Μικρό, κοφτερό διαμάντι
Εντάξει πρέπει να παραδεχτούμε δυο πράγματα πριν ξεκινήσουμε τούτο δω το άρθρο: το πρώτο είναι ότι, όσο κι αν θα θέλαμε το αντίθετο, δεν τα ξέρουμε όλα. Δεύτερο, δεν μπορούμε παρά να μονολογήσουμε “Ω θεοί, τι μηχανάκι είναι αυτό;” Μένουμε άναυδοι μπροστά στο γεγονός ότι η εμβληματική, διαχρονική αισθητική των Suzuki Katana είχε εφαρμοστεί πάνω σε μικρό 250άρι! Kείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος
Προσεκτικά διαστασιολογημένο, σαν ένα γιαπωνέζικο δέντρο σε σμίκρυνση, ένα μπονσάι, ένα αριστούργημα της ιαπωνικής μηχανολογίας, το Suzuki GSX 250S Katana παρουσιάστηκε για την τοπική αγορά το 1991.
Η Suzuki έριξε ζαριά στις αρχές του ’90 με το 250 Katana. Είχαν περάσει ήδη 10 χρόνια από την πρώτη στιγμή που είχε παρουσιαστεί αυτό το καινοτομικό, ριζοσπαστικό σχήμα πάνω στην πρώτη, μεγάλου κυβισμού σπορ μοτοσυκλέτα της Suzuki.
Ήταν το 1981 όταν εμφανίστηκαν οι πρώτες Katana στα 1000 και 1100, αλλά και 750 cc για την γιαπωνέζικη αγορά, αφού αυτό ήταν το μέγιστο όριο κυβισμού για τη χώρα.
Για να πάρει κάποιος δίπλωμα οδήγησης στην Ιαπωνία πάνω από 400 κυβικά έπρεπε να είναι σχεδόν παγκόσμιος πρωταθλητής… ή άντε το λιγότερο υπεράνθρωπος, τόσο δύσκολο ήταν. Άρα τα 250άρια και τα 400άρια έδιναν και έπαιρναν, όπως και σήμερα.
Με την εισαγωγή του Suzuki GSX 250S Katana οι κοινοί θνητοί θα μπορούσαν λοιπόν να οδηγήσουν έναν δίτροχο θρύλο έστω και σε σμίκρυνση, έστω και 10 χρόνια μετά.
Το συγκλονιστικό είναι ότι το 1984 η εμβληματική εμφάνιση που είχε φτιαχτεί το ’81 από τον γερμανικό σχεδιαστικό οίκο Target Design, του Hans Muth πρώην αρχισχεδιαστή της BMW, είχε αλλάξει κι είχε γίνει πιο “μοντέρνα” και πιο αδιάφορη παράλληλα. Η Suzuki GSX 250S Katana επέστρεφε στην αρχική καλή συνταγή που άφησε ιστορία.
Η ανταπόκριση του κόσμου για τη μοτοσυκλέτα ήταν εκπληκτική, με τους Ιάπωνες καταναλωτές να μοιάζουν με πεινασμένα πιράνχα. Μέσα σε ένα μόνο μήνα από την πρώτη κυκλοφορία του Suzuki GSX 250S Katana στην αγορά, τον Μάιο του 1991, έγινε best seller των πωλήσεων κι έμεινε εκεί για καιρό αποδεικνύοντας την αντοχή στο χρόνο του σχεδίου του Hans Muth, που φαινόταν φαίνεται τόσο φρέσκο όσο και την πρώτη φορά που το είχε δεί το κοινό, στην έκθεση της Κολωνίας το 1980.
Παρότι έχουν περάσει από τότε παραπάνω από 35 χρόνια το design της Katana κάνει σαφές ότι ξεπερνάει το πέρασμα του χρόνου.
Ο μικρούλης κινητήρας των 249 κυβικών με τέσσερις κυλίνδρους και τα πιστονάκια των 62 κυβικών είναι ένα κόσμημα-μινιατούρα. Κοσμήματα που οι παλαιότεροι έλληνες μοτοσυκλετιστές είχαν την ευκαιρία να δουν ζωντανά τις παλιές, καλές μέρες των ανεξάρτητων εισαγωγών από την Ιαπωνία που ξεκίνησε τη δεκαετία του ’90.
Λίγοι ήταν τότε αυτοί που αναγνώριζαν την αξία αυτών των μικρών διαμαντιών και τα προτιμούσαν, γιατί οι περισσότεροι πήγαιναν στα “μεγάλα” γιαπωνέζικα 400άρια.
Η τροφοδοσία του Suzuki GSX 250S Katana γινόταν από τέσσερα Mikuni διαμέτρου 29 χιλιοστών και η ιπποδύναμη έφτανε τους 40 ίππους, με το στροφόμετρο να δείχνει 13.500 rpm! Η μέγιστη ροπή των 2,7 kgm επιτυγχανόταν στις “χαμηλές” 10.000 rpm.
Το συμβατικό πιρούνι είχε καλάμια μόλις 37 χιλιοστών, αλλά τα πίσω αμορτισέρ ρυθμίζονταν και ως προς την επαναφορά παρακαλώ, εκτός από την προφόρτιση ελατηρίου.
Το μπροστινό φρένο μπορεί να ήταν ένα, αλλά 300άρι σε διάμετρο με δαγκάνα δύο εμβόλων. Πίσω ο δίσκος ήταν 240 mm. Οι 17ιντσοι τροχοί φορούσαν λάστιχα 110 και 140 μπροστά πίσω, το μεταξόνιο ήταν μικρό στα 1.435 mm, ενώ το βάρος έφτανε τα 160 κιλά με άδειο το 17λιτρο ντεπόζιτο.
Η μικρότερη των Κατάνα έπιανε 175 km/h τελικής και ολοκλήρωνε το 400άρι επιτάχυνσης σε 14,5 δευτερόλεπτα.
Suzuki GSX 250S Katana: ένα διαμάντι, έστω και μικρό, του μοτοσυκλετιστικού παρελθόντος… Respect στο έπακρο.