MotorBike.gr

Ducati DesertX Rally 2024: Περισσότερη περιπέτεια στο χώμα (+video)

05/10/2023

Η “χωματερή” αδελφή του DesertX

Το DesertX Rally είναι η νέα μοτοσυκλέτα της Ducati, μοντέλο 2024 που προορίζεται να ικανοποιήσει τους “περιπετειώδεις” μοτοσυκλετιστές, που αγαπούν τα απαιτητικά ταξίδια στην άσφαλτο αλλά και στο χώμα. Δώστε έμφαση στο χώμα…

Το νέο Adventure της Ducati έχει μοναδικό και ξεχωριστό στυλ, χάρη στον νέο ειδικό χρωματικό συνδυασμό, το ψηλό μπροστινό φτερό και τον εξοπλισμό υψηλού επιπέδου για οδήγηση εκτός δρόμου.

Βασισμένο στο DesertX, που είναι το πρώτο Ducati στη μοντέρνα ιστορία της εταιρίας που είναι εξοπλισμένο με μπροστινό τροχό διαμέτρου 21 ιντσών μπροστά και 18 ιντσών πίσω, έρχεται τώρα το νέο μοντέλο DesertX Rally που πηγαίνει ένα βήμα μπροστά –  σε συγκεκριμένη κατεύθυνση όμως.

Είναι ένα μοντέλο-“εξέλιξη” της DesertX που χαρακτηρίζεται από τα αναβαθμισμένα αγωνιστικά εξαρτήματα: το DesertX Rally υιοθετεί λύσεις υψηλής ποιότητας που είναι εξειδικευμένες και αποτελεσματικές κυρίως στη χρήση εκτός δρόμου.

Το Rally εξελίχθηκε και δοκιμάστηκε επίσης σε αγώνες εντούρο, με το πρωτότυπο DesertX Rally να πρωταγωνιστεί στο Iron Road Prolog στο Erzbergrodeo 2023 με τον Antoine Meo (πολλάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής Enduro και Ευρωπαίος Πρωταθλητής Supercross) που το ανέβασε στο πρώτο σκαλί του βάθρου στην κατηγορία των δικύλινδρων.

Όπως όλα τα Ducati, το DesertX Rally έχει μοναδικό και ξεχωριστό στυλ. Χάρη στα νέα χρώματα και γραφικά που χαρακτηρίζουν την εμφάνισή του, το DesertX Rally επικοινωνεί τον χαρακτήρα του από την πρώτη κιόλας ματιά. Επίσης να πούμε πως το όνομα της εταιρίας… ε, γράφεται με αρκετά μεγάλα γράμματα στα πλάγια της μοτοσυκλέτας.

Το ψηλό μπροστινό φτερό εγγυάται λειτουργικότητα ακόμη και σε ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες εδάφους (βλ. λάσπη), οι αναρτήσεις της Kayaba με αυξημένη διαδρομή και ανάποδο κλειστό πιρούνι με φυσίγγιο και πίσω αμορτισέρ με μεγαλύτερο έμβολο, προέρχονται από την εμπειρία σε αγώνες motocross και επιτρέπουν στον αναβάτη να ξεπεράσει κάθε εμπόδιο.

Οι αναρτήσεις του DesertX Rally έχει σχεδιαστεί για να αντιμετωπίζει η μοτοσυκλέτα ακόμα και τα δύσκολα (για τέτοιου είδους μοτοσυκλέτες) εμπόδια στο χώμα, βελτιώνοντας τις ήδη καλές για την κατηγορία του ικανότητες εκτός δρόμου του DesertX. Τόσο το πιρούνι όσο και το αμορτισέρ διαθέτουν, στην πραγματικότητα, τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στα καθαρόαιμα motocross και enduro.

Στη μπροστινό μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας για παράδειγμα, το Ducati DesertX Rally είναι εξοπλισμένο με νέες πλάκες αλουμινίου billet, άκαμπτες και ελαφριές.

Το πιρούνι είναι τύπου κλειστού φυσιγγίου της KYB, μια τεχνολογική λύση που διασφαλίζει την ομοιογενή και συνεπή συμπεριφορά της μπροστινής ανάρτησης και σταθερή λειτουργία, ακόμα και σε ακραία χρήση.

Επιπλέον, για τη βελτίωση της ομαλότητας και της αντοχής στη φθορά, οι επιφάνειες των καλαμιών έχουν δεχθεί σκληρή επίστρωση.

Η διαδρομή των αναρτήσεων και στα δύο άκρα έχει αυξηθεί κατά 20 mm, για να φτάσει στα 250 mm για το πιρούνι και στα 240mm για το πίσω αμορτισέρ.

Το αλουμινένιο ψαλίδι έχει διαφορετικό σημείο στήριξης σε σύγκριση με το απλό DesertX, με πλήρως ρυθμιζόμενο αμορτισέρ με μεγαλύτερο έμβολο για τη βελτίωση της συμπεριφοράς της μοτοσυκλέτας σε σκληρή χρήση εκτός δρόμου.

Τέλος, για να βελτιωθεί ο χειρισμός στα πιο απαιτητικά εδάφη εκτός δρόμου, το DesertX Rally είναι εξοπλισμένο με ρυθμιζόμενο σταμπιλιζατέρ τιμονιού της Öhlins, στερεωμένο απευθείας στο τιμόνι.

Οι νέες αναρτήσεις επέτρεψαν στο DesertX Rally να αυξήσει την απόσταση από το έδαφος, η οποία είναι τώρα 280 mm (30 mm περισσότερο από το βασικό DesertX), για να μπορέσει να ξεπεράσει ακόμη και τα πιο δύσκολα εμπόδια.

Eνισχυμένες είναι και οι ζάντες και τα κέντρα των τροχών αλλά και οι ακτίνες ενώ στα ελαστικά έχουν επιλεχθεί τα πολύ καλά Pirelli Scorpion Rally STR. Για όσους προτιμούν να οδηγούν τη μοτοσυκλέτα στην άσφαλτο, υπάρχουν και τα Scorpion Trail II διαθέσιμα.

Παρά τη χρήση εξτρά εξαρτημάτων (υψηλής ποιότητας όμως), το DesertX Rally έχει βάρος μόλις ένα κιλό παραπάνω από την απλή έκδοση παρά την αύξηση των διαδρομών των αναρτήσεων.

Το DesertX Rally είναι εξοπλισμένο με τον δικύλινδρο Ducati Testastretta 11°, των 937 cc με δεσμοδρομική κίνηση των 8 βαλβίδων του.

Η μέγιστη ισχύς είναι 110 hp στις 9.250 rpm και η μέγιστη ροπή 92 Nm στις 6.500 rpm. Αυτός ο κινητήρας, που χαρακτηρίζεται από την ομαλή και “γεμάτη” παροχή ισχύος, είναι ρυθμισμένος σε όλους τους τομείς για να ταιριάζει στη χρήση για την οποία προορίζεται.

Διαθέτει έξι riding modes Sport, Touring, Urban, Wet, Enduro, Rally, ενώ η μοτοσυκλέτα διαθέτει και Cornering ABS, Ducati Traction Control (DTC) και Ducati Wheelie Control (DWC). Η διαχείριση των ηλεκτρονικών λειτουργιών του Ράλι DesertX γίνεται μέσω της έγχρωμης οθόνης TFT 5″ υψηλής ανάλυσης, τοποθετημένη κάθετα έτσι ώστε να προσφέρει βέλτιστη ορατότητα ακόμα και όταν ο αναβάτης οδηγεί όρθιος.

Αυτή η οθόνη συνεργάζεται με το σύστημα πολυμέσων Ducati που επιτρέπει τη σύνδεση smartphone, ενεργοποιώντας έτσι νέες λειτουργίες όπως έλεγχος μουσικής, διαχείριση κλήσεων και πλοήγηση Turn by Turn* (προαιρετική) με οδηγίες δρόμου απευθείας στην οθόνη. Επιπλέον, το DesertX Rally προσφέρει και Utility Bar ως στάνταρ για την τοποθέτηση του satnav.

Τα διαστήματα σέρβις για τον κινητήρα του Ducati DesertX Rally είναι κάθε 15.000 km ή 24 μήνες, με έλεγχο διάκενων βαλβίδων κάθε 30.000 km!

Το DesertX Rally διαθέτει όλα τα απαραίτητα εξαρτήματα για χρήση εκτός δρόμου στον στάνταρ εξοπλισμό, αλλά όσοι θέλουν να το προσαρμόσουν στις ανάγκες τους μπορούν να επιλέξουν από τον ειδικό κατάλογο αξεσουάρ Ducati Performance.

Για να επεκταθεί η αυτονομία για παράδειγμα, είναι δυνατή η τοποθέτηση ενός επιπλέον ρεζερβουάρ 8 λίτρων που εγγυάται σχεδόν 40% περισσότερο καύσιμο, τέλεια ενσωματωμένο πάνω στη μοτοσυκλέτα.

Διατίθενται επίσης πλαϊνές βαλίτσες αλουμινίου, οι οποίες, σε συνδυασμό με το βαλιτσάκι top case δίνουν στη μοτοσyκλέτα συνολική χωρητικότητα φόρτωσης σχεδόν 120 λίτρων.

Για τους ταξιδιώτες υπάρχουν επίσης πρόσθετοι προβολείς LED και θερμαινόμενα γκριπ. Τα προστατευτικά του κινητήρα προστατεύουν το ντεπόζιτο και τον κινητήρα από πτώσεις ή χτυπήματα κατά τη χρήση εκτός δρόμου.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!