba πήγαινε για νίκη μετά από έναν καταπληκτικό αγώνα τακτικής, ταλέντου και ταχύτητας, αλλά δυστυχώς σημείωσε Touba στον τελευταίο γύρο χάνοντας για άλλη μια φορά την ευκαιρία να πάρει το δεύτερό του Grand Prix. Θυμηθείτε, πάντως, το όνομα του Toba και του Suzuki (ναι μωρέ με Honda τρέχει… σιγά το αστείο), γιατί αυτοί οι δυο και πεντέξι ακόμα Γιαπωνέζοι έχουν μέλλον στη μικρή κατηγορία.
* Με την 3η θέση που κατέκτησε ο Danilo Petrucci στην Καταλονία και μετά τη νίκη του στο Μugello, ισχυροποιεί ιδιαίτερα τη θέση του για ανανέωση του συμβολαίου στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati. Μάλιστα ήταν το τρίτο συνεχόμενο βάθρο του Ιταλού, ενώ παραδέχτηκε μετά τον αγώνα ότι ο Quartararo ήταν πιο γρήγορος και έτσι δεν ρίσκαρε να τον κυνηγήσει, προτιμώντας μία σίγουρη θέση στο βάθρο.
* Δύσκολα τα πράγματα για τον Andrea Dovizioso που μετά από την πτώση του στην Καταλονία βρίσκεται 37 βαθμούς πίσω από τον Marquez, ο οποίος με αυτό τον τρόπο αποκτά ένα σημαντικό ψυχολογικό πλεονέκτημα για τους επόμενους γύρους. Έτσι μπορεί να ρισκάρει χωρίς μεγάλο πρόβλημα, αφού θα μπορεί να πιέζει περισσότερο χωρίς μεγάλο άγχος.
* Το “επαρχιακό πανηγυράκι” στους σχολιασμούς των αγώνων στην τηλεόραση συνεχίζεται. Το τι λέγεται… δε λέγεται, ούτε γράφεται. Μη με προκαλείτε λοιπόν, γιατί εύκολα μπορώ να γεμίσω οθόνες υπολογιστών με μαργαριτάρια.
* To τι συμβαίνει στις Aprilia σε κάθε αγώνα του Παγκοσμίου, θα μπορούσε να δώσει υλικό για αστυνομικό θρίλερ. Αυτή τη φορά, η επικίνδυνη οδήγηση του test rider αναβάτη της Aprilia, του Βρετανού Bradley Smith εναντίον του εργοστασιακού Αleix Espargaro (στον οποίο “επιτέθηκε” κανονικότατα) μόνο σαν κακό σενάριο μπορεί να χαρακτηριστεί. O Espargaro εγκατέλειψε, με κάποια μικρο-κατάγματα μάλιστα, όπως αποδείχθηκε αργότερα!
* Το σερί ατυχίας συνεχίζεται και για τον Pecco Bagnaia που έχει σημειώσει τέσσερις πτώσεις σε 7 αγώνες. Και να φανταστείτε ότι ο περσινός πρωταθλητής της Moto2 δεν ήταν αναβάτης που φημιζόταν για τις πτώσεις του. Αυτά πέρσι, γιατί φέτος τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά στη μεγάλη κατηγορία.
* Επιτέλους τα αδέλφια Marquez βρέθηκαν και πάλι, μετά από πολύ καιρό, στην κορυφή του βάθρου την ίδια μέρα, και μάλιστα μέσα στην πατρίδα τους, την Καταλονία. Η χαρά των γονιών τους δεν περιγράφεται, μιας κι εκτός των άλλων και οι δύο – ο Alex στα Moto2 και ο Marc στα MotoGP – έφυγαν από τον έβδομο αγώνα της χρονιάς πρωτοπόροι στη βαθμολογία!
Ο όγδοος αγώνας της χρονιάς γίνεται στις 30 Ιουνίου, στο Assen της Ολλανδίας.