MotorBike.gr

KAWASAKI HEAVY INDUSTRIES: Διαχωρισμός του τμήματος μοτοσυκλετών!

10/11/2020

Άγνωστο το μέλλον της Kawasaki;

Μια είδηση που έχει προκαλέσει ανησυχία για το μέλλον της Kawasaki προέκυψε τις τελευταίες ημέρες. Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της ιαπωνικής πολυεθνικής, επίκειται μια γενικότερη αναδιάρθρωση, που μεταξύ άλλων προβλέπει την αυτονόμηση του τμήματος μοτοσυκλέτας, εκτός της εταιρικής δομής, μέσω μιας διαδικασίας που ονομάζεται “SpinOff”.

Ως “SpinOff”, ορίζεται ο πλήρης διαχωρισμός ενός τμήματος από την μητρική εταιρεία. Στην προκειμένη περίπτωση λοιπόν, και σύμφωνα πάντα με την επίσημη ανακοίνωση, από τον Οκτώβριο του 2021, οι μοτοσυκλέτες της Kawasaki, θα αποτελούν ξεχωριστή εταιρεία!

Το ίδιο θα συμβεί και για τα μέσα σταθερής τροχιάς (τρένα) στα οποία έχει παράδοση δεκαετιών και κατασκευάζει η Kawasaki.


Η απόφαση αυτή της
Kawasaki εγείρει πολλά ερωτήματα τα οποία προς το παρόν παραμένουν αναπάντητα. Τα διοικητικά συμβούλια των εταιρειών, παίρνουν την απόφαση για SpinOff ενός τμήματος, κυρίως για δύο λόγους:

α) Προκειμένου να βελτιωθεί η ευελιξία και η ταχύτητα στην λήψη αποφάσεων στην νέα, αυτόνομη πλέον εταιρεία, που διαφορετικά θα “ασφυκτιούσε” ενταγμένη σε μια μεγαλύτερη και πολυσχιδή εταιρική δομή. Αυτό είναι το θετικό σενάριο και αντικατοπτρίζει μια τροχιά ανάπτυξης.

β) Στην περίπτωση που μια εταιρεία θέλει να πωλήσει ή να πάψει την λειτουργία ενός τμήματός της. Με την αυτονόμηση και τον πλήρη διαχωρισμό του τμήματος αυτού, μετριάζονται οι οικονομικοί κλυδωνισμοί, ενώ σε πρακτικό και διαδικαστικό επίπεδο τα πράγματα γίνονται ευκολότερα σε ό,τι αφορά την πώλησή της.

Στην ανακοίνωση της Kawasaki Ηeavy Industries, η “ταχύτητα στη λήψη αποφάσεων” χρησιμοποιείται ως αιτιολογία για την απόφαση του Spin – Οff στο τμήμα των μοτοσυκλετών. Αυτό θα μπορούσε να ήταν από μόνο του καθησυχαστικό, ωστόσο αμέσως μετά αναφέρεται επίσης ότι η αγορά των δυο τροχών αντιμετωπίζει στο σύνολο της σοβαρά προβλήματα και προκλήσεις, όπως αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση: “η γήρανση του παραδοσιακού πελατειακού κοινού της μοτοσυκλέτας (και η μη ανανέωσή του με «νέο αίμα»), οι ολοένα και πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων και επιτακτική ανάγκη για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, με ταυτόχρονη ανάπτυξη νέων τεχνολογιών στα συστήματα ασφαλείας”.

Η αλήθεια είναι ότι το περιεχόμενο της ανακοίνωσης δεν αποκαλύπτει κάποια πρόθεση πώλησης, αλλά ούτε και παρουσιάζει τα πράγματα εντελώς ρόδινα, οπότε είναι λογικό να υπάρχει ένα “μούδιασμα” στον κόσμο των δύο τροχών και προφανώς μια αγωνία για το τι μέλλει γενέσθαι σε ό,τι αφορά την Kawasaki.

Δεν χρειάζεται μεγάλη ανάλυση για το τι θα μπορούσε να σηματοδοτήσει το ενδεχόμενο πώλησης μιας εκ των τεσσάρων μεγάλων ιαπωνικών κατασκευαστριών, το όνομα της οποίας είναι άρρηκτα δεμένο με τη σύγχρονη ιστορία της μοτοσυκλέτας.

Η μόνη σχετική πληροφόρηση που υπήρξε σε δεύτερο χρόνο για αυτή την είδηση-βόμβα, προέρχεται από τα χείλη του CEO της Kawasaki USA, Eigo Konya, o οποίος και δήλωσε πως το SpinOff του τμήματος μοτοσυκλετών, δεν θα επηρεάσει καθόλου την αντιπροσώπευση, τη διάθεση και τις υπηρεσίες μεταπώλησης των δίτροχων της Kawasaki στις ΗΠΑ, πέραν της εταιρικής αναδιάρθρωσης. Σαν να μας λέει ότι “όλα καλά και… business as usual” για τους Αμερικάνους.

Από τη μεριά μας, χωρίς να θέλουμε να προκαταβάλουμε οτιδήποτε, θυμόμαστε βέβαια ότι τον Ιούλιο προέκυψε ένα θέμα με προσωρινή αναστολή των πωλήσεων μοτοσυκλετών της Kawasaki στη Γαλλία (και κατ΄επέκταση στην ΕΕ), λόγω μη συμμόρφωσης με τις οδηγίες για τη χρήση φθαλικών ενώσεων στα πλαστικά των μοντέλων.

Ωστόσο δεν μπορούμε να μην υπογραμμίσουμε επίσης και το γεγονός ότι πριν από ένα χρόνο η Kawasaki απέκτησε την Bimota και ότι συνεχίζει την επέλαση της στα WSBK, έχοντας μια ακτύπητη αγωνιστική ομάδα στον θεσμό.

Αυτά τα δύο τελευταία δεν αντικατοπτρίζουν την εικόνα μια φθίνουσας εταιρείας.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!