MotorBike.gr

Metzeler Karoo 4: Σε υψόμετρο 6.000 μέτρων μέσα σε 24 ώρες!

14/12/2023

Metzeler Karoo 4 και BMW R 1300 GS

Η τοποθεσία της αποστολής, η οποία αντιπροσώπευε μια μεγάλη πρόκληση για μοτοσυκλέτες, ελαστικά και αναβάτες, ήταν το El Circuito de los Seis Miles, στην έρημο Atacama της Χιλής, την υψηλότερη αλυσίδα ενεργών ηφαιστείων στον κόσμο

Οι μοτοσυκλέτες χρησιμοποιώντας τα ελαστικά Metzeler Karoo 4 αντιμετώπισαν μια ακραία πρόκληση.

Η ομάδα αναβατών της Metzeler και της BMW Motorrad, που οδηγούσε ένα στόλο BMW R 1300 GS εξοπλισμένων με ελαστικά Metzeler Karoo 4, έφτασε και ξεπέρασε τα 6.000 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, ξεκινώντας από την ακτή, σε λιγότερο από 24 ώρες.

Μια πολύ δύσκολη ανάβαση για αναβάτες, μοτοσυκλέτες και ελαστικά, που ολοκληρώθηκε στη διαβόητη, επικίνδυνη βόρεια πλευρά του Nevado Ojos del Salado, όπου η αποστολή έφτασε τα 6.006 μέτρα σε μόλις 19 ώρες και 22 λεπτά, φτάνοντας τελικά σε μέγιστο υψόμετρο 6027 μέτρων!

Η αποστολή περιλάμβανε μια πρώτη διαδρομή εγκλιματισμού της αποστολής ανηφορίζοντας το Circuito de los Seis Miles, στις πλαγιές του Nevado Ojos del Salado, που βρίσκεται ακριβώς στα σύνορα μεταξύ Αργεντινής και Χιλής.

Με ύψος 6.891 μέτρα, είναι το υψηλότερο ενεργό ηφαίστειο στον κόσμο και το δίδυμό του, το Nevado de Incahuasi, σε υψόμετρο 6.610 μέτρων.

Οι BMW R 1300 GS εξοπλισμένες με ελαστικά Metzeler Karoo 4 ξεκίνησαν από τις ακτές του Ειρηνικού Ωκεανού, την Bahia Inglesa, στις 15:00 τοπική ώρα στις 6 Δεκεμβρίου, διασχίζοντας την έρημο Atacama για να φτάσουν στο Nevado Ojos Del Salado και να φτάσουν με επιτυχία στα 6.000 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας σε λιγότερο από 24 ώρες.

Ο στόχος επιτεύχθηκε στις 10:22 π.μ. της 7ης Δεκεμβρίου. Οι αναβάτες των στάνταρ BMW R 1300 GS χωρίς τροποποιήσεις και με ελαστικά Metzeler ήταν ο Salvatore Pennisi, Διευθυντής δοκιμών και τεχνικών σχέσεων της Metzeler, ο Christof Lischka, Επικεφαλής Ανάπτυξης BMW Motorrad, ο Michele Pradelli, Ιταλός πρωταθλητής extreme enduro και δοκιμαστής για το ιταλικό περιοδικό InMoto plus και ο Karsten Schwers, δοκιμαστής και δημοσιογράφος του γερμανικού περιοδικού Motorrad.

Ο Salvatore Pennisi, Διευθυντής Δοκιμών και Τεχνικών Σχέσεων στη Metzeler, δήλωσε μετά την επιτυχία: «Αυτή η αποστολή μας επέτρεψε να επιβεβαιώσουμε τη στενή σχέση μεταξύ της Metzeler και της BMW Motorrad, αλλά κυρίως να δείξουμε την αξία δύο προϊόντων που μπορεί να αγοράσει και να χρησιμοποιήσει ο καθένας ακόμη και στις πιο δύσκολες συνθήκες.

Η ανάβαση στα 6.000 μέτρα ήταν εξαιρετικά δύσκολη, ειδικά για το πλήρωμά μας που χρειάστηκε να υποβληθεί σε μια απαιτητική φυσική προετοιμασία. Έτσι, ακόμη και πριν εκφράσουμε τη χαρά μας για την αποτελεσματικότητα των ελαστικών μας, είναι απαραίτητο να δώσουμε συγχαρητήρια στους αναβάτες».

Η νέα BMW R 1300 GS, που έχει μεγέθη ελαστικών 120/70 R19 μπροστά και 170/60 R17 πίσω, χρησιμοποιεί ελαστικά Metzeler Tourance Next 2 σαν πρώτη τοποθέτηση σε όλες τις εκδόσεις, ενώ το Metzeler Karoo 4 προσφέρεται ως προαιρετική τοποθέτηση για εκτός δρόμου χρήση.

