Πετάς και σώνεσαι; Όχι ακριβώς…
Ο αερόσακος στα μπουφάν μοτοσυκλέτας έχει κυκλοφορεί στην αγορά εδώ και δεκαπέντε χρόνια και παρά τη σαφή πρόοδο που έχει συμβεί στο πέρασμα των χρόνων έχει καταφέρει να πείσει μια μειοψηφία χρηστών. Γι’ αυτό και νέα συστήματα ασφαλείας παρουσιάζονται, κι ένα από αυτά είναι το “αλεξίπτωτο μοτοσυκλετιστή”
Το μεγαλύτερο πρόβλημα για τη δυστοκία στις πωλήσεις των μπουφάν με αερόσακο επικεντρώνεται στην τιμή τους, ενώ τα οφέλη του συστήματος αυτού είναι σαφώς μεγάλα.
Μεγάλη “διαφημιστική” ώθηση δέχθηκαν παγκόσμια αυτού του είδους τα μπουφάν μετά από τη χρήση τους πάνω σε αγωνιστικές δερμάτινες φόρμες από τους αναβάτες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ταχύτητας (MotoGP). Εκεί φάνηκαν περίφημα τα εμφανή θετικά αποτελέσματα.
Εδώ να θυμηθούμε πως από ένας τους πρωτοπόρους στα μπουφάν μοτοσυκλέτας με αερόσακο, προς τιμήν της, ήταν η ελληνική εταιρία Colori, που είχε παρουσιάσει ένα πλήρες τέτοιο σύστημα πριν από μιάμιση δεκαετία!
Στο μεταξύ οι κατασκευαστές εξοπλισμού δεν εγκαταλείπουν τις νέες ιδέες και το τελευταίο παράδειγμα έρχεται από την τη σουηδική εταιρεία Airbag Inside, η οποία προχώρησε ένα βήμα παραπάνω από τα μπουφάν και παντελόνια με αερόσακο – που ήδη διαθέτει στη γκάμα προϊόντων της – και μόλις κατέθεσε πατέντες για αερόσακο αστραγάλου (!) και, το ακόμα πιο ενδιαφέρον, σύστημα με έναν τύπο “αλεξίπτωτου”!
Πράγματι, λίγο πριν την πρόσκρουση, ένα καινοτόμο σύστημα ενεργοποιείται – ξεδιπλώνεται από τα πλάγια του στήθους – και λειτουργεί σαν αερόφρενο. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθούν δύο διαφορές σε σχέση με τα αλεξίπτωτα.
Η πρώτη διαφορά βρίσκεται στη σχεδίαση του συστήματος: η κατασκευή δεν αποτελείται από νάιλον καμβά που συνδέεται με σχοινιά, αλλά από δύο μικρά φουσκωτά πανιά που συνδέονται με κορδόνια, σχεδιασμένα επίσης να γεμίζουν με αέρα και να σκληραίνουν τη στιγμή κρούσης.
Το δεύτερο σημείο διαφοράς είναι όταν λειτουργεί το σύστημα δεν επιβραδύνει την πτώση του σώματος, αλλά αλλάζει τον προσανατολισμό του, ώστε να γλιστράει με τα πόδια του προς τα εμπρός, απομακρύνοντας έτσι το κεφάλι από το σημείο πρόσκρουσης!
Χαριτολογόντας (χωρίς διάθεση ειρωνείας) να πούμε πως το εξεζητημένο σύστημα που θα εκτινάσσει τους αναβάτες στον αέρα πριν τη σύγκρουση, θα ανοίγει το αλεξίπτωτο και θα προσγειώνονται ανέπαφοι στη γη, μάλλον αργεί να παρουσιαστεί…
Από την άλλη είναι μια νέα ιδέα, μια νέα τεχνολογία και παρότι δεν έχουμε πρόσθετες πληροφορίες για τον χρόνο ενεργοποίησης και άλλες λεπτομέρειες, νομίζουμε πως κάτι ενδιαφέρον κρύβει η νέα πατέντα υπέρ της ασφάλειας των μοτοσυκλετιστών. Ίδωμεν…