Αειθαλές και άσπαστο
Ένας μικρός δίχρονος κινητήρας, ένα απλό πλαίσιο, συμβατικές αναρτήσεις, φρένα ταμπούρα και εμφάνιση ’80s. Παλιό μοντέλο; Πάρα πολύ παλιό, με ιστορία που πηγαίνει 48 χρόνια πίσω και παρόλα αυτά βρίσκεται ακόμα στην παραγωγή! Ξετρυπώσαμε Suzuki TS 185 ER σε σημερινά προσκπέκτους της Suzuki και το παρουσιάζουμε
Από το 1969 κρατάει η ιστορία των ΤS 185, των μεσαίου κυβισμού τότε, ψευδοεντούρο. “Μεσαίου κυβισμού” γιατί τα μεγάλα δίχρονα είχαν κινητήρες 400 cc.
Το Suzuki TS 185 φορούσε έναν απλό δίχρονο, αερόψυκτο κινητήρα που έβγαζε 18 υγιή αλογάκια στις 7.000 rpm και ζύγιζε 102 κιλά.
Μαντέψτε τώρα πόσα άλογα βγάζει το σημερινό 185 και πόσο ζυγίζει, αφού το Suzuki TS 185 ER πωλείται ακόμα καινούργιο σε κάποιες αγορές του κόσμου.
Ναι, έχει την ίδια ιπποδύναμη και το ίδιο βάρος, ενώ ο κυβισμός του κινητήρα παραμένει στα 183 κυβικά. Δεν είναι ίδιος από το ’69 – για να μην τρελαθούμε τελείως – ο κινητήρας του 185 “ανανεώθηκε” πρόσφατα… ε, δηλαδή ανανεώθηκε το 1977, πριν από 40 χρόνια.
Ελάτε μην κάνετε έτσι, τέσσερις δεκαετίες είναι, “φρεσκαδούρα” που λένε.
Πεντάρι σασμάν από τη μία, 7λιτρο ντεπόζιτο από την άλλη. Ρερζερβουάρ “πυργωτό” σαν από μοτοκρός του ’70.
Απλά ταμπούρα (ούτε καν διπλό μπροστά) μικρής διαμέτρου που παρεμπιπτόντως σταματούν αρκετά καλά το ελαφρύ διχρονάκι που είχε τελική κοντά στα 115 με 120 km/h. Τροχός 21 ιντσών μπροστά και 18άρης πίσω και χαμηλό ύψος σέλας στα 835 χιλιοστά…
Μεγάλο ενδιαφέρον έχει το τι γράφεται στο διαφημιστικό φυλλάδιο, το σημερινό προσπέκτους της Suzuki για αυτό το μοντέλο.
“Σταθερό μπροστινό λάστιχο 21 ιντσών” (ο τροχός είναι σταθερός, όχι το λάστιχο), “Λειτουργική ποδιά προστασίας κινητήρα” (είναι ελάχιστη, σχεδόν ανύπαρκτη) “Υψηλής απόδοσης προβολέας και φλας”, λες και το Suzuki TS 185 ER είναι ένα απόλυτα σύγχρονο ψευδοεντούρο.
Αυτό συμβαίνει γιατί το πιθανότερο είναι ότι το προσπέκτους ανατυπώνεται αυτούσιο από χρόνο σε χρόνο, κι όχι γιατί οι άνθρωποι της Suzuki θέλουν να εξαπατήσουν τους πελάτες τους… οι οποίοι βεβαίως ζουν σε αυτό που κατ’ευφημισμό λέμε “αναπτυσσόμενες χώρες”.
Όχι, το Suzuki TS 185 ER δεν πωλείται στην Ευρώπη, αφού πρέπει να πιάνει οριακά τις προδιαγραφές Euro1… (μπορεί και τις “Euro Μηδέν”). Πριν από μερικά χρόνια πωλείτο και στις αγορές της Αυστραλίας και της Νέας Ζηλανδίας σαν “αγροτικά”, σαν μηχανάκια για βοσκούς προβάτων, κ.λπ.
Όπως και να έχει το πιο σημαντικό είναι ότι το Suzuki TS 185 ER παραμένει ακόμα και σήμερα στην παραγωγή, κι αυτό το κάνει από μόνο του μια πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση.