MotorBike.gr

Kawasaki: Nέα πατέντα σε δίχρονο κινητήρα… για αεροπλάνα

15/07/2024

Ψάχνονται ακόμα οι κατασκευαστές με τους δίχρονους κινητήρες;

Βασικά οι δίχρονοι κινητήρες δεν “έφυγαν” ποτέ. Ήταν, είναι και θα μείνουν στον κόσμο της μοτοσυκλέτας, ειδικά για εμάς που τους αγαπάμε και τους τιμούμε με κάθε ευκαιρία. Το ίδιο κάνουν και πλήθος κατασκευαστών ανά τον κόσμο, ανάμεσά τους και η Kawasaki πρόσφατα παρουσιάζοντας κάποιες πατέντες σε κινητήρες που θυμίζουν αρκετά δίχρονους.

Αυτή τη φορά είναι η Kawasaki που κατοχυρώνει ένα νέο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για να εξερευνήσει αυτόν τον τύπο κινητήρα, αλλά προσέξτε, η ιδέα φαίνεται να προσανατολίζεται στην παραγωγή που προορίζεται για κινητήρες αεροσκαφών ή “κάτι άλλο” που απαιτεί συνεχή παραγωγή ροπής και όχι την τυπική λειτουργία των κινητήρων που προορίζονται για οδική χρήση και μετακινήσεις.

Με αυτή την εφεύρεση, η Kawasaki (που έχει παράδοση στην κατασκευή δίχρονων κινητήρων στο παρελθόν) θα ήθελε να εξερευνήσει τα πλεονεκτήματα του δίχρονου κινητήρα χωρίς τα ελαττώματα που εμφανίζει, δηλαδή μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου και πιο επιβλαβείς εκπομπές, όλα λόγω του ατελούς “καθαρισμού” του θαλάμου καύσης μετά την… καύση του μίγματος και της παραδοσιακής διαρροής/απώλειας του καμένου μείγματος.

Από την άλλη, ο δίχρονος κινητήρας έχει εξαιρετικές επιδόσεις, κάνει την ίδια δουλειά με έναν τετράχρονο κινητήρα με τη μισή προσπάθεια και με λίγα κινούμενα μέρη, οπότε αξίζει να επενδύσει κάποιος σε αυτόν.

Αξιοποιώντας ένα σύστημα που χρησιμοποιείται ήδη σε ορισμένους δίχρονους κινητήρες θαλάσσης, το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας υπογραμμίζει τη χρήση μιας βαλβίδας εισαγωγής (πώς είπατε; βαλβίδα σε δίχρονο;) που κινείται από έναν εκκεντροφόρο άξονα, ο οποίος υπερτροφοδοτεί τον αέρα εισαγωγής και εκτελεί άμεσο ψεκασμό.

Στον κύκλο συμπίεσης, το έμβολο συμπιέζει περαιτέρω τον προσυμπιεσμένο αέρα καθώς ανεβαίνει και μόνο λίγο πριν το άνω νεκρό σημείο η Kawasaki εγχέει βενζίνη απευθείας στον θάλαμο καύσης και στη συνέχεια ενεργοποιεί το μπουζί.

Δεν γνωρίζουμε για ποιες εφαρμογές θα χρησιμοποιήσει η Kawasaki αυτή την τεχνολογία, αλλά τα χαρακτηριστικά της την καθιστούν ιδανική για εφαρμογές με σταθερή ροπή, όπως κινητήρες για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, κινητήρες υβριδικών οχημάτων ή αεροπλάνων.

Ένα πράγμα είναι σίγουρο πάντως: ο δίχρονος κινητήρας είναι ακόμα ζωντανός.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!