Οι ανακλήσεις στην Ευρώπη, από την αρχή του χρόνου
Σε συνέχεια της ενημέρωσης για τις ανακλήσεις που ξεκινούν από κάποια χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αργότερα μεταφέρονται και στις υπόλοιπες, όπως και στην ελληνική αγορά, καταγράφουμε τι έχει συμβεί από την αρχή του χρόνου στο χώρο των δύο τροχών.
Την πρώτη εβδομάδα του 2022 έγινε ανάκληση του ελαστικού μοτοσυκλέτας Dunlop KR106 MS3 TL, διαστάσεων 120/70 R17, για ελαττωματική κατασκευή σε συγκεκριμένες παρτίδες.
Η ανάκληση αναφέρεται πιο συγκεκριμένα στα ελαστικά που κατασκευάστηκαν στη Γαλλία την 47η, 48η και 49η εβδομάδα του 2021, και τα οποία αναγνωρίζονται από τους κωδικούς 4721, 4821 και 4921 στα πλαϊνά τους τοιχώματα.
Την ίδια εβδομάδα ανακλήθηκαν και οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες Zero SR/F, που κατασκευάστηκαν από τις 10 Απριλίου μέχρι τις 19 Δεκεμβρίου 2019 (το πιθανότερο είναι να μην έχει φτάσει ούτε μία στην Ελλάδα, αλλά ποτέ δεν ξέρουμε σίγουρα), με πρόβλημα στο οπίσθιο δισκόφρενο και στη σωστή έδρασή του στον αντίστοιχο τροχό.
Δεύτερη εβδομάδα της χρονιάς και ανακαλούνται οι μοτοσυκλέτες Aprilia RS660 και Aprilia Tuono 660 (για ακόμα μια φορά – δείτε εδώ την πρώτη μεγάλη ανάκληση) αυτή τη φορά για κάποια “εξαρτήματα που δεν έχουν δεχθεί την κατάλληλη θερμική επεξεργασία και μπορεί να οδηγήσουν σε ζημιά στον κινητήρα”, χωρίς όμως να προσδιορίζεται στην ανακοίνωση ποια ακριβώς είναι αυτά τα μηχανικά τμήματα και τι μπορεί να συμβεί.
Η ανάκληση αφορά τις μοτοσυκλέτες που έχουν κατασκευαστεί από 23/2/2021 μέχρι τις 25/5/2021.
Τα Benelli TRK 502 και TRK 502X, κατασκευής από 1ης Σεπτεμβρίου 2018, έως 30 Απριλίου 2019, ανακλήθηκαν (και στην Ελλάδα) την 3η και 4η εβδομάδα της χρονιάς, για πιθανή διαρροή λαδιού του οπίσθιου αμορτισέρ καθώς και για την πιθανότητα να σπάσει ο σύνδεσμος στήριξής του πάνω στο πλαίσιο.
Τα μοντέλα που ανακαλούνται είναι αυτά με τον αριθμό πλαισίου TRK502 e13*168/2013*00123*00/*02 και TRK502X, με αριθμό e13*168/2013*00123*02.
Η πέμπτη εβδομάδα του 2022 φέρνει την ανάκληση του KTM RC390R, με ημερομηνία παραγωγής από 1η Σεπτεμβρίου 2018 μέχρι 30 Απριλίου 2019.
H ανάκληση αναφέρει πως “το σύστημα στήριξης του τιμονιού μπορεί να σπάσει, αυξάνοντας την πιθανότητα ατυχήματος” και υποθέτουμε ότι αναφέρεται στις βάσεις στήριξης του τιμονιού στην πάνω πλάκα.
Ανάκληση και για Honda CBR1000 SPL/STL που κατασκευάστηκαν από τις 9 Δεκεμβρίου 2019 μέχρι τις 25 Οκτωβρίου του 2021, η οποία αναφέρει πως “αν η μοτοσυκλέτα οδηγηθεί με πρώτη ταχύτητα και υψηλές στροφές, η επιφάνεια της σωλήνας του ψυγείου λαδιού μπορεί να υπερθερμανθεί από τη θερμοκρασία της εξάτμισης. Η σωλήνα μπορεί να υποστεί ρήγμα και ενδεχομένως να υπάρξει διαρροή λιπαντικού, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε φωτιά ή το λάδι να πέσει στο πίσω λάστιχο”.
Τέλος, ανακαλούνται οι Harley-Davidson Pan America, που κατασκευάστηκαν από τις 8 Αυγούστου 2020 μέχρι τις 16 Νοεμβρίου 2021, για πιθανό σπάσιμο της χειρολαβής που βρίσκεται στην ουρά της μοτοσυκλέτας και χρησιμοποιείται για να ανεβαίνει στο κεντρικό σταντ.
Περισσότερες πληροφορίες για τις ανακλήσεις, στην αντίστοιχη ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης: ec.europa.eu