MotorBike.gr

Ηνωμένες Πολιτείες 2023: Νο1 η Honda και η αγορά στάσιμη

18/10/2023

Πού πάνε οι δίτροχοι Αμερικάνοι;

Μια ανησυχητική σταθερότητα παρουσιάζει η αγορά μοτοσυκλετών των Ηνωμένων Πολιτειών φέτος. Τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, οι πωλήσεις ήταν 450.000 (+1,1%) με πρόβλεψη του συνόλου του έτους στις 558.000 πωλήσεις. Έχουν αρχίσει οι Αμερικανοί να κουράζονται όσον αφορά το θέμα μοτοσυκλέτα;

Η Honda κατάφερε να ξεπεράσει τη Harley-Davidson στην κορυφή των πωλήσεων κι αυτό είναι ένα επίτευγμα από μόνο του, αφού η πανίσχυρη τοπική βιομηχανία ήταν και μέχρι πρότινος ανίκητη.

Η τάση της αγοράς μοτοσυκλετών των ΗΠΑ είναι μια από τις πιο σταθερές στον κόσμο, με ετήσιο όγκο περίπου μισού εκατομμυρίου μονάδων εδώ και μια δεκαετία! Ενδιαφέρον σημείο Νο1.

Οι διάφοροι “εξωτερικοί παράγοντες”, όπως η οικονομική κρίση, οι πόλεμοι, οι αλλαγές στην εμπορική πολιτική των εισαγόμενων προϊόντων, ο κορωνοϊός κ.λπ. έχουν επηρεάσει οριακά τον κλάδο. Ενδιαφέρον σημείο Νο2.

Τι έχει συμβεί; Οι Αμερικάνοι πελάτες είναι χονδρικά στον “δικό τους κόσμο”, χωρίς να επηρεάζονται από αυτά που συμβαίνουν γύρω τους, παρουσιάζοντας μια τρομακτική σταθερότητα! Βρέξει-χιονίσει αυτοί τις ίδιες μοτοσυκλέτες θα αγοράσουν δεν πάει να γκρεμιστεί ο κόσμος.

Από την άλλη, η σταθερότητα και όχι η αύξηση στις πωλήσεις δείχνει ένα “μπλαζάρισμα”, μια αδιαφορία από πλευράς νέων καταναλωτών-πελατών στην αγορά των δύο τροχών.

Ιδιαιτερότητες στην αγορά των ΗΠΑ υπάρχουν αρκετές.

Στην πραγματικότητα, η αγορά αποτελείται βασικά από μοτοσυκλέτες δρόμου, ενώ η κατηγορία των σκούτερ –πάντα πολύ μικρή– δεν μεγαλώνει. Για τους Αμερικανούς, μια μοτοσικλέτα είναι ένα πρακτικό όχημα για να κυκλοφορούν ελεύθερα έξω από την κυκλοφοριακή συμφόρηση της μητροπολιτικής πόλης και αγοράζουν μόνο για αναψυχή,  σαν διαφορετικό τρόπο ζωής, παρά για ουσιαστική χρήση.

Ναι, οι Αμερικανοί χρησιμοποιούν μοτοσυκλέτα όχι τόσο για να μετακινηθούν στη δουλειά, αλλά ως αξεσουάρ, σαν είδος πολυτελείας, ή σαν status symbol. Είναι γι’ αυτούς ένας τρόπος να διαφοροποιηθούν από τους υπόλοιπους.

Παλιά αγόραζαν με ζέση το τοπικό σύμβολο Harley-Davidson, ενώ τώρα, με την άφιξη πολλών νέων εταιριών με μεγάλη γκάμα προϊόντων και με την πτώση της Harley-Davidson, αγοράζουν διαφορετικές μάρκες.

Αλλά και πάλι ο συνολικός όγκος της αγοράς παραμένει σταθερός.

Το 2023 η αγορά δείχνει μια μεγάλη και ανησυχητική σταθερότητα σε επίπεδα 2022. Πράγματι, το πρώτο εννιάμηνο του έτους, οι πωλήσεις ήταν 450.000 (+1,1%) προβάλλοντας το σύνολο του έτους σε 558.000 πωλήσεις.

Αν και τα διαθέσιμα κίνητρα είναι από τα υψηλότερα παγκοσμίως, η αγορά των ηλεκτρικών 2 τροχών εξακολουθεί να είναι οριακή και να μην αναπτύσσεται, λόγω του χαμηλού ενδιαφέροντος των παραδοσιακών καταναλωτών για την αγορά των σκούτερ και των ανεπαρκών προσφορών στην κατηγορία των μοτοσυκλετών.

Στον ανταγωνιστικό στίβο τώρα, ηγέτης της αγοράς είναι η Honda, αν και οι πωλήσεις της υποχώρησαν κατά  2,6%. Ωστόσο, η απόδοση ήταν καλύτερη από την πρώην ηγέτη, Harley-Davidson, που έχασε ξανά ένα -5,7%)!

Εντυπωσιακή η απόδοση της Kawasaki, χάρη στην άνθηση του αειθαλούς KL650 (!), με τον Ιάπωνα κατασκευαστή να κατατάσσεται στην τρίτη θέση, με πωλήσεις που αυξήθηκαν κατά 3,0%, μετά το διψήφιο άλμα που πέτυχε η εταιρία το 2022!

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!