Με τα ελαστικά Metzeler Karoo 4, η BMW R 1300 GS έχει πολύ καλά χαρακτηριστικά οδήγησης σε χρήση εκτός δρόμου και την αναζήτηση της περιπέτειας.

Αυτά τα ελαστικά, που έχουν δημιουργηθεί για πλήθος χρήσεων είναι στην πραγματικότητα ικανά να προσφέρουν υποδειγματική πρόσφυση εκτός δρόμου, από εδάφη με άμμο, μέχρι τη βαθύτερη λάσπη, ενώ ταυτόχρονα εγγυώνται εξαιρετική αντοχή σε τριβή, κοψίματα και σκισίματα που είναι τόσο συχνά σε χρήση εκτός δρόμου.

Όλα αυτά έρχονται μαζί με εξαιρετική οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο και τις επιδόσεις στο βρεγμένο, χάρη στην ικανότητα αλληλεπίδρασης σε τέλεια συνεργασία με τα εξαιρετικά προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης της BMW R 1300 GS.

Μια ιδιαιτερότητα της αποστολής ήταν στην πραγματικότητα η απόφαση να ολοκληρωθεί με στάνταρ μοτοσυκλέτες και ελαστικά, κάτι που βασίζεται στη βεβαιότητα των επιδόσεων των BMW και των ελαστικών της Metzeler.

Θα πρέπει να υπογραμμιστεί, μεταξύ άλλων, ότι αυτό το αποτέλεσμα επιτεύχθηκε με μεγέθη 19 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω, που ανοίγει μια νέα εποχή στον κόσμο των adventure μοτοσυκλετών. Μια ακραία πρόκληση τόσο από τεχνολογική όσο και από πλευράς ανθρώπινων δυνατοτήτων.

Το Nevado Ojos del Salado στην πραγματικότητα υπέβαλε μοτοσυκλέτες, ελαστικά και αναβάτες σε μια πολύ σκληρή δοκιμασία σε ακραίες συνθήκες.

Στα άνω των πέντε χιλιάδων μέτρων πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, με κρύο και μειωμένη ατμοσφαιρική πίεση, το ζητούμενο ήταν η τέλεια ηλεκτρονική διαχείριση του μείγματος καυσίμου-αέρα, καθώς και η αξιοπιστία κάθε εξαρτήματος των μοτοσυκλετών.

Τα ελαστικά Metzeler, από την άλλη, έπρεπε να διασχίσουν εδάφη όλων των τύπων, έδαφη με πέτρες σταθερές και ελεύθερες, χωματόδρομους, ατελείωτες εκτάσεις άμμου και δύσκολα σημεία με χιόνι και πάγο στη διαδρομή.

Οι συμμετέχοντες στην αποστολή έπρεπε να καταβάλουν σημαντική σωματική και πνευματική προσπάθεια. Η πρώτη δοκιμαστική ανάβαση, η οποία ξεκίνησε από την Bahia Inglesa, μια πόλη που βρίσκεται κοντά στο λιμάνι της Calderas στον Ειρηνικό Ωκεανό, στην περιοχή Atacama, ολοκληρώθηκε σε λιγότερο από 24 ώρες και επομένως απαιτούσε προσεκτικό εγκλιματισμό στα διάφορα σημεία με διαφορετικά υψόμετρα τις ημέρες που προηγήθηκαν της επιχείρησης, πριν κατέβουν πίσω στο επίπεδο της θάλασσας για την αναχώρηση.

Πάνω από τα 5.000 μέτρα, σε ένα αφιλόξενο για τον άνθρωπο περιβάλλον, οι θερμοκρασίες είναι πολύ χαμηλές, γύρω στους -10° C κατά τη διάρκεια της ημέρας με θερμοκρασίες που μπορούσαν να φτάσουν τους -20°C τη νύχτα, με τα επίπεδα οξυγόνου να πέφτουν πολύ.

Η προετοιμασία των συμμετεχόντων στην αποστολή αντιμετωπίστηκε με τη μέγιστη προσοχή και όλοι οι αναβάτες υποβλήθηκαν σε ειδικές ιατρικές εξετάσεις και ελέγχους στο Πανεπιστήμιο Kore της Enna, σε συνεργασία με την Επαρχιακή Υγειονομική Αρχή της Enna.

Μια προσομοίωση του εγχειρήματος πραγματοποιήθηκε μάλιστα νωρίτερα στη Σικελία με φόντο την Αίτνα, το υψηλότερο ενεργό ηφαίστειο στην Ευρώπη, σε παρόμοιες συνθήκες μεγάλου υψομέτρου.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!