Οδηγάω το φιλαράκι μου
Το τρίτο στη σειρά παπί που κατασκευάζεται από τη Yamaha είναι το U 50, έρχεται το 1965 και χρησιμοποιεί το όνομα… “φιλαράκι”, Mate.
H διαφήμιση στην ιαπωνική τηλεόραση για το Yamaha U50 Mate, στα μέσα της δεκαετίας του 1960, έλεγε: “Οδηγάω, οδηγάω, οδηγάω… ένα Yamaha Mate!” και είχε δημιουργηθεί για υποστηρίξει διαφημιστικά ένα νέο μοτοποδήλατο.
Ένα πιασάρικο τραγουδάκι συνόδευε τους χαρούμενους νέους Ιάπωνες, με το σκηνικό και τα ρούχα τους να θυμίζουν κολεγιόπαιδα κάπου στην Αμερική.
Το λανσάρισμα του νέου Yamaha U5 Mate έγινε τον Ιούλιο του 1965 και σύντομα σημείωσε εμπορική επιτυχία. Το όνομα της Yamaha έγινε γνωστό σε όλη τη χώρα.
Μικρό, ελαφρύ και εύκολο στη χρήση έγινε ένα πρακτικό μέσο μεταφοράς, ιδανικό για μεταφορά δεμάτων και μικρών εμπορευμάτων, περιοδικών, εφημερίδων κ.λπ με την αγορά να τα αποδέχεται με σταθερή αύξηση πωλήσεων.
Ήταν η αρχή της οικογένειας των Mate της Yamaha, το νέο παπί κάνει το ντεμπούτο του στην αγορά τον Ιούλιο του 1965. Ήταν δίχρονο με κινητήρα 50 cc με οριζόντιο κύλινδρο και ονομάζονταν Yamaha U5 Mate. Υπήρχε και έκδοση Yamaha U5D Mate με μονόσελο και σχάρα για μεταφορά αντικειμένων.
Μια άλλη έκδοση με κινητήρα περισσότερων κυβικών στα 73 cc, το Yamaha U7 Mate, παρουσιάστηκε τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους.
Το τμήμα Μάρκετινγκ της Yamaha είχε κάνει μία εντελώς νέα προσέγγιση όσον αφορούσε την προώθηση του Mate πριν από την παρουσιάσή του. Είχε ξεκινήσει μια ολόκληρη διαφημιστική εκστρατεία για να αποφασίσει το όνομα του παπιού.
Η καμπάνια προσέλκυσε πλημμύρα απαντήσεων και η εταιρία κλήθηκε να αποφασίσει μέσα από 215.000 προτάσεις! Με επικρατέστερα ονόματα τα: “Δυνατός”, “Φιλαράκι”, “Κούκλα” και “Κολλητός” που επιλέχθηκαν ως φιναλίστ, και μετά από μια αυστηρή διαδικασία, επικέχθηκε το πλέον γνωστό “Mate”, δηλαδή το “Φιλαράκι”. Ένας διάσημος τραγουδοποιός κλήθηκε να γράψει την ηχητική υπόκρουση του διαφημιστικού για τη διαφήμιση.
Οι διαφημίσεις στην TV για το Mate συνεχίστηκαν τα επόμενα χρόνια με αποκορύφωμα το σποτάκι του 1967 που έδειχνε ένα χιμπατζή να οδηγάει ένα Mate… και να σημειώνει μεγάλη επιτυχία.
Η εμπορική πορεία του Yamaha U5 Mate ολοκληρώνεται με το λανσάρισμα των αυτόματων παπιών Yamaha V50 (50 cc) και Yamaha Mate V70 (72 cc) τοn Φεβρουάριο του 1973 με την επωνυμία “Rakuraku Mate”.
Το Υamaha U5 Mate είναι το τρίτο παπί της γιαπωνέζικης εταιρίας μετά τhttps://www.superpapi.gr/%ce%b1%cf%86%ce%b9%ce%b5%cf%81%cf%8e%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b1/i%cf%83%cf%84%ce%bf%cf%81%ce%b9%ce%b1-%cf%85amaha-mf-1-1960-%cf%84%ce%bf-%cf%80%cf%81%cf%8e%cf%84%ce%bf-%cf%80%ce%b1%cf%80%ce%af-%cf%84%ce%b7%cf%82-yamaha/?preview=trueο Yamaha MF-1 (1960), Yamaha MF-2 (1962) και θεωρείται σημαντικό γιατί σαν τεχνικές λύσεις έχει υιοθετήσει για πρώτη φορά το σύστημα αυτόματης ξεχωριστής λίπανσης του καυσίμου το γνωστό τότε σαν “Auto Lube”.
Επίσης το Υamaha U5 Mate διέθετε αυτόματο φυγοκεντρικό συμπλέκτη, 3άρι σαζμάν τύπου μύλου και πλαίσιο σχήματος U, κοινή τακτική στην κατηγορία των παπιών. Ο δίχρονος κινητήρας απέδιδε 4.5 ίππους, στις 6.500 rpm, το βάρος του ήταν 71.5 kg και στοίχιζε το 1965, 57,000 ¥ γιαπωνέζικα γιεν. Έτσι για να μαθαίνουμε τα πάντα…