Η ομορφιά του κλασικού κινητήρα με τη λειτουργικότητα του ηλεκτροκινητήρα
Είμαστε σίγουροι ότι είναι θέμα μηνών, αν όχι ετών, διάφοροι κατασκευαστές ανά τον κόσμο να πωλούν ακριβείς ρέπλικες συμβατικών κινητήρων μοτοσυκλετών που μέσα τους θα κρύβονται ηλεκτροκινητήρες, μπαταρίες και όλα τα παρελκόμενα που θα απαιτεί μια ηλεκτροκίνητη μοτοσυκλέτα. Παράλληλα ένα ηχείο (ή περισσότερα!) θα εκπέμπουν τον παλιό, καλό ήχο του κινητήρα με πιστόνια… έτσι για να θυμόμαστε την ιστορία μας.
Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται εν μέρει και μια γαλλική εταιρία που προσφέρει έναν ψεύτικο boxer κινητήρα, ο οποίος κρύβει μέσα του τα εξαρτήματα ενός ηλεκτροκινητήρα και πιο συγκεκριμένα τις μπαταρίες.
Το Mototherapy είναι ένα συνεργείο μοτοσυκλετών στην ευρύτερη περιοχή του Παρισιού που κατασκευάζει custom μοτοσυκλέτες και έχει ήδη λάβει διεθνή αναγνώριση.
Τώρα το Mototherapy βρήκε μια νέα καινοτόμα δραστηριότητα, αφού εξελίσσει ένα κιτ μετατροπής για κλασικές μοτοσυκλέτες, ξεκινώντας με τα διβάλβιδα boxer της BMW τα R 45, R 65, R 80 και R 100, που κατασκευάζονταν μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1990.
Μπαταρίες σε σχήμα μπόξερ λοιπόν είναι ο στόχος, προκειμένου να δοθεί στα κλασικά μοντέλα μια δεύτερη ζωή στους δημόσιους δρόμους, ενώ το Mototherapy δηλώνει πως θα δημιουργήσει και ένα αντίστοιχο κιτ ηλεκτρικής μετατροπής για Moto Guzzi.
Το κίνητρο για αυτή την κίνηση είναι οι αυξανόμενοι περιορισμοί για παλαιότερες μοτοσυκλέτες με κινητήρες εσωτερικής καύσης – ειδικά στο Παρίσι.
Και το γεγονός ότι η μετατροπή των υπαρχόντων οχημάτων είναι ακόμα πιο φιλική προς το περιβάλλον, βιώσιμη και εξοικονομεί πόρους, κάνει αυτού του είδους τις εξελίξεις ακόμη πιο σημαντικές για τους λάτρεις των κλασικών μοτοσυκλετών.
Πρόκειται για τη δεύτερη προσπάθεια επί του θέματος, αφού οι πρώτοι που σκέφτηκαν αυτή την ιδέα ήταν οι άνθρωποι από το LM Creations, στην Ολλανδία.
Κι ενώ η LM Creations διατηρεί το αρχικό περίβλημα του κινητήρα boxer (κάτι που μας αρέσει περισσότερο), συμπεριλαμβανομένου του κιβωτίου ταχυτήτων και της τελικής μετάδοσης κίνησης, και ενσωματώνει τόσο τις μπαταρίες όσο και τον ηλεκτροκινητήρα όσο πιο κεκαλυμμένα γίνεται, η προσέγγιση της Mototherapy είναι διαφορετική.
Η ιδέα τους, που ονομάζεται Ride Mercury, προβλέπει ένα περίβλημα μπαταρίας αντί για τον αυθεντικό κινητήρα, το οποίο περίβλημα μοιάζει με μοτέρ boxer, ενώ οι Γάλλοι θέλουν να τοποθετήσουν τον ηλεκτροκινητήρα απευθείας στον πίσω τροχό – τον λεγόμενο κινητήρα πλήμνης τροχού (Hub).
Το κύριο μειονέκτημα ενός τέτοιου τύπου κινητήρα πάνω στον τροχό είναι το βάρος του, το οποίο προστίθεται στις μη αναρτημένες μάζες. Αυτό είναι στην πραγματικότητα ανεπιθύμητο γιατί τείνει να έχει αρνητική επίδραση στην ανάρτηση και την οδηγική συμπεριφορά. Μετακινεί επίσης το συνολικό κέντρο βάρους του δίτροχου προς τα πίσω, πράγμα που έχει πρόσθετα αρνητικά αποτελέσματα.
Ο ηλεκτροκινητήρας τροχού χωρίς ψήκτρες είναι υγρόψυκτος και έχει εντυπωσιακή ροπή 200 Nm, με τη μέγιστη ισχύ όμως στα μόλις 10 kW (13,5 hp).
Περισσότερα από 110 km/h τελικής δεν είναι εφικτά και ακόμη και στο BMW R 45 και σε συνδυασμό με τη χωρητικότητα αποθήκευσης 10 kWh στις κυψέλες της μπαταρίας, η αυτονομία θα πρέπει να είναι περίπου 100 χιλιόμετρα, με χρόνο φόρτισης στις 4 ώρες.
Όταν το κιτ Ride Mercury (όπως ονομάζεται) εγκριθεί τελικά και είναι διαθέσιμο, θα πωληθεί σε μια τιμή που αναμένεται να είναι μεταξύ 12.000 και 14.000 ευρώ.
Για να δούμε πού θα μας οδηγήσει το μέλλον…
(στο βίντεο η πρώτη δοκιμή της LM Creations)