MotorBike.gr

Ducati Superquadro Mono: Nέος μονοκύλινδρος κινητήρας ορόσημο!

27/10/2023

Η μεγάλη και σημαντική μάχη των Ευρωπαϊκών μονοκύλινδρων

Η Ducati κάνει την έκπληξη “από τα αποδυτήρια” και μπαίνει με πολλή φόρα στον αγωνιστικό στίβο των νέων κινητήρων με μια κίνηση που κανείς δεν περίμενε. Μετά από τις φήμες για δημιουργία μονοκύλινδρου ή δικύλινδρου κινητήρα μέσου κυβισμού, η εταιρία απαντά κάνοντας την παρουσίαση ενός κορυφαίου τεχνολογικά κινητήρα… που όμοιό του δεν έχουμε ξαναδεί.

Βλέπουμε δημοσιογράφους μοτοσυκλέτας να αντιμετωπίζουν τον επικείμενο ερχομό του νέου κινητήρα της Ducati σαν ένα κοινό νέο του χώρου της μοτοσυκλέτας και γελάμε.

Η δημιουργία ενός ολοκαίνουργιου πανίσχυρου μονοκύλινδρου κινητήρα τέτοιων εξαιρετικών προδιαγραφών από Ευρωπαίο κατασκευαστή έχει ιδιαίτερη αξία και σημειολογικά και πρακτικά, αφού ανανεώνει ένα πολύ ενδιαφέρον κεφάλαιο που έχει πολλά να προσφέρει και δημιουργεί μια νέα κινητήρια μονάδα που γίνεται σημείο αναφοράς!

Μπορεί οι ανά τον κόσμο κατασκευαστές να τρέχουν όλοι προς τους δικύλινδρους σε σειρά μεσαίου κυβισμού… αλλά ό,τι κι αν κάνουν, τα πλεονεκτήματα του μονοκύλινδρου δεν μπορούν να τα κατακτήσουν – κυρίως το μέγεθος και το βάρος, τη στιγμή που η ιπποδύναμη είναι ικανή να ανέβει σε τέτοια επίπεδα.

Όπως δηλαδή στην περίπτωση του νέου Ducati Superquadro Mono, που μπορεί να φτάσει μέχρι τους 85 ίππους!

Καταλάβατε τι έκανε η Ducati; Το σημαντικό δεν είναι απλά η επιστροφή της σε μονοκύλινδρο κινητήρα, αλλά η τόλμη της να δημιουργήσει μια νέα οικογένεια μοτοσυκλετών (μη φανταστείτε πως θα μείνει σε ένα μόνο μοντέλο) που θα κινούνται από μισό 1299 Panigale (!) με όλη τη μεγάλη τεχνογνωσία της εταιρίας.

Έτσι ο Superquadro των 1.285 cc κρατάει τον έναν κύλινδρό του… και δημιουργεί αυτομάτως μια καινούρια σχολή που επιγραμματικά περιγράφεται ως νέο σημείο αναφοράς μεταξύ των μονοκύλινδρων κινητήρων!

Επιγραμματικά τα χαρακτηριστικά του:

  • 77,5 hp, που γίνεται 85 με την αγωνιστική εξάτμιση και μέγιστη ταχύτητα περιστροφής 10.250 rpm. επιδόσεις που δεν έχουν επιτευχθεί ποτέ πριν από έναν μονοκύλινδρο κινητήρα
  • Το Superquadro Mono προέρχεται από τη δικύλινδρη μονάδα της 1299 Panigale, κληρονομώντας τη διάμετρο των 116 mm, αλλά κυρίως την εξαιρετικά κοντή διαδρομή των 62,4 mm, τον θάλαμο καύσης, τις βαλβίδες τιτανίου τη δεσμοδρομική τους κίνηση

  • Επίσης διαθέτει τα αραιότερα διαστήματα συντήρησης: 30.000 km για έλεγχο και ενδεχόμενη ρύθμιση του διάκενου των βαλβίδων.

Περισσότερα για αυτόν τον πολύ ενδιαφέροντα και σημαντικό κινητήρα, σύντομα…

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!