MotorBike.gr

Yamaha Virago 250: Το θυμάστε; Πωλείται ακόμα στις ΗΠΑ!

26/08/2025

Βεβαίως και το Virago ζει και βασιλεύει

Πόσα χρόνια έχουν περάσει από τότε που το ταπεινό Yamaha Virago 250 -“το Βιράγκο το διόμιση” που λέγανε – έχει φύγει από την ελληνική αγορά; Πάνε καμιά εικοσαριά τουλάχιστον, αλλά αυτό που δεν γνωρίζαμε είναι πως το συμπαθέστατο μοτοσυκλετάκι της Yamaha συνεχίζει να παράγεται κανονικά! Κείμενο: Β.Α.

Είχε εύκολο όνομα για τους Έλληνες, που μάλιστα απέπνεε και μια στιβαρότητα… “Βιράγκο”, ενώ παράλληλα σε συνδυασμό με την υψηλή αξιοπιστία του, αφού ο κινητήρας ήταν “άσπαστος”, ο κόσμος το είχε στο μυαλό του σαν σταθερή αξία.

Μπορεί να μην ταίριαζε σαν κατηγορία (βλ cruiser) σε όλους, αφού ήταν σαφώς αμερικανο-επιρρεασμένη, αλλά είχε τρία σημαντικά πλεονεκτήματα: ήταν χαμηλό, ήταν ελαφρύ στα 137 κιλά άδειο και διέθετε έναν πολύ φιλικό – όχι τόσο ισχυρό, μόλις 21 ίππων – κινητήρα που πρόσφερε μπόλικη ροπή.

Το κλου της υπόθεσης ήταν πως ο κινητήρας του δεν ήταν μονοκύλινδρος, αλλά όπως έκαναν οι Ιάπωνες (που διάνυαν μια περίοδο γενναιοδωρίας προς τις αγορές) δικύλινδρος V!

H γωνία των κυλίνδρων ήταν στις 60 μοίρες, άρα το δικύλινδρο μοτεράκι είχε και όμορφη εμφάνιση, για την ακρίβεια ήταν το κόσμημα του συνόλου.

Προσέξτε βεβαίως να μην κάνετε το λάθος και αναφερθείτε στο 250 σαν το “μικρό Virago”, αφού στη γκάμα της Yamaha από το 1997 μέχρι το 2004 υπήρχε και ένα ακόμα μικρότερο, στα 125 κυβικά (Virago XV 125) και αυτό με δικύλινδρο V κινητήρα!

Είπαμε, τότε οι κατασκευαστές από την Ιαπωνία είχαν κέφια, πρόσφεραν πλούτο, αφθονία επιλογών. H γκάμα των Virago για παράδειγμα, ξεκινούσε από τα 125 και έφτανε μέχρι τα 1100 κυβικά… κι αργότερα επεκτάθηκε κι άλλο, αλλά με διαφορετικό όνομα.

Το Yamaha Virago 250 είχε παρουσιαστεί το 1988 και στην Ελλάδα συναντάμε μοντέλα μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2000. Και μετά σιωπή…

Η “σιωπή” αυτή δεν ίσχυε μόνο για την Ελλάδα, αλλά για όλη την Ευρώπη, αλλά και την κατηγορία των cruiser που άρχισαν να λιγοστεύουν, ο κόσμος τους γύρισε την πλάτη, ήταν πολύ “αμερικάνικα” για τα γούστα τους και έτσι κυρίως οι κοπέλες – αλλά και τα γενικώς χαμηλότερα αναστήματα – που είχαν βολευτεί με ένα μικρό, εύχρηστο μοτοσυκλετάκι. βρέθηκαν σε αδιέξοδο. Έχω την εντύπωση πως πολλοί από αυτούς έφυγαν διά παντός από τη μοτοσυκλέτα.

Μπορεί όμως στην Ευρώπη και την Ελλάδα το μεσαίο Virago να είχε φύγει από το προσκήνιο και την αγορά για σχεδόν ένα τέταρτο του αιώνα, αλλά στην Αμερική όχι!

Ιδού λοιπόν το Yamaha V Star 250 των 4.799 δολαρίων, μοντέλο του 2025 που εντάσσεται πλήρως στην παράδοση των κλασικών cruiser, καθώς διαθέτει έναν αερόψυκτο κινητήρα V-2 249cc που χρησιμοποιεί καρμπυρατέρ Mikuni αντί για ψεκασμό καυσίμου!

Το 250αράκι της Yamaha – διαχρονικά κομψό, χωρίς ίχνος lifting και απαράλλαχτο, εξοπλισμένο με κιβώτιο πέντε ταχυτήτων, άνετο κι εύκολο χειρισμό, χαμηλό ύψος σέλας και χαμηλό βάρος.

 

Όσον αφορά το στυλ του cruiser, αυτό το μοντέλο είναι γεμάτο νοσταλγία, ένα ευπρόσδεκτο χαρακτηριστικό για όσους θέλουν μια μοτοσυκλέτα που θυμίζει παράδοση.

Το V Star 250 είναι επίσης μια εξαιρετική επιλογή για κάποιον που σκοπεύει να μάθει να φτιάχνει και να συντηρεί μόνος του τη μοτοσυκλέτα του, χάρη στον σχετικά απλό μηχανικό σχεδιασμό του. Βάλτε το κι αυτό στα πλεονεκτήματα του μοντέλου, κάτι που δεν ισχύει πλέον για πολλές σύγχρονες μοτοσυκλέτες. Μέσα στο πλαίσιο απλότητα-παράδοση, σημειώστε πως το πίσω φρένο παραμένει ταμπούρο!

Αν προσέξετε, στις διαφημίσεις της Yamaha USA το μοντέλο που φωτογραφίζεται μαζί με τη μοτοσυκλέτα είναι κοπέλα, κι αυτό δεν είναι τυχαίο, αφού εκεί είναι το σημαντικότερο κομμάτι πελατών για το V Star.

Λόγω του γεγονότος ότι το Yamaha Virago 250 τότε και V Star 250 τώρα, παράγεται και πωλείται επί 37 συνεχόμενα χρόνια (!) κατατάσσει τη μοτοσυκλέτα εύκολα στο πάνθεον των πιο σημαντικών μοτοσυκλετών των τελευταίων δεκαετιών.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!